Komunikaty PR

Centra convenience skutecznie wypełniają funkcje społecznościowe

2024-12-19  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

Centra convenience z portfolio Greenman Poland zacieśniają relacje z lokalnymi społecznościami w Krakowie, Toruniu i Łodzi oraz rozszerzają pozahandlowe funkcje, dając przykład w swoim sektorze. Wspierają je w tym liczne inicjatywy związane z edukacją, zdrowiem czy ekologią, a także partnerskie akcje CSR.

Nowe Czyżyny, Nowe Bielawy i Nowa Górna inwestują w rozwój relacji z lokalnymi społecznościami. Widać to w skali zrealizowanych w 2024 roku projektów o charakterze społecznym, edukacyjnym, prozdrowotnym czy proekologicznym. Tylko na przestrzeni 12 miesięcy centra z portfolio Greenman Poland zorganizowały kilkanaście akcji, wydarzeń i przedsięwzięć, które przybliżały sąsiedztwu zagadnienia związane m.in. ze zdrowiem i bezpieczeństwem seniorów, ochroną przyrody (w tym z rewildingiem), zbilansowaną dietą czy profilaktyką chorób przewlekłych i nowotworowych.

– Nasze centra to nie tylko popularne destynacje zakupowe, ale również huby życia lokalnego. To kierunek, który konsekwentnie umacniamy, wychodząc poza tradycyjne funkcje, jakie pełnią obiekty convenience. Kluczowym elementem tej strategii jest inwestowanie w inicjatywy, które wpływają na życie społeczności. Obejmuje to organizację różnorodnych wydarzeń, współpracę z lokalnymi NGO-sami oraz realizację projektów CSR, których cele są bliskie mieszkańcom – mówi Anna Brzozowska, marketing manager w centrach Nowe Czyżyny i Nowa Górna.

– Takie działania budują wspólnotę oraz czynią nasze centra częścią lokalnego ekosystemu. Co więcej, sprawiają, że stają się czymś więcej. Coraz częściej pełnią funkcję przestrzeni społecznych, w których mieszkańcy mogą uczestniczyć w warsztatach, spotkaniach sąsiedzkich, bezpłatnych badaniach, akcjach charity czy lekcjach ekologii. To sprawia, że wspieramy już nie tylko potrzeby zakupowe, ale również te związane np. z edukacją, integracją czy pomocą sąsiedzką – dodaje.

Tym samym Greenman Poland rozwija coraz silniejszy w sektorze convenience trend, pokazując, że także mniejsze, lokalne centra mogą pełnić funkcje pozahandlowe i nawiązywać autentyczne relacje z lokalną społecznością. Korzyści tego są widoczne. – Konsekwentne budowanie relacji ze społecznością przekłada się na wzrost lojalności, zwłaszcza klientów z najbliższego sąsiedztwa. Buduje także reputację obiektu, który zaczyna być postrzegany jako partner lokalnej społeczności – mówi Anna Brzozowska.

Jak to wygląda w praktyce? W Nowych Czyżynach odwiedzający mogli wziąć udział w licznych inicjatywach, w tym np. w Dniu Seniora, w czasie którego zapewniono setkom osób 65+ dostęp do bezpłatnych badań oraz porady policji dotyczące bezpieczeństwa. Policja była także jednym z partnerów Mikołajek. Ponadto centrum zorganizowało: Dzień Kobiet z Amazonkami, poświęcony samobadaniu piersi, zbiórki elektrośmieci, karmy dla zwierząt, darów dla kobiet w kryzysie bezdomności oraz dla powodzian, Olimpijski Dzień Dziecka, promujący aktywność fizyczną oraz warsztaty „Złap jesień do słoika” o zbilansowanej diecie. Dodatkowo, we współpracy z LUX MED, zapraszano mieszkanki Krakowa do mammobusu, a razem z RCKiK prowadzono liczne zbiórki krwi. Formą lokalnej współpracy są także cykliczne jarmarki produktów regionalnych, oferujące towary niewielkich manufaktur.

Nowe Bielawy również postawiły na działania społecznościowe jako kluczowy element swojej strategii komunikacyjnej. Centrum zorganizowało m.in. Dzień Kobiet z poradami zdrowotnymi, zbiórkę na rzecz samotnych matek i kobiet doświadczających przemocy, a także warsztaty ekologiczne dla dzieci, wprowadzające w temat rewildingu i znaczenia łąk kwietnych w miastach. Ponadto odbyły się zajęcia edukacyjne o życiu w oceanach, zbiórka wyprawek dla dzieci z oddziału onkologii w lokalnym szpital oraz prezentów świątecznych dla dzieci - podopiecznych Fundacji „Daj Szansę”. W ramach „Back to school” centrum wspólnie z Medicover Stomatologia zorganizowało specjalną akcję edukacyjną na temat zdrowia i higieny jamy ustnej.

Kompleks Nowa Górna również zamyka 2024 rok z licznymi inicjatywami. Centrum zorganizowało m.in. sąsiedzki piknik z okazji Dnia Dziecka, zbiórkę na rzecz samotnych matek i dla dzieci wspieranych przez Fundację Happy Kids oraz bezpłatne konsultacje stomatologiczne przed rozpoczęciem roku szkolnego. Ponadto centrum prowadziło akcję zbiórkową dla czworonogów z Fundacji Przytul Kota. Dwa centra, Nowe Bielawy i Nowe Czyżyny, wprowadziły także „Różowe Skrzyneczki” przeciwdziałające wykluczeniu menstruacyjnemu. Wszystkie trzy natomiast przeprowadziły 9 odsłon programu edukacyjnego „Eco Smart”. Dodatkowo Greenman Poland wsparł zbiórki dla poszkodowanych przez powodzie.

– Tymi działaniami chcemy integrować lokalną społeczność, ale także dzielić się naszymi wartościami i inspirować do pozytywnych zmian. Szczególnie zależy nam na promowaniu profilaktyki zdrowotnej, świadomości ekologicznej i aktywności fizycznej, bo wierzymy, że małe kroki, takie jak udział w warsztatach czy akcjach edukacyjnych, mogą prowadzić do dużych zmian w nawykach naszego otoczenia – mówi Anna Brzozowska.

– Centra handlowe Greenman Poland mają ogromny potencjał, by pełnić ważną rolę społeczną. Dzięki codziennemu kontaktowi z tysiącami osób – u nas to blisko 47 tysięcy dziennie – mamy możliwość realnego wpływu na lokalne społeczności. Możemy promować nie tylko odpowiedzialne zakupy i ekologiczne postawy, ale też inicjatywy, które pomagają osobom w potrzebie – dodaje.

Ten kierunek obiekty planują rozwijać. 2025 rok w Nowych Czyżynach, Nowych Bielawach i Nowej Górnej wypełnią akcje koncentrujące się na promocji profilaktyki, szerzeniu wiedzy o ochronie środowiska oraz poświęcone zdrowemu stylowi życia w różnym wieku. Swoje aktywności marketingowe centra planują łączyć także z towarzyszącymi im akcjami charytatywnymi.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek Biuro prasowe
2025-07-23 | 13:10

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Łotewski producent wysokiej klasy domów prefabrykowanych MyCabin rozszerza sieć oddziałów i dostaw na Polskę. To odpowiedź na rosnący popyt mieszkaniowy w Europie.
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury

Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.

Media i PR

M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.