Nie słabnie popularność influencer marketingu.
Wartość światowego rynku influencer marketingu ma wynieść pod koniec roku ponad 16 miliardów dolarów. Aż 75 % firm deklaruje, iż w 2022 roku przeznaczy część swojego budżetu reklamowego na działania z twórcami treści w Internecie[1]. Także na rodzimym rynku widać znaczący popyt na influencer marketing w wybranych kategoriach. Na czym polega jego fenomen i jak sprawdza się on wśród marek z branży wyposażenia wnętrz?
W ciągu ostatnich dwóch lat znacząco zmieniły się nawyki konsumentów, a także ich sposób spędzania czasu czy dokonywania zakupów. PwC szacuje, że w 2022 roku wartość brutto sprzedaży dóbr online w Polsce wyniesie 105 miliardów złotych, zaś do 2026 roku może osiągnąć 162 miliardy złotych. Dane jasno pokazują, że coraz więcej osób dokonuje zakupów online. Co więcej, jeśli decydujemy się na zakup stacjonarny, co w przypadku choćby produktów wnętrzarskich jest dużo bardziej popularne, pierwszym krokiem w kierunku sfinalizowania zakupu u sprzedawcy czy w sklepie jest i tak sprawdzenie sieci. Często to, na którą markę trafimy wśród wyszukiwań, w social mediach i na portalach branżowych, zaowocuje w postaci naszego wyboru.
Firmy podchwyciły trend
Marki, mając na uwadze nowe nawyki zakupowe Polaków, poszukują dróg, które umożliwią im dotarcie do konsumenta 4.0. A jak go scharakteryzować? Przeciętny Polak spędza przed smartfonem 4 godziny i 48 minut[2]. Produkty chce zamawiać szybko i czuć, że ma bezpośredni kontakt ze sprzedającym. I tu z pomocą przychodzi influencer marketing. Dobrze zweryfikowani twórcy, kreujący odpowiedni kontent, posiadają dużą wiarygodność wśród swoich odbiorców. W ciągu dwóch lat branża influencer marketingu sprofesjonalizowała się, a agencje sprzedają klientom oferty bazujące na konkretnych liczbach: stopie zwrotu z inwestycji.
To przekonało marki do jeszcze liczniejszych współprac. Firmy zdecydowanie chętniej wybierają Instagram kosztem Facebooka – do promowania swoich produktów i usług. Coraz częściej reklamy pojawiają się także na Tik Toku – ulubionym medium Pokolenia Z. Dane pokazują, że 83% użytkowników wchodzi na platformy typu Instagram w poszukiwaniu nowych produktów do zakupu[3]. Social media są dla nich źródłem inspiracji, a sami influencerzy wyznaczają trendy.
Influencer marketing szybko staje się niezbędnym elementem marketingowego arsenału marki. Na popularności zyskiwać będą nie tylko najwięksi twórcy z milionowym gronem odbiorców, ale także mikro i nanoinfluencerzy. Ci pomagają zminimalizować koszty reklamy, a jednocześnie zwiększają zasięg marki. Prognozy pokazują, że rynek mikroinfluencerów będzie rósł w szybszym tempie niż dużych graczy.
Najpopularniejsze kategorie
Gdy influencer marketing w Polsce dopiero raczkował, do najpopularniejszych kategorii reklamowanych przez twórców treści online zaliczało się branże: beauty, fashion czy food. Marki – mając świadomość siły rekomendacji – sukcesywnie zwiększają budżety na influencer marketing. Dziś po pomoc twórców chętnie sięgają także przedstawiciele nietypowych dotąd kategorii, jak branża budowlana, dekoracyjna czy farmaceutyczna.
Prognozy pokazują, że firmy będą zwiększały nakłady na influencer marketing kosztem innych nośników przekazu.
Doskonałym przykładem jest najnowsza współpraca marki Anwis z kultowymi już siostrami polskiego Instagrama - Iloną i Mileną Krawczyńskimi, znanymi w sieci jako siostry ADiHD. Firma Anwis to jeden z czołowych producentów osłon okiennych, która oferuje klientom najnowocześniejsze rozwiązania w postaci wysokiej jakości przesłon okiennych w systemach wewnętrznych i zewnętrznych. Produkty firmy cechuje dbałość o najmniejszy detal, ciekawe wzornictwo i ogromna funkcjonalność. To te właściwości sprawiły, że w przestrzeni, w której żyją i tworzą siostry ADiHD swoje miejsce w oknie znalazły nasze żaluzje i zasłony – mówi Agnieszka Gołębiewska, przedstawiciel marki Anwis.
Podglądamy – czyli jak żyją i pracują influencerki
Co jest jedną z kluczowych przewag Instagrama? Możliwość podglądania, które – nie ukrywajmy – leży odrobine w naturze każdego. Lubimy wiedzieć, jak żyją inni, co robią, jak mieszkają, w co się ubierają. Często nie jest to wyraz złośliwości, ale wręcz przeciwnie – cenna inspiracja.
Co kierowało nami w momencie podjęcia współpracy z Siostrami ADiHD? Właśnie ta nieoceniona potrzeba zainspirowania innych. Szukaliśmy wnętrza, w którym nasze produkty będą mogły być wkomponowane na miarę potrzeb. Nie chcieliśmy uszczęśliwiać nikogo na siłę, dlatego szukaliśmy osób, które urządzają swoją przestrzeń i pozwolą nam być częścią w ich aranżacji – wyjaśnia Agnieszka Gołębiewska z Anwis. Dodatkową wartością całej współpracy jest przekaz, który idzie w parze z wyborem produktów. Influencerki razem z przedstawicielem marki przechodzą przez cały proces zakupowy, co na pewno będzie dużym ułatwieniem dla wszystkich planujących zakup i montaż osłon okiennych. Materiał filmowy zawierający te cenne wskazówki będzie można oglądać m.in. na kanale Youtube marki Anwis.
[1] https://influencermarketinghub.com/ebooks/Influencer_Marketing_Benchmark_Report_2022.pdf
[2] App Annie
[3] https://influencermarketinghub.com/influencer-marketing-statistics/

