Centra z portfolio Greenman Poland stawiają na community relations

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Zbiórki dla kobiet w kryzysie bezdomności, warsztaty poświęcone zbilansowanej diecie dla dzieci czy bezpłatne badania dla seniorów – centra z portfolio Greenman Poland coraz mocniej stawiają na działania community relations, realizowane dla lokalnych społeczności, ale także przy ich aktywnym udziale.
Działania marketingowe realizowane przez centra handlowe są coraz bardziej ukierunkowane na lokalne społeczności, a nawet mikrospołeczności w najbliższym otoczeniu, np. seniorów. Nową normą stają się także aktywności umacniające relacje z sąsiedztwem, podejmowane razem z lokalnymi NGO-sami, instytucjami miejskimi oraz lokalnym biznesem.
Widać to na przykładzie działań realizowanych przez centra z portfolio Greenman Poland. Obiekty te od lat inwestują w organizację wydarzeń angażujących społeczność. W 2024 roku centra Nowe Czyżyny w Krakowie, Nowe Bielawy w Toruniu i Nowa Górna w Łodzi jeszcze mocniej położyły na to nacisk. Zaowocowało to kilkunastoma wydarzeniami o tematyce charytatywnej, ekologicznej, prozdrowotnej i edukacyjnej, a także nowymi lokalnymi współpracami.
– Community relations to dziś fundament naszych działań marketingowych i CSR. Aktywność, jaką podejmujemy w tym obszarze, umożliwia nam tworzenie autentycznych relacji, integrację społeczności wokół ważnych inicjatyw i wydarzeń, a także budowanie wizerunku marki realnie zaangażowanej w życie swojego sąsiedztwa – mówi Anna Brzozowska, marketing manager w centrach Nowe Czyżyny i Nowa Górna.
– Co więcej, ukierunkowanie się na społeczność ma kolosalny wpływ na naszą reputację i lojalność wobec marki. Klienci bowiem chętnie wybierają nasze obiekty nie tylko ze względu na ofertę convenience, ale także na to, jak od lat działamy lokalnie, organizując np. akcje charytatywne i zbiórkowe, a także projekty na rzecz wiedzy o ochronie przyrody, promocji aktywności fizycznej dzieci czy zdrowego stylu życia – dodaje.
Znalazło to odzwierciedlenie w kalendarzu wydarzeń na 2024 rok. Od początku roku Nowe Czyżyny zorganizowały m.in. Dzień Kobiet z Amazonkami, podczas którego poruszono temat samobadania piersi, Dzień Seniora z pulą bezpłatnych badań dla osób 65+, wielką zbiórkę elektrośmieci czy karmy dla zwierząt schroniskowych oraz zbiórkę rzeczową dla kobiet w kryzysie bezdomności.
Centrum przygotowało także Olimpijski Dzień Dziecka, który promował wśród najmłodszych różne formy aktywności fizycznej dla zdrowia, a także projekt „Złap jesień do słoika”, podczas którego dzieci uczyły się od dietetyków o zbilansowanej diecie. Ponadto centrum, wspólnie z LUX MED, wielokrotnie zaprosiło mieszkanki Krakowa do mammobusu oraz cyklicznie gościło krwiobus RCKiK w Krakowie.
Podobny kierunek obrały Nowe Bielawy, gdzie community relations stało się istotnym elementem strategii komunikacji. Centrum m.in. zorganizowało Dzień Kobiet z poradami dotyczącymi zdrowia, zbiórkę dla samotnych matek i kobiet-ofiar przemocy, a także warsztaty ekologiczne przybliżające dzieciom ideę rewildingu i rolę łąk kwietnych w mieście. Oprócz tego obiekt zorganizował eko-zajęcia poświęcone życiu w oceanach oraz zbiórkę wyprawek dla dzieci z oddziału onkologii lokalnego szpitala.
Z kolei Nowa Górna w 2024 roku postawiła m.in. na integrujący sąsiedztwo piknik z okazji Dnia Dziecka, zbiórkę dla samotnych matek, zbiórkę wyprawek dla dzieci – podopiecznych Fundacji Happy Kids oraz bezpłatne porady stomatologiczne z okazji powrotu do szkoły. Każde z centrów w minionym roku wprowadziło także „Różowe Skrzyneczki”, czyli rozwiązanie walczące z wykluczeniem menstruacyjnym, a także zrealizowało już 9 odsłon swojej akcji edukacyjnej „Eco Smart”. Centra Greenman Poland zaangażowały się również w zbiórki dla powodzian.
– Każdy z tych projektów był realizowany dla społeczności i przy jej współudziale, co było dla nas kluczowe. Nie są to bowiem typowe akcje, ale wydarzenia partnerskie, dzięki którym na naszym pasażu zagościły różne instytucje, fundacje i stowarzyszenia działające na rzecz mieszkańców czy bliskich nam idei, takich jak ekologia czy pomoc potrzebującym. To sprawiło, że w 2024 roku jeszcze bardziej zredukowaliśmy dystans między centrami a lokalnymi społecznościami – mówi Anna Brzozowska.
Jak podkreśla, korzyści z tego są obustronne. – Dzięki wspólnym projektom z NGO-sami czy miejskimi instytucjami wiele osób dowiedziało się o ich działalności, a także miało okazję aktywnie włączyć się w pomoc i wsparcie. Staliśmy się więc w 2024 roku jedną z lokalnych platform w Krakowie, Toruniu i Łodzi, dzięki którym nasi partnerzy dotarli do szerokiego grona do odbiorców. Widać to było chociażby w efektach zbiórek, ale także w coraz dłuższej liście partnerów – dodaje.
Ten kierunek centra z portfolio Greenman Poland mają w planach kontynuować, stawiając przy tym na projekty, którymi lokalna społeczność jest żywo zainteresowana. – Community relations jeszcze mocniej wybrzmi w 2025 roku. Działania te otworzą się także na nowe tematy społeczne, bliskie naszemu otoczeniu, a także współprace i partnerstwa, zwłaszcza przy projektach charytatywnych czy proekologicznych. To kierunek, który chcemy rozwijać, tworząc przy tym nową jakość relacji z lokalną społecznością w segmencie convenience – mówi Anna Brzozowska.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.