BookingHost wchodzi na kolejne lokalne rynki w Polsce
BookingHost do tej pory umożliwiała zarządzanie nieruchomościami w Warszawie, w której
jest obecnie największą tego typu platformą, obsługując ponad 1050 lokali. W skali
miesięcznej pozyskuje ponad 50 mieszkań. Widząc potencjał rynku Firma zaczyna
ekspansję na kolejne miasta i do końca wakacji ma łącznie objąć największe i najbardziej
oblegane przez odwiedzających miejscowości w całym kraju oraz rozpocząć swoją
działalność operacyjną w innych krajach europejskich, w tym w Hiszpanii.
Łatwe zarządzanie wynajmem
Czym właściwie jest BookingHost? To firma technologiczna będąca operatorem najmu
krótkoterminowego - odciąża i w pełni automatyzuje proces wynajmu mieszkań na krótki
termin, umożliwiając właścicielom nieruchomości zarządzanie najmem bez wychodzenia z
domu. Usługa wyręcza właścicieli w codziennej pracy związanej m.in. z komunikacją z
wynajmującymi, czy sprzątaniem i konserwacją mieszkań.
Obecna do tej pory na rynku warszawskim, firma BookingHost rozpoczęła w ostatnich
dniach działalność we Wrocławiu i Krakowie, Poznaniu i Trójmieście. Do końca wakacji firma
otworzy się też na najbardziej „turystyczne” miasto w Polsce – Zakopane i miejscowości
leżące w pobliżu stolicy polskich gór. W najbliższych miesiącach BookingHost planuje
ekspansję nie tylko na rynku polskim, ale i rynkach zagranicznych.
Rosnący rynek napędza wzrost
Inwestycje BookingHost we własne rozwiązania IT oraz rozpoczynanie działalności w
kolejnych miastach i krajach odzwierciedlają potencjał rynku najmu krótkoterminowego,
który wyraźnie odżył po pandemii, a obecnie jest na etapie dynamicznego rozwoju.
- Jeszcze przed rozpoczęciem wojny na Ukrainie niedobór mieszkań w całym kraju wynosił
nawet 2 mln, a obecnie, rok po rozpoczęciu konfliktu, liczba ta niemal się podwoiła. Dodając
do tego powrót podróży służbowych, czy wyjazdów wakacyjnych, wyraźnie widać rosnący
potencjał rynku – mówi Andrzej Stecki, założyciel i CEO BookingHost.
Zaletą wynajmą krótkoterminowego, trwającego nawet do 12 msc, jest to, że nie podlega on
ustawie o ochronie praw lokatorów, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo właścicieli. Z
tego też powodu rynek ten przeżywa prawdziwy boom. Chcąc to wykorzystać, w ciągu
najbliższych lat BookingHost chce osiągnąć dwukrotny wzrost przychodów.
Inteligentne zarządzanie cenami
Tym, co wyróżnia platformę BookingHost na tle innych firm jest wiele własnych rozwiązań
wykorzystujących nowe technologie - wśród ich są m.in. algorytmy cenowe, bazujące na
machine learning i sztucznej inteligencji, które dopasowują strategię cenową apartamentu i
jego ceny na portalach ogłoszeniowych, w zależności od wielu czynników, w tym obecnej
struktury popytowo-podażowej, zmian pogody, czy wydarzeń masowych.
Nie jest to jednak pierwsze rozwiązanie z wykorzystaniem AI - działająca w ramach grupy
BookingHost spółka iHomes - będąca pionierem na polskim rynku ibuyingu - stworzyła
zaawansowane narzędzie do generowania wyceny nieruchomości w przeciągu kilku sekund,
usprawniając działania agentów nieruchomości iHomes. Do holdingu BookingHost należą
oprócz BookingHost i iHomes - spółki śniadania.pl (obsługa cateringowa apartamentów)
oraz spółka HostRent (firma zarządzająca najmem długoterminowym).Obecnie w grupie
BookingHost pracuje ponad 60 specjalistów z różnych dziedzin, w tym dział R&D
opracowujący nowe rozwiązania technologiczne.
- Nieustannie inwestujemy w nowe technologie. Wdrożyliśmy już m.in. własną aplikację dla
serwisu sprzątającego, zautomatyzowany proces zarządzania naprawami, automatyczną
komunikację z gośćmi i aplikacje do rozliczeń. Chcemy, aby naszym wyróżnikiem była
technologia przyjazna osobom wynajmującym swoje apartamenty, jak i ich gościom –
podsumowuje Andrzej Stecki.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

Model przewagi gospodarczej polskich firm oparty na taniej sile roboczej się wyczerpuje. Pora na konkurowanie marką i innowacją
Szybki rozwój gospodarczy ostatnich 20–30 lat Polska zawdzięcza dobrze wykwalifikowanej, ale i taniej sile roboczej, dzięki której produkty i usługi z naszego kraju konkurowały ceną z zachodnimi przy nie gorszej, a czasem i lepszej jakości. Ten etap dobiega końca. Polscy pracownicy zarabiają coraz więcej, muszą więc wnieść większą wartość dodaną, by rozwój mógł postępować, a same firmy podjąć walkę o konsumenta z globalnymi markami.
Polityka
Europa będzie się zbroić. Musi być gotowa na atak Rosji na kraj NATO w ciągu kilku najbliższych lat

Wybuch wojny w Ukrainie i obecna sytuacja geopolityczna oznaczają dla UE konieczność podnoszenia swojego bezpieczeństwa. Zwłaszcza że atak Rosji na kraj unijny nie jest niemożliwy. Oceny NATO, Niemiec, Polski, Danii i państw bałtyckich wskazują, że Rosja jest gotowa do ataku w ciągu od trzech do dziesięciu lat. – Priorytetem Europy powinno być dalsze wspieranie Ukrainy – przekonuje europoseł Dariusz Joński.
Handel
Kaucja na butelki i puszki już od października tego roku. Eksperci ostrzegają: to może podnieść koszty gospodarki odpadami

Polska przygotowuje się do jednej z największych zmian w systemie gospodarowania odpadami – od 1 października br. zacznie obowiązywać system kaucyjny. Wprowadzenie kaucji na butelki PET, puszki aluminiowe i szklane butelki wielorazowe ma na celu zwiększenie poziomu recyklingu i ograniczenie ilości odpadów w środowisku. Jednak, jak wskazują eksperci, nowe przepisy mogą się wiązać z wieloma wyzwaniami, w tym z wysokimi kosztami wdrożenia oraz możliwymi konsekwencjami dla konsumentów i samorządów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.