Komunikaty PR

BookingHost wchodzi na kolejne lokalne rynki w Polsce

2023-07-18  |  09:30
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.03 MB )

BookingHost do tej pory umożliwiała zarządzanie nieruchomościami w Warszawie, w której
jest obecnie największą tego typu platformą, obsługując ponad 1050 lokali. W skali
miesięcznej pozyskuje ponad 50 mieszkań. Widząc potencjał rynku Firma zaczyna
ekspansję na kolejne miasta i do końca wakacji ma łącznie objąć największe i najbardziej
oblegane przez odwiedzających miejscowości w całym kraju oraz rozpocząć swoją
działalność operacyjną w innych krajach europejskich, w tym w Hiszpanii.

Łatwe zarządzanie wynajmem
Czym właściwie jest BookingHost? To firma technologiczna będąca operatorem najmu
krótkoterminowego - odciąża i w pełni automatyzuje proces wynajmu mieszkań na krótki
termin, umożliwiając właścicielom nieruchomości zarządzanie najmem bez wychodzenia z
domu. Usługa wyręcza właścicieli w codziennej pracy związanej m.in. z komunikacją z
wynajmującymi, czy sprzątaniem i konserwacją mieszkań.

Obecna do tej pory na rynku warszawskim, firma BookingHost rozpoczęła w ostatnich
dniach działalność we Wrocławiu i Krakowie, Poznaniu i Trójmieście. Do końca wakacji firma
otworzy się też na najbardziej „turystyczne” miasto w Polsce – Zakopane i miejscowości
leżące w pobliżu stolicy polskich gór. W najbliższych miesiącach BookingHost planuje
ekspansję nie tylko na rynku polskim, ale i rynkach zagranicznych.

Rosnący rynek napędza wzrost
Inwestycje BookingHost we własne rozwiązania IT oraz rozpoczynanie działalności w
kolejnych miastach i krajach odzwierciedlają potencjał rynku najmu krótkoterminowego,
który wyraźnie odżył po pandemii, a obecnie jest na etapie dynamicznego rozwoju.
- Jeszcze przed rozpoczęciem wojny na Ukrainie niedobór mieszkań w całym kraju wynosił
nawet 2 mln, a obecnie, rok po rozpoczęciu konfliktu, liczba ta niemal się podwoiła. Dodając
do tego powrót podróży służbowych, czy wyjazdów wakacyjnych, wyraźnie widać rosnący
potencjał rynku – mówi Andrzej Stecki, założyciel i CEO BookingHost.

Zaletą wynajmą krótkoterminowego, trwającego nawet do 12 msc, jest to, że nie podlega on
ustawie o ochronie praw lokatorów, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo właścicieli. Z
tego też powodu rynek ten przeżywa prawdziwy boom. Chcąc to wykorzystać, w ciągu
najbliższych lat BookingHost chce osiągnąć dwukrotny wzrost przychodów.
Inteligentne zarządzanie cenami

Tym, co wyróżnia platformę BookingHost na tle innych firm jest wiele własnych rozwiązań
wykorzystujących nowe technologie - wśród ich są m.in. algorytmy cenowe, bazujące na
machine learning i sztucznej inteligencji, które dopasowują strategię cenową apartamentu i
jego ceny na portalach ogłoszeniowych, w zależności od wielu czynników, w tym obecnej
struktury popytowo-podażowej, zmian pogody, czy wydarzeń masowych.

Nie jest to jednak pierwsze rozwiązanie z wykorzystaniem AI - działająca w ramach grupy
BookingHost spółka iHomes - będąca pionierem na polskim rynku ibuyingu - stworzyła
zaawansowane narzędzie do generowania wyceny nieruchomości w przeciągu kilku sekund,
usprawniając działania agentów nieruchomości iHomes. Do holdingu BookingHost należą
oprócz BookingHost i iHomes - spółki śniadania.pl (obsługa cateringowa apartamentów)
oraz spółka HostRent (firma zarządzająca najmem długoterminowym).Obecnie w grupie
BookingHost pracuje ponad 60 specjalistów z różnych dziedzin, w tym dział R&D
opracowujący nowe rozwiązania technologiczne.

- Nieustannie inwestujemy w nowe technologie. Wdrożyliśmy już m.in. własną aplikację dla
serwisu sprzątającego, zautomatyzowany proces zarządzania naprawami, automatyczną
komunikację z gośćmi i aplikacje do rozliczeń. Chcemy, aby naszym wyróżnikiem była
technologia przyjazna osobom wynajmującym swoje apartamenty, jak i ich gościom –
podsumowuje Andrzej Stecki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dalsze prace nad uproszczeniami we wspólnej polityce rolnej. Celem jest ich wejście w życie w styczniu 2026 roku

Przed przerwą wakacyjną w Parlamencie Europejskim rozpoczęły się prace nad ogłoszonym w maju kolejnym Omnibusem – pakietem uproszczeń istotnym z punktu widzenia rolników. Chodzi m.in. o uproszczenie pewnych obowiązków w sprawozdawczości, ułatwienia dla drobnych rolników czy ograniczenie kontroli. Zdaniem europosłanki PO propozycje KE to przykład wsłuchiwania się w postulaty rolników, co jest potrzebne także przy kształtowaniu wspólnej polityki rolnej.

Finanse

Zdecydowane odbicie w liczbie ofert pracy dla programistów. Wynagrodzenia rosną, ale nie wrócą na dotychczasowe poziomy

Po 2,5 roku perturbacji na rynek pracy w branży IT wracają wzrosty. Jak wynika z danych JustJoin.IT, w I połowie tego roku na tym portalu odnotowano blisko 70-proc. wzrost liczby ofert pracy w porównaniu do sytuacji sprzed roku. W górę idą także płace, chociaż eksperci wskazują, że dynamika nie jest tak wysoka jak kilka lat temu. Wciąż trudności ze znalezieniem pracy mają pracownicy dopiero zaczynający karierę w branży.

Konsument

Dobrobyt Polski uzależniony od wiedzy społeczeństwa o ekonomii i finansach. Takiej edukacji wciąż za mało jest w szkołach

Ostatnie badania wskazują na pewną poprawę w świadomości ekonomicznej Polaków, zwłaszcza na temat konieczności oszczędzania. Jednak w zakresie inwestowania i dostępnych do tego narzędzi oraz systemu podatkowego wciąż są poważne deficyty w wiedzy. Polacy mają świadomość, że podnoszenie swoich kompetencji pozytywnie wpłynie na ich budżety domowe, ale mało się mówi o tym, że od tego zależy też przyszły dobrobyt kraju. Dlatego też edukacja finansowa i ekonomiczna powinna się wkrótce stać elementem nauczania na jak najwcześniejszym etapie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.