Komunikaty PR

Agentów nieruchomości oceniamy pozytywnie, ale jest co poprawiać

2023-12-12  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt

Rafał Bieńkowski
NNV Sp z o.o.

ul. Kardynała Stefana Wyszyńskiego 1
10-457 Olsztyn Olsztyn
rafal.bienkowski|nnv.pl| |rafal.bienkowski|nnv.pl
+48 690 303 185
https://www.nieruchomosci-online.pl/
Do pobrania png ( 0.09 MB )

Najwięcej korzyści ze współpracy z agentami nieruchomości odczuwają właściciele mieszkań na wynajem. Najwięcej zastrzeżeń względem pracy pośredników mają natomiast osoby sprzedające – tak wynika z badania przeprowadzonego przez portal Nieruchomosci-online.pl.

W badaniu Nieruchomosci-online.pl wzięli udział zarówno użytkownicy portalu, którzy w przeszłości korzystali już z usług pośrednika, jak i ci, którzy nigdy nie korzystali z takich usług. Jeśli chodzi o tę pierwszą grupę, działania agentów najlepiej wspominają osoby wynajmujące mieszkania – 63 proc. właścicieli oceniło pozytywnie współpracę z biurem nieruchomości. Co ważne, tylko 6 proc. respondentów w tej grupie wystawiło pośrednikom ocenę negatywną.

W przypadku osób sprzedających nieruchomości odsetek pozytywnych odpowiedzi również był wysoki (55 proc.), ale uwagę zwraca już dość liczna grupa niezadowolonych (24 proc.). Bardzo zbliżone wyniki pojawiły się w grupie osób, które współpracowały z pośrednikiem podczas poszukiwań nowej nieruchomości: ocenę pozytywną wystawiło 51 proc. kupujących, a negatywną 23 proc.

Najważniejsza organizacja procesu i dokumentacji

Autorzy badania zapytali też klientów rynku nieruchomości, co wpływało na ich pozytywną lub negatywną ocenę pracy pośrednika. W przypadku oceny pozytywnej, największymi korzyściami ze współpracy były: skuteczność działania i łączenie stron (42 proc.), oszczędność czasu (37 proc.) oraz bezpieczeństwo transakcji (36 proc.). Natomiast w przypadku oceny negatywnej najczęściej wskazywanymi minusami były: zbyt wysokie wynagrodzenie (55 proc.), brak zaangażowania (50 proc.) oraz brak efektów współpracy (36 proc.).

– W odpowiedziach na pytanie „Co wpływa na Twoją negatywną ocenę pracy pośrednika?”, zaskakują dwa wnioski. Chociaż na pierwszym miejscu znalazło się zbyt wysokie wynagrodzenie, to jednak takiego zdania była tylko połowa ankietowanych. Tylko, ponieważ wysokość prowizji jest tematem, który wzbudza najwięcej emocji. Zaskakuje również częsta opinia o braku zaangażowania ze strony pośrednika. Być może jest to efekt po części nie najlepszej komunikacji, niedoinformowania klienta o działaniach podejmowanych na rzecz klienta przez biura. Jest to na pewno ważne zadanie dla środowiska pośredników: jak sprawić, aby klient czuł się bardziej zaopiekowany i świadomy tego, jakie czynności wykonuje pośrednik. Wszystko po to, aby transakcja przebiegała sprawnie i bezpiecznie dla obu stron – mówi Alicja Palińska, brand manager Nieruchomosci-online.pl.

W badaniu Nieruchomosci-online.pl wzięły też udział osoby, które jeszcze nigdy nie współpracowały z pośrednikiem. Zostały zapytane o to, jakie jest ich wyobrażenie na temat idealnej współpracy z biurem nieruchomości. Najbardziej pożądanymi zadaniami były kolejno: organizacja procesu i dokumentacji, obsługa kontaktów i prezentacja nieruchomości, analiza i doradztwo, weryfikacja statusu prawnego nieruchomości. Co ciekawe, dopiero na piątym miejscu znalazło się przygotowanie i promowanie oferty w internecie.

– Wyniki badania wskazują, że największymi wyzwaniami dla środowiska pośredników są: zaangażowanie w obsługę każdej grupy klientów, informowanie o roli agenta i o działaniach podejmowanych przez niego na każdym etapie procesu, a także przestrzeganie standardów dotyczących etyki i współpracy z innymi pośrednikami – podsumowuje Alicja Palińska.

Klient zostaje dłużej na rynku nieruchomości

Jak mówi Michał Kurczycki, dyrektor zarządzający Nieruchomosci-online.pl, rola pośrednika zmienia się wraz ze zmianami zachowań ze strony uczestników rynku.

– Kiedyś najczęściej kupowało się mieszkanie raz i nie wracało się już na rynek nieruchomości. Teraz wchodzą na rynek osoby coraz młodsze, bardziej mobilne i one już zostają częstszymi klientami biur nieruchomości. Na początku wynajmują mieszkanie, potem kupują, wiele z nich następnie inwestuje w nieruchomości. Trzeba mieć świadomość, że ten, kto jest dziś naszym sprzedającym, w przyszłości może być naszym kupującym i odwrotnie. Częstsze korzystanie z usług rynku nieruchomości sprawia więc, że rośnie rola pośrednika jako doradcy, a nie tylko sprzedawcy. Dlatego warto zadbać o wszystkich uczestników rynku – mówi Michał Kurczycki.

– Powinniśmy dążyć do tego, aby każde spotkanie z pośrednikiem było dla klienta doświadczeniem potwierdzającym naszą wartość i profesjonalizm. Z badania wynika jasny sygnał, że musimy kontynuować podnoszenie standardów obsługi klienta oraz indywidualne podejście do potrzeb każdej ze stron transakcji. Każdy negatywny feedback jest dla nas impulsem do poprawy jakości świadczonych usług – komentuje Filip Wierzchowski, prezes Warszawskiego Stowarzyszenia Pośredników w Obrocie Nieruchomościami.

– Jesteśmy przekonani, że gdybyśmy przeprowadzili ankietę wśród klientów pośredników będących członkami WSPON, wyniki byłyby jeszcze lepsze. W stowarzyszeniu skupiamy ekspertów, którzy doskonalą swoje umiejętności, aby oferować usługi na najwyższym poziomie. Przyjmujemy wyniki badania jako motywację do dalszego wzmacniania zaufania i podnoszenia standardów pracy, co przyniesie korzyści całej branży – dodaje Filip Wierzchowski.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: NNV Sp z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych

Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.

Transport

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów

Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.