Komunikaty PR

Akustyka w ciemnym designie

2020-04-07  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt

Ciemne wnętrza są wyrafinowane, ale nie muszą przy tym być ponure. Projektanci takie tonacje coraz chętniej przenoszą ze strefy na poziomie oka, nad głowy użytkowników wnętrz. Czarne sufity pozwalają uspokoić charakter wnętrza. Jednocześnie współgrają z trendem industrializacji, który obserwujemy w biurach, hotelach i butikach. A stonowane oświetlenie pomaga uzyskać efekt kameralności. Często bywa ono punktowe, niekoniecznie umieszczone na suficie, ale raczej w formie punktów świetlnych i lamp w przestrzeni wokół. 

Sufity pomagają też wydobyć grę światła i cienia na stropie. Oczywiście nie te klasyczne panele, ułożone jako gładka powierzchnia. – Architekci chętnie do takich wnętrz wybierają tzw. pływające sufity, czyli wyspowe panele Canopy, w różnych kształtach, czy pionowe Baffles. Zaskakują formą, nie zasłaniają czarnego stropu, a sam dobór barwy paneli akustycznych pozwala postawić odpowiednie akcenty we wnętrzu – podpowiada Anna Baczkowska, architekt i doradca techniczny w firmie Armstrong Ceiling Solutions.  

Czerń to symbol klasy i luksusu, dlatego pojawia się w aranżacji eleganckich butików. Ale czerń sprzyja też wyciszeniu. Nie bez przyczyny sale kinowe i teatralne w zasadzie w całości pokryte są czarnymi elementami wykończenia. Tu najważniejsze jest to co dzieje się na scenie i ekranie, kolorystyka wokół nie może rozpraszać. 

Czarny znaczy praktyczny
Czerń doskonale nadaje się do wnętrz o charakterze przemysłowym, z nowoczesnym lub miejskim stylem. Ale ten odcień to nie tylko design. Ciemne elementy w wykończeniu wnętrz charakteryzują się łatwością  utrzymania. Zwyczajnie nie widać na nich zabrudzeń, czy upływu czasu. 

Kolor czarny jest śmiały, ale jednocześnie subtelny. Zastosowany w otwartej przestrzeni biurowej czy w obrębie powierzchni wspólnych pomoże sprawić, że wnętrza te odbierane będą przez użytkowników jako bardziej kameralne, przytulniejsze. – Akustyczne elementy w otwartej przestrzeni dodatkowo pomagają pochłaniać niechciane dźwięki i hałas – wyjaśnia Anna Baczkowska. Stąd coraz częściej pojawiają się one nie tylko w biurach, ale też kawiarniach i restauracjach. Kolorystyka poprawia poczucie prywatności, a właściwości pochłaniające sprawiają, że goście nie są zmęczeni szumem i hałasem rozmów innych ludzi wokół. 

WYBRANE REALIZACJE ARMSTRONG  W KTÓRYCH ZAINSTALOWANO CZARNE SUFITY:

Warszawskie biuro firmy Hines – na suficie zainstalowano ciemne sufity MESH METAL, które nie tylko tworzą kameralny klimat recepcji, ale są również demontowalne, i trwałe z uwagi na materiał (metal).

Siedziba firmy Stalney Black & Decker w Polsce – wnętrza zaaranżowane przez firmę Tetris Poland przy udziale pracowni Trzop Architekci. Ciemne, metalowe sufity oddzielają ciag komunikacyjny od strefy pracy przy biurkach. 
 
Paryska kawiarnia Otto – ciemny strop i czarne sufity wyspowe (Optima L Canopy) współgrają ze stonowaną kolorystyką wnętrza, a jednocześnie pozwoliły na stworzenie miejsca spotkań przyjaznego akustycznie.

Siedziba firmy deweloperskiej PDG w Melbourne w Australii. Projektanci z pracowni Studio Tate w całej siedzibie firmy postawili na ciemne, luksusowe i trwałe materiały. Jednym z elementów są pionowe, metalowe sufity Baffles, które zdobią zarówno recepcję i lobby, jak również sale konferencyjne. 

Biurowiec Centrum Sportowa w Gdyni – architekt Wojciech Targowski z pracowni Fort Targowski ażurowy sufit metalowy z linii Cellio połączył z okładziną w ciepłym kolorze drewna. 

