Akustyka w ciemnym designie
Ciemne wnętrza są wyrafinowane, ale nie muszą przy tym być ponure. Projektanci takie tonacje coraz chętniej przenoszą ze strefy na poziomie oka, nad głowy użytkowników wnętrz. Czarne sufity pozwalają uspokoić charakter wnętrza. Jednocześnie współgrają z trendem industrializacji, który obserwujemy w biurach, hotelach i butikach. A stonowane oświetlenie pomaga uzyskać efekt kameralności. Często bywa ono punktowe, niekoniecznie umieszczone na suficie, ale raczej w formie punktów świetlnych i lamp w przestrzeni wokół.
Sufity pomagają też wydobyć grę światła i cienia na stropie. Oczywiście nie te klasyczne panele, ułożone jako gładka powierzchnia. – Architekci chętnie do takich wnętrz wybierają tzw. pływające sufity, czyli wyspowe panele Canopy, w różnych kształtach, czy pionowe Baffles. Zaskakują formą, nie zasłaniają czarnego stropu, a sam dobór barwy paneli akustycznych pozwala postawić odpowiednie akcenty we wnętrzu – podpowiada Anna Baczkowska, architekt i doradca techniczny w firmie Armstrong Ceiling Solutions.
Czerń to symbol klasy i luksusu, dlatego pojawia się w aranżacji eleganckich butików. Ale czerń sprzyja też wyciszeniu. Nie bez przyczyny sale kinowe i teatralne w zasadzie w całości pokryte są czarnymi elementami wykończenia. Tu najważniejsze jest to co dzieje się na scenie i ekranie, kolorystyka wokół nie może rozpraszać.
Czarny znaczy praktyczny
Czerń doskonale nadaje się do wnętrz o charakterze przemysłowym, z nowoczesnym lub miejskim stylem. Ale ten odcień to nie tylko design. Ciemne elementy w wykończeniu wnętrz charakteryzują się łatwością utrzymania. Zwyczajnie nie widać na nich zabrudzeń, czy upływu czasu.
Kolor czarny jest śmiały, ale jednocześnie subtelny. Zastosowany w otwartej przestrzeni biurowej czy w obrębie powierzchni wspólnych pomoże sprawić, że wnętrza te odbierane będą przez użytkowników jako bardziej kameralne, przytulniejsze. – Akustyczne elementy w otwartej przestrzeni dodatkowo pomagają pochłaniać niechciane dźwięki i hałas – wyjaśnia Anna Baczkowska. Stąd coraz częściej pojawiają się one nie tylko w biurach, ale też kawiarniach i restauracjach. Kolorystyka poprawia poczucie prywatności, a właściwości pochłaniające sprawiają, że goście nie są zmęczeni szumem i hałasem rozmów innych ludzi wokół.
WYBRANE REALIZACJE ARMSTRONG W KTÓRYCH ZAINSTALOWANO CZARNE SUFITY:
Warszawskie biuro firmy Hines – na suficie zainstalowano ciemne sufity MESH METAL, które nie tylko tworzą kameralny klimat recepcji, ale są również demontowalne, i trwałe z uwagi na materiał (metal).
Siedziba firmy Stalney Black & Decker w Polsce – wnętrza zaaranżowane przez firmę Tetris Poland przy udziale pracowni Trzop Architekci. Ciemne, metalowe sufity oddzielają ciag komunikacyjny od strefy pracy przy biurkach.
Paryska kawiarnia Otto – ciemny strop i czarne sufity wyspowe (Optima L Canopy) współgrają ze stonowaną kolorystyką wnętrza, a jednocześnie pozwoliły na stworzenie miejsca spotkań przyjaznego akustycznie.
Siedziba firmy deweloperskiej PDG w Melbourne w Australii. Projektanci z pracowni Studio Tate w całej siedzibie firmy postawili na ciemne, luksusowe i trwałe materiały. Jednym z elementów są pionowe, metalowe sufity Baffles, które zdobią zarówno recepcję i lobby, jak również sale konferencyjne.
Biurowiec Centrum Sportowa w Gdyni – architekt Wojciech Targowski z pracowni Fort Targowski ażurowy sufit metalowy z linii Cellio połączył z okładziną w ciepłym kolorze drewna.
Australijskie biuro kancelarii prawnej AJ&Co Laweyrs – biuro znajduje się w mieście Brisbane nad Oceanem Spokojnym. To miejsce łączące nowoczesną metropolię oraz luksusowe plaże z błękitną wodą. Wnętrza – jak na prawników przystało – eleganckie, kameralne, nieco tajemnicze. W biurze zachwycają zarówno przestrzenie stworzone przez architektów z Ellivo Architects, jak i panorama miasta z 18 piętra wieżowca.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.