Centra convenience skutecznie wypełniają funkcje społecznościowe
Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak@guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Centra convenience z portfolio Greenman Poland zacieśniają relacje z lokalnymi społecznościami w Krakowie, Toruniu i Łodzi oraz rozszerzają pozahandlowe funkcje, dając przykład w swoim sektorze. Wspierają je w tym liczne inicjatywy związane z edukacją, zdrowiem czy ekologią, a także partnerskie akcje CSR.
Nowe Czyżyny, Nowe Bielawy i Nowa Górna inwestują w rozwój relacji z lokalnymi społecznościami. Widać to w skali zrealizowanych w 2024 roku projektów o charakterze społecznym, edukacyjnym, prozdrowotnym czy proekologicznym. Tylko na przestrzeni 12 miesięcy centra z portfolio Greenman Poland zorganizowały kilkanaście akcji, wydarzeń i przedsięwzięć, które przybliżały sąsiedztwu zagadnienia związane m.in. ze zdrowiem i bezpieczeństwem seniorów, ochroną przyrody (w tym z rewildingiem), zbilansowaną dietą czy profilaktyką chorób przewlekłych i nowotworowych.
– Nasze centra to nie tylko popularne destynacje zakupowe, ale również huby życia lokalnego. To kierunek, który konsekwentnie umacniamy, wychodząc poza tradycyjne funkcje, jakie pełnią obiekty convenience. Kluczowym elementem tej strategii jest inwestowanie w inicjatywy, które wpływają na życie społeczności. Obejmuje to organizację różnorodnych wydarzeń, współpracę z lokalnymi NGO-sami oraz realizację projektów CSR, których cele są bliskie mieszkańcom – mówi Anna Brzozowska, marketing manager w centrach Nowe Czyżyny i Nowa Górna.
– Takie działania budują wspólnotę oraz czynią nasze centra częścią lokalnego ekosystemu. Co więcej, sprawiają, że stają się czymś więcej. Coraz częściej pełnią funkcję przestrzeni społecznych, w których mieszkańcy mogą uczestniczyć w warsztatach, spotkaniach sąsiedzkich, bezpłatnych badaniach, akcjach charity czy lekcjach ekologii. To sprawia, że wspieramy już nie tylko potrzeby zakupowe, ale również te związane np. z edukacją, integracją czy pomocą sąsiedzką – dodaje.
Tym samym Greenman Poland rozwija coraz silniejszy w sektorze convenience trend, pokazując, że także mniejsze, lokalne centra mogą pełnić funkcje pozahandlowe i nawiązywać autentyczne relacje z lokalną społecznością. Korzyści tego są widoczne. – Konsekwentne budowanie relacji ze społecznością przekłada się na wzrost lojalności, zwłaszcza klientów z najbliższego sąsiedztwa. Buduje także reputację obiektu, który zaczyna być postrzegany jako partner lokalnej społeczności – mówi Anna Brzozowska.
Jak to wygląda w praktyce? W Nowych Czyżynach odwiedzający mogli wziąć udział w licznych inicjatywach, w tym np. w Dniu Seniora, w czasie którego zapewniono setkom osób 65+ dostęp do bezpłatnych badań oraz porady policji dotyczące bezpieczeństwa. Policja była także jednym z partnerów Mikołajek. Ponadto centrum zorganizowało: Dzień Kobiet z Amazonkami, poświęcony samobadaniu piersi, zbiórki elektrośmieci, karmy dla zwierząt, darów dla kobiet w kryzysie bezdomności oraz dla powodzian, Olimpijski Dzień Dziecka, promujący aktywność fizyczną oraz warsztaty „Złap jesień do słoika” o zbilansowanej diecie. Dodatkowo, we współpracy z LUX MED, zapraszano mieszkanki Krakowa do mammobusu, a razem z RCKiK prowadzono liczne zbiórki krwi. Formą lokalnej współpracy są także cykliczne jarmarki produktów regionalnych, oferujące towary niewielkich manufaktur.