Gdzie przechować rzeczy? Praktyczne rozwiązania na różne życiowe sytuacje

Nowoczesność w sercu Bydgoszczy – nowy oddział DPD Polska rozpoczyna swoją działalność

Prestiżowy program dla kadry kierowniczej w zakresie raportowania zrównoważonego rozwoju oraz zarządzania danymi ESG
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy chcą uproszczenia kontroli celno-skarbowych i podatkowych. Wskazują na potrzebę dialogu z kontrolerami
Poprawa relacji z fiskusem i urzędnikami przeprowadzającymi kontrole to jeden z najczęściej podnoszonych postulatów przez przedsiębiorców. W ramach deregulacji prowadzonej przez rząd domagają się oni większej współpracy i otwartości na wyjaśnienia ze strony organów podatkowych, jasnej interpretacji przepisów, partnerskiego traktowania oraz skrócenia procesu przedawnienia. Te zmiany mogłyby poprawić atmosferę i klimat dyskusji między przedsiębiorcami a rządem.
Bankowość
Banki zainteresowane projektami gospodarki obiegu zamkniętego. Chętniej finansują takie inwestycje

Rynek zrównoważonego finansowania rośnie. Banki stawiają na rozwój oferty zielonych instrumentów, które przedsiębiorcy i inne instytucje mogą przeznaczyć na sfinansowanie inwestycji z różnych obszarów ESG. Są wśród nich zarówno zielone obligacje, jak i kredyty połączone z realizacją konkretnych celów klimatycznych. Jednym z obszarów, które chcą finansować firmy w ramach ESG, jest gospodarka obiegu zamkniętego, czyli zamykanie obiegu produktów w myśl zasady reduce, reuse i recycle (ogranicz, użyj ponownie, przetwórz).
Handel
E-papierosy i aromatyzowane saszetki nikotynowe mogą zniknąć z rynku. Ministerstwo Zdrowia chce całkowitego zakazu ich sprzedaży

W wykazie prac legislacyjnych pojawiła się nowa propozycja Ministerstwa Zdrowia, która przewiduje zakaz wprowadzania do obrotu papierosów elektronicznych jednorazowego użytku – zarówno tych z nikotyną, jak i bez niej, oraz zakaz stosowania aromatów w woreczkach nikotynowych. Projekt trafił do konsultacji społecznych. To już kolejna regulacja sektora tytoniowego w ostatnich miesiącach. Przedstawiciele biznesu podkreślają, że to chaos regulacyjny, który wpływa na brak poczucia pewności prawnej i decyzje inwestycyjne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.