Komunikaty PR

BookingHost wchodzi na kolejne lokalne rynki w Polsce

2023-07-18  |  09:30
Biuro prasowe
Do pobrania docx ( 0.03 MB )

BookingHost do tej pory umożliwiała zarządzanie nieruchomościami w Warszawie, w której
jest obecnie największą tego typu platformą, obsługując ponad 1050 lokali. W skali
miesięcznej pozyskuje ponad 50 mieszkań. Widząc potencjał rynku Firma zaczyna
ekspansję na kolejne miasta i do końca wakacji ma łącznie objąć największe i najbardziej
oblegane przez odwiedzających miejscowości w całym kraju oraz rozpocząć swoją
działalność operacyjną w innych krajach europejskich, w tym w Hiszpanii.

Łatwe zarządzanie wynajmem
Czym właściwie jest BookingHost? To firma technologiczna będąca operatorem najmu
krótkoterminowego - odciąża i w pełni automatyzuje proces wynajmu mieszkań na krótki
termin, umożliwiając właścicielom nieruchomości zarządzanie najmem bez wychodzenia z
domu. Usługa wyręcza właścicieli w codziennej pracy związanej m.in. z komunikacją z
wynajmującymi, czy sprzątaniem i konserwacją mieszkań.

Obecna do tej pory na rynku warszawskim, firma BookingHost rozpoczęła w ostatnich
dniach działalność we Wrocławiu i Krakowie, Poznaniu i Trójmieście. Do końca wakacji firma
otworzy się też na najbardziej „turystyczne” miasto w Polsce – Zakopane i miejscowości
leżące w pobliżu stolicy polskich gór. W najbliższych miesiącach BookingHost planuje
ekspansję nie tylko na rynku polskim, ale i rynkach zagranicznych.

Rosnący rynek napędza wzrost
Inwestycje BookingHost we własne rozwiązania IT oraz rozpoczynanie działalności w
kolejnych miastach i krajach odzwierciedlają potencjał rynku najmu krótkoterminowego,
który wyraźnie odżył po pandemii, a obecnie jest na etapie dynamicznego rozwoju.
- Jeszcze przed rozpoczęciem wojny na Ukrainie niedobór mieszkań w całym kraju wynosił
nawet 2 mln, a obecnie, rok po rozpoczęciu konfliktu, liczba ta niemal się podwoiła. Dodając
do tego powrót podróży służbowych, czy wyjazdów wakacyjnych, wyraźnie widać rosnący
potencjał rynku – mówi Andrzej Stecki, założyciel i CEO BookingHost.

Zaletą wynajmą krótkoterminowego, trwającego nawet do 12 msc, jest to, że nie podlega on
ustawie o ochronie praw lokatorów, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo właścicieli. Z
tego też powodu rynek ten przeżywa prawdziwy boom. Chcąc to wykorzystać, w ciągu
najbliższych lat BookingHost chce osiągnąć dwukrotny wzrost przychodów.
Inteligentne zarządzanie cenami

Tym, co wyróżnia platformę BookingHost na tle innych firm jest wiele własnych rozwiązań
wykorzystujących nowe technologie - wśród ich są m.in. algorytmy cenowe, bazujące na
machine learning i sztucznej inteligencji, które dopasowują strategię cenową apartamentu i
jego ceny na portalach ogłoszeniowych, w zależności od wielu czynników, w tym obecnej
struktury popytowo-podażowej, zmian pogody, czy wydarzeń masowych.

Nie jest to jednak pierwsze rozwiązanie z wykorzystaniem AI - działająca w ramach grupy
BookingHost spółka iHomes - będąca pionierem na polskim rynku ibuyingu - stworzyła
zaawansowane narzędzie do generowania wyceny nieruchomości w przeciągu kilku sekund,
usprawniając działania agentów nieruchomości iHomes. Do holdingu BookingHost należą
oprócz BookingHost i iHomes - spółki śniadania.pl (obsługa cateringowa apartamentów)
oraz spółka HostRent (firma zarządzająca najmem długoterminowym).Obecnie w grupie
BookingHost pracuje ponad 60 specjalistów z różnych dziedzin, w tym dział R&D
opracowujący nowe rozwiązania technologiczne.

- Nieustannie inwestujemy w nowe technologie. Wdrożyliśmy już m.in. własną aplikację dla
serwisu sprzątającego, zautomatyzowany proces zarządzania naprawami, automatyczną
komunikację z gośćmi i aplikacje do rozliczeń. Chcemy, aby naszym wyróżnikiem była
technologia przyjazna osobom wynajmującym swoje apartamenty, jak i ich gościom –
podsumowuje Andrzej Stecki.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland Biuro prasowe
2024-07-25 | 12:00

CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland

  Marka CCC kontynuuje współpracę z trzema centrami handlowymi z portfolio Greenman Poland – Nowymi Czyżynami w Krakowie, Nowymi Bielawami w Toruniu i Nową Górną w
Nieruchomości BRAK ZDJĘCIA
2024-07-24 | 11:32

Guess w Elektrowni Powiśle z większym biurem

Guess Poland jest najemcą biurowym Elektrowni Powiśle od 2018 roku. Po 6 latach od podpisania pierwszej umowy, globalna marka lifestyle’owa zdecydowała się przedłużyć najem o kolejne lata, a także dokonać ekspansji na większą
Nieruchomości Skyliner w 100% wynajęty
2024-07-24 | 11:00

Skyliner w 100% wynajęty

Karimpol Polska podpisał właśnie umowę najmu na ostatnią wolną przestrzeń biurową w warszawskim biurowcu Skyliner. W ramach porozumienia najemca - jeden z czołowych deweloperów

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Banki spółdzielcze z coraz większą rolą w finansowaniu rolników i firm. Nadmierne regulacje i niejednoznaczne przepisy ograniczają ich rozwój

Banki spółdzielcze odpowiadają w Polsce za ponad 60 proc. finansowania rolnictwa i niemal 20 proc. finansowania MŚP, a także obsługują 60 proc. jednostek samorządu terytorialnego. Ich rola w lokalnych społecznościach jest więc znacząca, bo są tam pierwszym wyborem dla rolników i mniejszych firm. Zmienność środowiska prawnego – zarówno nowe inicjatywy legislacyjne, jak i niepewność związana z interpretacją prawa – wpłynęła jednak na spadek przewidywalności warunków funkcjonowania banków. – Potrzebujemy deregulacji, zmniejszenia liczby przepisów, zwiększenia ich przejrzystości i jednoznaczności – podkreśla Krzysztof Karwowski, prezes zarządu Banku Spółdzielczego w Szczytnie.

Handel

E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi

Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności. Jeśli klient nie znajdzie na stronie swojej ulubionej, zwykle rezygnuje z zakupu.

Firma

Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność

Jeszcze w tym roku rynek gier mobilnych w Polsce może przekroczyć wartość 142 mln dol., a do 2027 roku liczba użytkowników może sięgnąć 6,5 mln – wynika z danych portalu Statista. Również cała szeroko rozumiana branża gier wideo ma przed sobą dobre perspektywy, czemu sprzyjają zmiany technologiczne oraz pokoleniowe. Na tych trendach korzystają polskie firmy gamingowe i widzą w tym szanse na coraz mocniejszą ekspansję na zagranicznych rynkach. Studio Lichthund, które niedawno zadebiutowało na NewConnect, korzysta z narzędzi opartych na sztucznej inteligencji w procesie tworzenia gier. W ciągu roku planuje wypuścić dwie nowe produkcje – Food Truck Empire i Bulldog.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.