Nowe Bielawy również postawiły na działania społecznościowe jako kluczowy element swojej strategii komunikacyjnej. Centrum zorganizowało m.in. Dzień Kobiet z poradami zdrowotnymi, zbiórkę na rzecz samotnych matek i kobiet doświadczających przemocy, a także warsztaty ekologiczne dla dzieci, wprowadzające w temat rewildingu i znaczenia łąk kwietnych w miastach. Ponadto odbyły się zajęcia edukacyjne o życiu w oceanach, zbiórka wyprawek dla dzieci z oddziału onkologii w lokalnym szpital oraz prezentów świątecznych dla dzieci - podopiecznych Fundacji „Daj Szansę”. W ramach „Back to school” centrum wspólnie z Medicover Stomatologia zorganizowało specjalną akcję edukacyjną na temat zdrowia i higieny jamy ustnej.
Kompleks Nowa Górna również zamyka 2024 rok z licznymi inicjatywami. Centrum zorganizowało m.in. sąsiedzki piknik z okazji Dnia Dziecka, zbiórkę na rzecz samotnych matek i dla dzieci wspieranych przez Fundację Happy Kids oraz bezpłatne konsultacje stomatologiczne przed rozpoczęciem roku szkolnego. Ponadto centrum prowadziło akcję zbiórkową dla czworonogów z Fundacji Przytul Kota. Dwa centra, Nowe Bielawy i Nowe Czyżyny, wprowadziły także „Różowe Skrzyneczki” przeciwdziałające wykluczeniu menstruacyjnemu. Wszystkie trzy natomiast przeprowadziły 9 odsłon programu edukacyjnego „Eco Smart”. Dodatkowo Greenman Poland wsparł zbiórki dla poszkodowanych przez powodzie.
– Tymi działaniami chcemy integrować lokalną społeczność, ale także dzielić się naszymi wartościami i inspirować do pozytywnych zmian. Szczególnie zależy nam na promowaniu profilaktyki zdrowotnej, świadomości ekologicznej i aktywności fizycznej, bo wierzymy, że małe kroki, takie jak udział w warsztatach czy akcjach edukacyjnych, mogą prowadzić do dużych zmian w nawykach naszego otoczenia – mówi Anna Brzozowska.
– Centra handlowe Greenman Poland mają ogromny potencjał, by pełnić ważną rolę społeczną. Dzięki codziennemu kontaktowi z tysiącami osób – u nas to blisko 47 tysięcy dziennie – mamy możliwość realnego wpływu na lokalne społeczności. Możemy promować nie tylko odpowiedzialne zakupy i ekologiczne postawy, ale też inicjatywy, które pomagają osobom w potrzebie – dodaje.
Ten kierunek obiekty planują rozwijać. 2025 rok w Nowych Czyżynach, Nowych Bielawach i Nowej Górnej wypełnią akcje koncentrujące się na promocji profilaktyki, szerzeniu wiedzy o ochronie środowiska oraz poświęcone zdrowemu stylowi życia w różnym wieku. Swoje aktywności marketingowe centra planują łączyć także z towarzyszącymi im akcjami charytatywnymi.
Sytuacja na rynku najmu w 2024 roku. Wynajem długoterminowy a krótkoterminowy
Wrocławscy studenci przedstawili pomysły na miejską przestrzeń
Centrum Marszałkowska z nowym najemcą
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Handel
Polscy producenci drobiu liczą na ponowne otwarcie chińskiego rynku. Kraje azjatyckie coraz ważniejszym importerem
Polska wciąż cieszy się w świecie renomą cenionego producenta mięsa drobiowego. Na eksport trafia ok. 60 proc. rocznej produkcji, czyli prawie 2 mln t. Polscy producenci walczą o silną pozycję na zagranicznych rynkach. Priorytetem jest dla nich ponowne uruchomienie eksportu do Chin, który został wstrzymany pięć lat temu ze względu na ptasią grypę. Trwa dopracowywanie szczegółów porozumienia w tej sprawie.
Finanse
Zbiórki internetowe przestały się już kojarzyć wyłącznie z finansowaniem leczenia. Ludzie zbierają także na podstawowe potrzeby i realizację marzeń
Połowa Polaków wspiera zbiórki charytatywne online – wynika z raportu przygotowanego przez SW Research dla Allegro. Najczęściej przekazujemy datki na pomoc humanitarną związaną z kataklizmami, wsparcie chorych, pomoc dzieciom czy zwierzętom. Jeszcze do niedawna zbiórki internetowe kojarzyły się głównie z finansowaniem terapii czy rehabilitacji dla ciężko chorych, ale coraz częściej ludzie zbierają na podstawowe potrzeby, takie jak żywność czy opał na zimę, ale również na realizację marzeń.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.