BEGA Gruppe rośnie w MLP Poznań West
BEGA Logistik Polska, wchodząca w skład BEGA Gruppe, zakontraktowała kolejną halę magazynową liczącą około 6,5 tys. mkw. Po jej wybudowaniu będzie korzystać łącznie z około 33 tys. mkw. nowoczesnej przestrzeni w parku logistycznym MLP Poznań West.
Firma BEGA Logistik Polska będąca częścią meblarskiej BEGA Gruppe dynamicznie rozwija się w MLP Poznań West. Zgodnie z zawartą umową zamówiła kolejną halę magazynową liczącą około 6,5 tys. mkw. powierzchni. Po jej wybudowaniu i przekazaniu do użytkowania producent mebli będzie miał do dyspozycji łącznie nieco ponad 33 tys. mkw. powierzchni. Z tego blisko 32,7 tys. mkw. będzie przeznaczone na cele magazynowe, a biura i powierzchnie socjalne stanowić będą pozostałe ponad 370 mkw.
Zgodnie ze strategią dewelopera nowa hala będzie spełniać wymagania certyfikacji BREEAM, co przełoży się na niższe koszty eksploatacyjne. Prace generalnego wykonawcy zostały powierzone poznańskiej spółce WPIP, posiadającej wieloletnie doświadczenie w budowie obiektów magazynowych.
BEGA Logistik Polska należy do niemieckiej BEGA Gruppe. BEGA Gruppe zajmuje się handlem hurtowym meblami. Od chwili swojego powstania w 2002 roku BEGA Gruppe zdobyła wiodącą pozycję na europejskim rynku. W swoim asortymencie posiada prawie wszystkie rodzaje mebli – meble pokojowe, dziecięce, biurowe, stoły, krzesła, meble tapicerowane, kuchenne etc. Są to zarówno meble zmontowane jak i do samodzielnego montażu.
„Nasz projekt MLP Poznań West osiąga już swoją docelową wielkość. To efekt dużej popularności tego parku wśród najemców. Zawarta nowa umowa stanowi dla nas potwierdzenie, że oferta MLP Group charakteryzuje się wysoką jakością. Stosowane jednocześnie rozwiązania chroniące środowisko są bardzo ważne dla najemców. Wszystkie nowo budowane obiekty poddajemy procesowi certyfikacji Breeam. Na dachach magazynów montujemy panele fotowoltaiczne, a na terenie parku stawiamy wiaty na rowery, stacje ładowania samochodów elektrycznych oraz domki dla owadów. Nasza Grupa na każdym etapie realizacji inwestycji dba nie tylko o środowisko naturalne, ale także o komfort użytkowników parku logistycznego” – podkreśliła Agnieszka Góźdź, Członek Zarządu, Chief Development Officer, MLP Group S.A.
„MLP Poznań West to dla BEGA Gruppe sprawdzona lokalizacja, która zapewnia szybki transport towarów na rynki zachodnie i umożliwia pozyskanie wykwalifikowanej kadry z aglomeracji poznańskiej. Zadowolenie z dotychczasowej współpracy zachęciło najemcę do pozyskania dodatkowej powierzchni w ramach jednego budynku. W procesie negocjacji skupiliśmy się na zapewnieniu atrakcyjnych warunków finansowych, co udało się osiągnąć dzięki doskonałej relacji obu podmiotów i elastycznemu podejściu firmy MLP” mówi Konrad Lewiński, Dyrektor w Dziale Wynajmu Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych, JLL.
Nowoczesne centrum dystrybucyjne MLP Poznań West to kompleks zlokalizowany po zachodniej stronie Poznania, obok drogi ekspresowej S11 i zaledwie 7 km od skrzyżowania autostrady A2 i trasy S11. Centrum skierowane jest przede wszystkim do firm z sektora e-commerce, logistyki, dystrybucji oraz lekkiej produkcji. Projekt MLP Poznań West docelowo dostarczy ponad 140 tys. mkw. najnowocześniejszej przestrzeni magazynowo-biurowej. Wybrane budynki posiadają prestiżowy certyfikat BREEAM.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.