Centra handlowe Greenman Poland kończą rok z całą serią otwarć i prolongat
Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
To był udany leasingowo rok dla centrów Greenman Poland. Tylko w 2023 roku Nowe Bielawy, Nowe Czyżyny i Nowa Górna wzbogaciły się aż o 14 nowych najemców. Jednocześnie, 19 marek obecnych w obiektach od dłuższego czasu przedłużyło umowy najmu. Łączna zabezpieczona powierzchnia w portfolio to około 10 tysięcy m kw.
– 2023 rok przyniósł nam dynamiczny rozwój oferty we wszystkich trzech centrach. Obiekty zyskały nie tylko znaczące marki profootfallowe, charakterystyczne dla centrów convenience, ale także zasiliły swoje tenant-mix’y brandami, które do tej pory typowe były dla dużych galerii handlowych, co jest dużym sukcesem realizowanej przez nas strategii – mówi Karolina Nitowska, Leasing Director w Greenman Poland.
– W efekcie, nie tylko umocniliśmy w regionach pozycję naszych centrów convenience, ale także znacząco rozszerzyliśmy ich rynki, dzięki obecności unikalnych lokalnie i atrakcyjnych konsumencko marek. Działania zrealizowane w 2023 roku miały też kolosalny wpływ na wyniki centrów z portfolio Greenman Poland – dodaje.
Jak duże zmiany zaszły w centrach widać najlepiej na przykładzie Nowych Bielaw. Toruńskie centrum handlowe, przekształcone za sprawą rozbudowy w 2022 i 2023 roku w nowoczesny kompleks convenience, zyskało aż 8 nowych najemców. Trzech z nich – Sinsay, Action i Maxi Zoo – ulokowało się w drugim parku handlowym, który w czerwcu został oddany do użytku.
Pozostałe marki, wśród których można było znaleźć tak ważnych dla rozwoju obiektu graczy, jak Smyk, iOkulary.pl, Verona, TUI i Wakacje.pl, wybrały lokalizacje w centrum handlowym, dopełniając kluczowe segmenty oferty Nowych Bielaw. 2023 rok wypełniły tu także prolongaty, które podpisało 7 najemców.
Wśród brandów, które nadal będą się rozwijać w Nowych Bielawach znaleźć można m.in. RTV Euro AGD, Jysk, Esotiq, Quiosque, Wojas czy Douglas. Z kolei Ziaja, obecna również od lat w toruńskim obiekcie, zmieniła swoją lokalizację, a restauracja KFC poddała swój lokal remodelingowi.
– W 2023 roku w Toruniu zrealizowaliśmy intensywny kalendarz otwarć, dzięki któremu cały kompleks convenience, który tu stworzyliśmy, wyraźnie zaznaczył się na handlowej mapie nie tylko Torunia, ale całego regionu kujawsko-pomorskiego. Sam hub handlowy umocnił natomiast swoją pozycję jako popularnej, codziennej destynacji zakupowej – mówi Karolina Nitowska.
Ale nie tylko Nowe Bielawy zyskały. Również Nowe Czyżyny w Krakowie kończą 2023 rok z nowościami w swojej ofercie. Jesienią w centrum zadebiutowała polska marka odzieżowa Tatuum, a wiosną tenant-mix zasiliło Biuro Podróży. 8 najemców natomiast przedłużyło umowy najmu. Wśród marek, które nadal tu będą obecne znalazły się m.in. RTV Euro AGD, Jysk, Douglas, Jean Louis David, Millenium Bank czy Pralnia EBS.
Dobry leasingowo rok zaliczyło także centrum Nowa Górna w Łodzi. Obiekt w mijającym roku nie tylko osiągnął poziom 100% komercjalizacji, przedłużył umowy z 4 najemcami, ale także podpisał 4 nowe umowy najmu, z czego 3 dotyczyły budowanego właśnie nowoczesnego parku handlowego. W tym ostatnim już niebawem zadebiutują takie marki jak m.in. KiK, Maxi Zoo czy Sinsay.
– Rozbudowa Nowej Górnej to ważny projekt, dzięki któremu, podobnie jak w Toruniu, przekształcimy centrum handlowe w komfortowy i prorodzinny hub convenience, wzmacniając tym samym rynkową pozycję zmodernizowanego w 2022 roku obiektu. To projekt, w którym pokładamy duże nadzieje, tym bardziej, że już w momencie ogłaszania inwestycja była w 100% skomercjalizowana – dodaje.
Na tym jednak Greenman Poland nie poprzestaje. Na 2024 rok firma ma ambitne plany. – Przede wszystkim będziemy koncentrować się na dalszym wzbogacaniu oferty, zwłaszcza w segmentach mody, dla dzieci czy szeroko pojętego lifestyle. Tym samym będziemy dalej rozwijać autorski format convenience, który dziś wyróżnia nas na rynku i stanowi o przewadze porfolio. Ponadto, na I kwartał 2024 roku zaplanowane mamy otwarcie parku handlowego w Nowej Górnej w Łodzi – zapowiada Karolina Nitowska.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.