Akustyka w ciemnym designie
Ciemne wnętrza są wyrafinowane, ale nie muszą przy tym być ponure. Projektanci takie tonacje coraz chętniej przenoszą ze strefy na poziomie oka, nad głowy użytkowników wnętrz. Czarne sufity pozwalają uspokoić charakter wnętrza. Jednocześnie współgrają z trendem industrializacji, który obserwujemy w biurach, hotelach i butikach. A stonowane oświetlenie pomaga uzyskać efekt kameralności. Często bywa ono punktowe, niekoniecznie umieszczone na suficie, ale raczej w formie punktów świetlnych i lamp w przestrzeni wokół.
Sufity pomagają też wydobyć grę światła i cienia na stropie. Oczywiście nie te klasyczne panele, ułożone jako gładka powierzchnia. – Architekci chętnie do takich wnętrz wybierają tzw. pływające sufity, czyli wyspowe panele Canopy, w różnych kształtach, czy pionowe Baffles. Zaskakują formą, nie zasłaniają czarnego stropu, a sam dobór barwy paneli akustycznych pozwala postawić odpowiednie akcenty we wnętrzu – podpowiada Anna Baczkowska, architekt i doradca techniczny w firmie Armstrong Ceiling Solutions.
Czerń to symbol klasy i luksusu, dlatego pojawia się w aranżacji eleganckich butików. Ale czerń sprzyja też wyciszeniu. Nie bez przyczyny sale kinowe i teatralne w zasadzie w całości pokryte są czarnymi elementami wykończenia. Tu najważniejsze jest to co dzieje się na scenie i ekranie, kolorystyka wokół nie może rozpraszać.
Czarny znaczy praktyczny
Czerń doskonale nadaje się do wnętrz o charakterze przemysłowym, z nowoczesnym lub miejskim stylem. Ale ten odcień to nie tylko design. Ciemne elementy w wykończeniu wnętrz charakteryzują się łatwością utrzymania. Zwyczajnie nie widać na nich zabrudzeń, czy upływu czasu.
Kolor czarny jest śmiały, ale jednocześnie subtelny. Zastosowany w otwartej przestrzeni biurowej czy w obrębie powierzchni wspólnych pomoże sprawić, że wnętrza te odbierane będą przez użytkowników jako bardziej kameralne, przytulniejsze. – Akustyczne elementy w otwartej przestrzeni dodatkowo pomagają pochłaniać niechciane dźwięki i hałas – wyjaśnia Anna Baczkowska. Stąd coraz częściej pojawiają się one nie tylko w biurach, ale też kawiarniach i restauracjach. Kolorystyka poprawia poczucie prywatności, a właściwości pochłaniające sprawiają, że goście nie są zmęczeni szumem i hałasem rozmów innych ludzi wokół.
WYBRANE REALIZACJE ARMSTRONG W KTÓRYCH ZAINSTALOWANO CZARNE SUFITY:
Warszawskie biuro firmy Hines – na suficie zainstalowano ciemne sufity MESH METAL, które nie tylko tworzą kameralny klimat recepcji, ale są również demontowalne, i trwałe z uwagi na materiał (metal).
Siedziba firmy Stalney Black & Decker w Polsce – wnętrza zaaranżowane przez firmę Tetris Poland przy udziale pracowni Trzop Architekci. Ciemne, metalowe sufity oddzielają ciag komunikacyjny od strefy pracy przy biurkach.
Paryska kawiarnia Otto – ciemny strop i czarne sufity wyspowe (Optima L Canopy) współgrają ze stonowaną kolorystyką wnętrza, a jednocześnie pozwoliły na stworzenie miejsca spotkań przyjaznego akustycznie.
Siedziba firmy deweloperskiej PDG w Melbourne w Australii. Projektanci z pracowni Studio Tate w całej siedzibie firmy postawili na ciemne, luksusowe i trwałe materiały. Jednym z elementów są pionowe, metalowe sufity Baffles, które zdobią zarówno recepcję i lobby, jak również sale konferencyjne.
Biurowiec Centrum Sportowa w Gdyni – architekt Wojciech Targowski z pracowni Fort Targowski ażurowy sufit metalowy z linii Cellio połączył z okładziną w ciepłym kolorze drewna.
Australijskie biuro kancelarii prawnej AJ&Co Laweyrs – biuro znajduje się w mieście Brisbane nad Oceanem Spokojnym. To miejsce łączące nowoczesną metropolię oraz luksusowe plaże z błękitną wodą. Wnętrza – jak na prawników przystało – eleganckie, kameralne, nieco tajemnicze. W biurze zachwycają zarówno przestrzenie stworzone przez architektów z Ellivo Architects, jak i panorama miasta z 18 piętra wieżowca.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.