Komunikaty PR

2N zainwestuje 14% obrotów w badania i rozwój

2022-03-25  |  17:30
Biuro prasowe

Czeska firma planuje dalszy rozwój w Polsce, inwestując 14% obrotów w badania i rozwój

- Spółka jest obecnie największym na świecie producentem domofonów IP

- Wzrost napędzany przez wybór 2N do realizacji kultowych projektów, takich jak Varso Tower i Metro Warszawskie

- Inwestycja w wysokości 14% obrotów w badania i rozwój to bardziej ambitne zobowiązanie niż w przypadku wielu największych firm technologicznych na świecie

 

2N Telekomunikacja ogłosiła, że zainwestuje 14% obrotów w badania i rozwój, czyli znacznie więcej niż wiele największych firm technologicznych na świecie, w tym Amazon (który zainwestował 11,9% przychodów w badania i rozwój w 2021 r.), Samsung (8,1%), Apple (6,1%) i Tesla (4,8%). Jednocześnie, dzięki wygranym dużym projektom w 2021 roku, firma planuje dalszy rozwój w Polsce.

Czeska firma, obecnie największy na świecie producent domofonów IP, była jednym z pierwszych czeskich start-upów na początku lat 90. Trzydzieści lat później zatrudnia już blisko 400 pracowników, w tym 150 programistów, i posiada swoje oddziały w Stanach Zjednoczonych, Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Australii, a także w Polsce i wielu innych krajach Europy.

Wyniki biznesowe firmy zostały poparte wyborem produktów 2N do realizacji najbardziej kultowych projektów budowlanych na świecie, w tym także w Polsce – na przykład:

Varso Tower w Warszawie: technologia wind awaryjnych 2N została zainstalowana w Varso Tower, najwyższym budynku Unii Europejskiej.

Metro Warszawskie: Ponad 60 urządzeń 2N zostało zainstalowanych w warszawskim metrze, zapewniając bezpieczeństwo systemu zarówno dla personelu, jak i pasażerów.

Poza granicami Polski, 2N została również ostatnio wybrana do realizacji prestiżowych projektów, takich jak sieć metra w Rzymie, tor wyścigowy Spa w Belgii, Grand Hotel Kempinski w Rydze, kompleks Iconic Tower w Centralnej Dzielnicy Biznesowej w Kairze oraz nowe centra dystrybucyjne Lidl w Zjednoczonym Królestwie.

Michał Kratochvíl, dyrektor generalny 2N Telekomunikace, powiedział: 

„Polska jest głównym rynkiem docelowym dla dalszego rozwoju, ponieważ w tym kraju rozumie się wartość innowacji. 2N jest w stanie sprostać temu zapotrzebowaniu dzięki naszemu zaangażowaniu w badania i rozwój, dlatego jestem tak dumny z faktu, że inwestujemy 14% obrotów w rozwój nowych produktów i rozwiązań. To będzie siłą napędową przyszłego sukcesu firmy w Polsce.”

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.