Australijskie biuro kancelarii prawnej AJ&Co Laweyrs – biuro znajduje się w mieście Brisbane nad Oceanem Spokojnym. To miejsce łączące nowoczesną metropolię oraz luksusowe plaże z błękitną wodą. Wnętrza – jak na prawników przystało – eleganckie, kameralne, nieco tajemnicze. W biurze zachwycają zarówno przestrzenie stworzone przez architektów z Ellivo Architects, jak i panorama miasta z 18 piętra wieżowca.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości House of Skills i e-learning.pl na dłużej w warszawskim Bolero Office Point 1 Biuro prasowe
2024-05-20 | 09:00

House of Skills i e-learning.pl na dłużej w warszawskim Bolero Office Point 1

Konsorcjum doradczo-szkoleniowe, właściciel marek House of Skills oraz e-learning.pl, jedna z największych i najdłużej działających na polskim rynku firm szkoleniowo-doradczych,
Nieruchomości House of Skills and e-learning.pl extend lease at Bolero Office Point 1
2024-05-20 | 09:00

House of Skills and e-learning.pl extend lease at Bolero Office Point 1

Consulting and Training Consortium, owner of House of Skills and e-learning.pl brands, one of Poland’s largest and oldest training and consulting companies, has extended its lease at Bolero
Nieruchomości Czy to już koniec spadków cen materiałów budowlanych?
2024-05-17 | 10:00

Czy to już koniec spadków cen materiałów budowlanych?

Na rodzimym rynku materiałów budowlanych korekta cenowa wciąż jest obowiązującą tendencją, jednak w kwietniu pojawiły się pierwsze wyraźne symptomy jej wygaszania. Po raz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Media i PR

Komunikacja celów środowiskowych w centrum zainteresowania biznesu. Takich informacji coraz częściej szukają konsumenci

Z roku na rok coraz więcej firm kładzie nacisk na kwestie zrównoważonego rozwoju. Trend ten lata temu rozpoczęły przedsiębiorstwa świadome swojego wpływu na środowisko naturalne, klimat i lokalne społeczności, w których funkcjonują. Obecnie coraz częściej katalizatorem napędzającym tego typu działania są wymagania konsumentów, którzy oczekują od firm takiej odpowiedzialności, a także coraz większa presja regulacyjna ze strony UE. Z każdym rokiem przybywa deklaracji biznesu dotyczących ograniczania emisji, dążenia do neutralności klimatycznej i nowych, prośrodowiskowych inicjatyw. – Teraz cała sztuka w tym, żeby te działania dobrze komunikować – mówi Aleksandra Majda, ekspertka ESG Impact Network i Agencji Go Green.

Bankowość

Przewodniczący KNF: Niepokoi nas ograniczone zainteresowanie przedsiębiorców inwestycjami. To wpływa na niski popyt na kredyty inwestycyjne

W I kwartale 2024 roku banki poprawiły wyniki, mimo że bazą porównawczą jest znakomity dla nich 2023 rok. Mają więc możliwości udzielania kredytów firmom na rozwój. Problemem jest jednak wstrzemięźliwa postawa samych przedsiębiorstw w zaciąganiu pożyczek inwestycyjnych oraz poszukiwaniu innych źródeł finansowania inwestycji. Bolączką polskiego rynku jest zwłaszcza słabość rynku kapitałowego, czyli finansowania poprzez giełdę.

Przemysł

Trwają intensywne przygotowania do polskiej misji na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Siedem eksperymentów jest już w trakcie budowy

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w kosmosie, wpływ długotrwałego pobytu w kosmosie na zdrowie psychiczne, ale też na układ odpornościowy – to niektóre z obszarów eksperymentów, które zostaną przeprowadzone w warunkach mikrograwitacji podczas pierwszej polskiej misji na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. W ubiegłym tygodniu Europejska Agencja Kosmiczna podpisała siedem kontraktów na ich realizację z polskimi instytucjami i firmami. – Ta lista będzie się wydłużać i mam nadzieję, że wszystkie wybrane 18 projektów poleci na stację kosmiczną – mówi Sławosz Uznański, astronauta, który będzie przeprowadzać te eksperymenty na orbicie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.