NENT Group zmienia się w Viaplay Group
Publicis
Wołoska
02-583 Warszawa
malgorzata.urbas|publicis-consultants.com| |malgorzata.urbas|publicis-consultants.com
882140108
https://www.publicisgroupe.com/en/splash-en
Nordic Entertainment Group (NENT Group), międzynarodowa firma oferująca usługi streamingowe, oficjalnie zmieniła nazwę na Viaplay Group. Zmiana została zatwierdzona podczas corocznego walnego zgromadzenia akcjonariuszy (AGM), które odbyło się 18 maja. To działanie jest odzwierciedleniem strategicznego ukierunkowania firmy na usługi serwisu streamingowego Viaplay, trwającą ekspansję międzynarodową oraz dalszy rozwój działalności w krajach skandynawskich. Do końca 2023 roku platforma streamingowa Viaplay ma być obecna w co najmniej 21 krajach, w tym na co najmniej 16 rynkach z bezpośrednią ofertą bezpośrednich odbiorców platformy Viaplay oraz na co najmniej 5 rynkach partnerskich z ofertą Viaplay Select. Viaplay Group planuje pozyskać 12 milionów subskrybentów Viaplay do końca 2025 roku.
Anders Jensen, Prezes i Dyrektor Generalny Viaplay Group: ’Od teraz jesteśmy Viaplay Group – uważam, że to właściwy krok we właściwym kierunku dla tak szybko rozwijającej się globalnej marki. Platforma Viaplay jest obecna na naszych wszystkich rynkach, jest naszą najbardziej rozpoznawalną marką i największą jednostką generującą przychody grupy. Ta zmiana przyniesie korzyści całej firmie i uczyni ją jeszcze bardziej rozpoznawalną, a nasza strategia stanie się jeszcze bardziej transparentna. Jest to kamień milowy dla naszych pracowników, partnerów, inwestorów i wszystkich osób związanych z Viaplay Group – czołowym graczem na międzynarodowym rynku streamingu.’
Viaplay oferuje unikalne połączenie produkcji z kategorii Viaplay Originals, międzynarodowych filmów i seriali, treści dla dzieci i transmisji sportowych na żywo w krajach skandynawskich, bałtyckich, w Polsce i w Holandii. W Stanach Zjednoczonych Viaplay oferuje najlepszą ofertę skandynawskich produkcji, która obejmuje zarówno kategorię Viaplay Originals, jak i wybrane filmy oraz seriale wyprodukowane przez inne firmy. Usługa Viaplay Select daje możliwość skorzystania z wybranych treści premium za pośrednictwem platform partnerskich na wybranych rynkach, w kwietniu zostanie uruchomiona na japońskiej platformie WOWOW.
W 2022 roku Viaplay rozpocznie działalność w Wielkiej Brytanii, oferując tam m.in. bogatą ofertę sportową. Do 2023 roku usługa pojawi się również w Kanadzie, Niemczech, Austrii i w Szwajcarii.
Spółki należące do Viaplay Group, które zajmują się sprzedażą programów radiowych i reklam zostały przemianowane na Viaplay Group Radio i Viaplay Group Ad Sales. Działalność studyjna firmy nosi nazwę Viaplay Studios od września 2021 roku.

Jak performance marketing pomaga rosnąć firmom?

25. Kongres Public Relations – ćwierć wieku refleksji, wiedzy i inspiracji

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Bezpieczeństwo stało się w UE tematem numer jeden. Miała w tym udział polska prezydencja
Ostatnie dni czerwca to dobra okazja do podsumowania pół roku prezydencji Polski w Radzie UE. Z tej okazji w Łodzi odbył się Wielki Piknik Europejski w Łodzi, w trakcie którego również wiceprzewodnicząca Parlamentu Europejskiego podsumowała ten okres: w ciągu ostatnich sześciu miesięcy Polska była silnym i odważnym przywódcą i również nam dała siłę i odwagę, aby kroczyć naprzód w tych bardzo trudnych czasach. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego Polsce udało się odbudować swoją pozycję na arenie międzynarodowej.
Polityka
Nie brakuje przeciwników zwiększenia wydatków na obronność do 5 proc. Obawiają się, że paradoksalnie zagrozi to bezpieczeństwu Europy

W Hadze rusza szczyt NATO. Jednym z ważniejszych punktów ma być podwyższenie wydatków państw sojuszniczych na zbrojenia i obronność do 5 proc. PKB. Jeśli wniosek zostanie zatwierdzony, państwa członkowskie przeznaczą łącznie na ten cel ponad 500 mld euro więcej rocznie. – Zwiększając wydatki na broń, nie tworzy się warunków do pokoju. Dlatego jesteśmy temu zdecydowanie przeciwni – podkreśla włoski europoseł Pasquale Tridico z Ruchu Pięciu Gwiazd (M5S).
Ochrona środowiska
Gospodarowanie odpadami nieodłącznym elementem strategii firm. Brak jasnych przepisów utrudnia ich działania

Odpowiedzialne gospodarowanie odpadami stanowi integralną część biznesu, a działania w tym obszarze coraz częściej wchodzą w skład strategii ESG. Opóźniające się wdrożenie systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP) zgodnego z wymogami Unii Europejskiej stawia jednak przed polskimi przedsiębiorstwami wiele wyzwań.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.