BookingHost wchodzi na kolejne lokalne rynki w Polsce
BookingHost do tej pory umożliwiała zarządzanie nieruchomościami w Warszawie, w której
jest obecnie największą tego typu platformą, obsługując ponad 1050 lokali. W skali
miesięcznej pozyskuje ponad 50 mieszkań. Widząc potencjał rynku Firma zaczyna
ekspansję na kolejne miasta i do końca wakacji ma łącznie objąć największe i najbardziej
oblegane przez odwiedzających miejscowości w całym kraju oraz rozpocząć swoją
działalność operacyjną w innych krajach europejskich, w tym w Hiszpanii.
Łatwe zarządzanie wynajmem
Czym właściwie jest BookingHost? To firma technologiczna będąca operatorem najmu
krótkoterminowego - odciąża i w pełni automatyzuje proces wynajmu mieszkań na krótki
termin, umożliwiając właścicielom nieruchomości zarządzanie najmem bez wychodzenia z
domu. Usługa wyręcza właścicieli w codziennej pracy związanej m.in. z komunikacją z
wynajmującymi, czy sprzątaniem i konserwacją mieszkań.
Obecna do tej pory na rynku warszawskim, firma BookingHost rozpoczęła w ostatnich
dniach działalność we Wrocławiu i Krakowie, Poznaniu i Trójmieście. Do końca wakacji firma
otworzy się też na najbardziej „turystyczne” miasto w Polsce – Zakopane i miejscowości
leżące w pobliżu stolicy polskich gór. W najbliższych miesiącach BookingHost planuje
ekspansję nie tylko na rynku polskim, ale i rynkach zagranicznych.
Rosnący rynek napędza wzrost
Inwestycje BookingHost we własne rozwiązania IT oraz rozpoczynanie działalności w
kolejnych miastach i krajach odzwierciedlają potencjał rynku najmu krótkoterminowego,
który wyraźnie odżył po pandemii, a obecnie jest na etapie dynamicznego rozwoju.
- Jeszcze przed rozpoczęciem wojny na Ukrainie niedobór mieszkań w całym kraju wynosił
nawet 2 mln, a obecnie, rok po rozpoczęciu konfliktu, liczba ta niemal się podwoiła. Dodając
do tego powrót podróży służbowych, czy wyjazdów wakacyjnych, wyraźnie widać rosnący
potencjał rynku – mówi Andrzej Stecki, założyciel i CEO BookingHost.
Zaletą wynajmą krótkoterminowego, trwającego nawet do 12 msc, jest to, że nie podlega on
ustawie o ochronie praw lokatorów, co znacznie zwiększa bezpieczeństwo właścicieli. Z
tego też powodu rynek ten przeżywa prawdziwy boom. Chcąc to wykorzystać, w ciągu
najbliższych lat BookingHost chce osiągnąć dwukrotny wzrost przychodów.
Inteligentne zarządzanie cenami
Tym, co wyróżnia platformę BookingHost na tle innych firm jest wiele własnych rozwiązań
wykorzystujących nowe technologie - wśród ich są m.in. algorytmy cenowe, bazujące na
machine learning i sztucznej inteligencji, które dopasowują strategię cenową apartamentu i
jego ceny na portalach ogłoszeniowych, w zależności od wielu czynników, w tym obecnej
struktury popytowo-podażowej, zmian pogody, czy wydarzeń masowych.
Nie jest to jednak pierwsze rozwiązanie z wykorzystaniem AI - działająca w ramach grupy
BookingHost spółka iHomes - będąca pionierem na polskim rynku ibuyingu - stworzyła
zaawansowane narzędzie do generowania wyceny nieruchomości w przeciągu kilku sekund,
usprawniając działania agentów nieruchomości iHomes. Do holdingu BookingHost należą
oprócz BookingHost i iHomes - spółki śniadania.pl (obsługa cateringowa apartamentów)
oraz spółka HostRent (firma zarządzająca najmem długoterminowym).Obecnie w grupie
BookingHost pracuje ponad 60 specjalistów z różnych dziedzin, w tym dział R&D
opracowujący nowe rozwiązania technologiczne.
- Nieustannie inwestujemy w nowe technologie. Wdrożyliśmy już m.in. własną aplikację dla
serwisu sprzątającego, zautomatyzowany proces zarządzania naprawami, automatyczną
komunikację z gośćmi i aplikacje do rozliczeń. Chcemy, aby naszym wyróżnikiem była
technologia przyjazna osobom wynajmującym swoje apartamenty, jak i ich gościom –
podsumowuje Andrzej Stecki.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji
Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.
Polityka
Wciąż dużo do poprawy w zakresie zwalczania nadużyć finansowych w UE. Chodzi m.in. o korupcję urzędników

Skala nadużyć finansowych w UE rośnie. Pojęcie to obejmuje zarówno nielegalne wykorzystanie funduszy unijnych, defraudacje, jak i korupcję, która może dotyczyć nawet wysoko postawionych urzędników, co pokazały afery finansowe z ostatnich lat. Prokuratura Europejska, Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych czy inne instytucje budujące unijną strukturę zwalczania nadużyć finansowych, choć poprawiają efektywność, nie są w stanie wyłapać wszystkich takich przypadków. Zdaniem ekspertów to podważa zaufanie obywateli do UE.
Ochrona środowiska
Nowy parapodatek zamiast proekologicznego systemu ROP. Branża krytykuje sygnały płynące z resortu środowiska

Firmy wprowadzające na rynek produkty w opakowaniach będą z tego tytułu wnosić opłaty na rzecz państwa, nie mając realnego wpływu na gospodarowanie odpadami, które z tych opakowań powstaną – tak w skrócie branża określa propozycję resortu klimatu i środowiska dotyczącą systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta. Zdaniem przedstawicieli producentów i organizacji odzysku w zasadzie oznacza to nowy parapodatek dla przedsiębiorców i w żaden sposób nie przełoży się na efektywność zbiórki odpadów i recyklingu, a jedynie na wzrost kosztów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.