Niemal siedmiokrotny wzrost przychodów Happy Energy w pierwszym kwartale 2021 r
Happy Energy S.A., wiodący dostawca kompleksowych rozwiązań instalacji fotowoltaicznych oraz instalacji grzewczych w południowo-wschodniej Polsce, w pierwszym kwartale bieżącego roku wypracował prawie 3,1 mln zł przychodów ze sprzedaży, stanowi to 577% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2020 r. Głównym katalizatorem wzrostów było wzmocnienie działu sprzedaży, który efektywniej wykorzystał utrzymujący się wysoki popyt na instalacje fotowoltaiczne. Zysk Spółki w pierwszym kwartale br. wyniósł prawie 200 tys. zł. Happy Energy, który w przyszłym roku ma zadebiutować na rynku NewConnect oczekuje, że drugi kwartał będzie jeszcze lepszy, na co wskazują świetne wyniki w kwietnia br.
- Wyniki są bardzo obiecujące. Pomimo niesprzyjających warunków pogodowych znacząco zwiększyliśmy sprzedaż. Nasz dział sprzedaży został powiększony. Nowi przedstawiciele handlowi sprawili, że skala naszego biznesu wzrasta jeszcze szybciej. Na bieżąco kupujemy towar, który charakteryzuje się najwyższą jakością - mówi Albert Durda, Prezes Zarządu Happy Energy SA.
Happy Energy dywersyfikuje prowadzoną działalność poprzez sprzedaż i montaż pomp ciepła, kotłów gazowych oraz kotłów elektrycznych. Docelowym biznes Spółki ma oierać się na pięciu filarach. Oprócz wcześniej wskazanych, będzie to również platforma fotowoltaiczna b2b.
Bardzo dobra koniunktura na rynku sprawiła, że Happy Energy oczekuje dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży w drugim kwartale oraz całym 2021 r.
- Mimo siedmiu deszczowych dni - które uniemożliwiły pracę - oczekuję, że kwiecień będzie podobny do marca, czyli bardzo dobry. W trzecim tygodniu kwietnia odnotowaliśmy największą sprzedaż w perspektywie tygodniowej. W okresie tym sprzedaliśmy dwa razy więcej instalacji niż w całym kwietniu ubiegłego roku. Pokazuje to progres Happy Energy. Jednak nie osiadamy na laurach. Uruchomiliśmy Call center, którego pierwsze efekty będą widoczne już w maju. To co zarabiamy reinwestujemy w rozwój organiczny i towar - podsumowuje Albert Durda, Prezes Zarządu Happy Energy.
Happy Energy to polska firma zajmująca się systemami fotowoltaicznymi oraz instalacjami grzewczymi. Spółka jest wyspecjalizowana w instalacjach fotowoltaicznych o mocy do 50 kW, a także w pompach ciepła, kotłach gazowych oraz elektrycznych. Happy Energy realizuje kompleksowe rozwiązania dla osób indywidualnych, rolników, przedsiębiorstw i instytucji publicznych. Klient końcowy otrzymuje kompleksowe rozwiązania w zakresie projektowania, finansowania i wykonywania systemów fotowoltaicznych i instalacji grzewczych "pod klucz", dzięki czemu Happy Energy cieszy się wielkim zaufaniem i zadowoleniem odbiorcy końcowego. Obecnie Spółka działa głównie na obszarze centralnej, południowo-wschodniej oraz południowo-zachodniej Polski, jednak cały czas rozwija swoją markę w pozostałych regionach.
Pod koniec marca br. Happy Energy zapowiedziało, że rozważa dalszy rozwój swojego biznesu przez giełdę. W optymistycznym wariancie Spółka będzie gotowa do debiutu na rynku NewConnect już w pierwszej połowie przyszłego roku.
Zainteresowanie instalacjami fotowoltaicznymi i ekologicznymi źródłami ogrzewania rozwija się w skokowym tempie. Pomimo trudnych warunków pogodowych (śnieżna i mroźna zima) oraz braku systemu wsparcia dla źródeł prosumenckich fotowoltaika w Polsce nadal zwiększa swój potencjał. Polskie Sieci Elektroenergetyczne (PSE) poinformowały, że według stanu na 1 marca 2021 r. moc zainstalowana źródeł fotowoltaicznych w Krajowym Systemie Elektroenergetycznym (KSE) wyniosła 4216,3 MW.
Z uwagi na sprzyjające warunki pogodowe w kolejnych miesiącach przyrost mocy fotowoltaicznych będzie przyśpieszał. Czynnikiem sprzyjającym dalszym wzrostom będzie przede wszystkim start kolejnej edycji programu Mój prąd, w ramach którego można otrzymać dofinansowanie do domowej instalacji fotowoltaicznej. Przyjmowanie wniosków ma ruszyć z początkiem lipca br.
Według Instytutu Energetyki Odnawialnej, w 2030 roku moce fotowoltaiczne w Polsce wyniosą 12,9 GW, z czego 7,5 GW może generować fotowoltaika wielkoskalowa.

Polityka klimatyczno-energetyczna z ludzką twarzą jest możliwa - konferencja

Farma fotowoltaiczna w Miłkowicach – pierwszy projekt OZE z udziałem Amazon w Polsce – produkuje już energię słoneczną!

BCC: Energetyka, podsumowanie roku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

KE przedstawia białą księgę obronności europejskiej. Nowa strategia UE zakłada zmianę podejścia do zdolności obrony i inwestycji w ten obszar
Unia Europejska podejmuje zdecydowane kroki na rzecz wzmocnienia swojego bezpieczeństwa i uniezależnienia się od dostaw sprzętu wojskowego spoza kontynentu. Komisja Europejska przedstawiła plan ReArm Europe/Readiness 2030 oraz białą księgę dotyczącą obronności, w której wskazuje priorytety procesu dozbrajania kontynentu. Europosłowie podkreślają, że UE musi działać samodzielnie, nie mogąc polegać wyłącznie na decyzjach USA i NATO.
Konsument
Co roku ubywa na świecie około 10 mln hektarów lasów. Walka z wylesianiem i degradacją lasów jest koniecznością

Degradacja lasów i wylesianie stanowi jeden z ważniejszych czynników przyspieszających negatywne skutki zmian klimatycznych. Powstrzymanie tego procesu i regeneracja ekosystemów leśnych to jedne z najskuteczniejszych sposobów ograniczenia emisji CO2. Niezbędne są więc rozwiązania systemowe, które powstrzymają wylesienie, jak rozporządzenie EUDR czy certyfikacja gospodarki leśnej, która potwierdza najwyższe standardy w tym zakresie.
Prawo
Prace nad deregulacją przyspieszają. Przedsiębiorcy wyczekują korzystnych zmian

Większość firm w UE wskazuje przeregulowanie jako przeszkodę dla inwestycji i traktuje je jako największe wyzwanie, przede wszystkim dla konkurencyjności – wskazują badania przytaczane w raporcie Mario Draghiego. Od kilku miesięcy deregulacja jest więc odmieniana przez wszystkie przypadki, zarówno na forum UE, jak i w Polsce. Są też już pierwsze konkretne propozycje uproszczeń.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.