Central European Logistics HUB Panattoni z Langowski Logistics
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, wynajął 3300 m kw. w Central European Logistics HUB firmie Langowski Logistics. Tym samym HUB stanie się dla operatora branży TSL magazynem przeładunkowym Nowego Jedwabnego Szlaku. W negocjacjach najemcę reprezentowała firma doradcza Cresa.
Central European Logistics HUB firmy Panattoni i wynajęte 3300 m kw. przez Langowski Logistics jest przede wszystkim odpowiedzią na potrzeby rynku w zakresie przeładunków, konsolidacji i dekonsolidacji ładunków przewożonych w relacji Chiny – Europa oraz Europa – Chiny na Nowym Jedwabnym Szlaku. Lokalizacja magazynu, zaledwie 1000 metrów od kolejowego terminala kontenerowego w Łodzi, to doskonałe rozwiązanie nie tylko dla importerów, ale także eksporterów z Polski i Europy, gdyż Langowski Logistics uruchomił jednocześnie konsolę eksportową w relacji Łódź – Chengdu (prowincja Syczuan w środkowych Chinach).
Langowski Logistics specjalizuje się w transporcie ładunków skonteneryzowanych zarówno pełno-kontenerowych (FCL), jak i drobnicowych (LCL) na całym świecie. Oferuje klientom kompleksowe rozwiązania logistyczne, w tym transport morski, transport kolejowy, transport lotniczy i drogowy. Oferta Langowski Logistics obejmuje również składowanie, przeładunek i dystrybucję towarów w nowoczesnych magazynach i składach celnych. Poza Łodzią magazyny firmy mieszczą się w Gdyni, Gdańsku i Pruszkowie k. Warszawy. Zarząd spółki zapowiada, że wkrótce (jeszcze w tym półroczu) nastąpi otwarcie kolejnych magazynów.
Warto dodać, że łódzki magazyn Langowski Logistics jest dostosowany do czasowego składowania, a niebawem otrzyma również pozwolenie na skład celny. Central European Logistics Hub firmy Panattoni położony jest tuż przy trasie A1 – jedynej polskiej autostradzie o przebiegu północ-południe. Dojazd do węzła łączącego autostradę A1 oraz A2 zajmuje zaledwie 20 minut jazdy. Dla Langowski Logistics ważna była lokalizacja w centrum Polski z dostępem do przecięcia się europejskich szlaków wschód-zachód i północ-południe. Istotne było również położenie w granicach miasta, co znacznie ułatwi dojazd pracownikom.
Idealną lokalizację Central European Logistics Hub potwierdza Marek Dobrzycki, Managing Director w Panattoni: - „Inwestycja położona jest w centrum Polski z dostępem do przecięcia się europejskich szlaków wschód-zachód i północ-południe, a jej lokalizacja w granicach miasta ułatwia firmom prowadzenie działalności produkcyjnej i magazynowej, zaś pracownikom zapewnia szybki i łatwy dojazd do pracy” i dodaje: „Realizacja Central European Logistics Hub zbliżyła się do półmetka z planowanej powierzchni 600 000 m kw., a swoje miejsce znalazły tu bardzo różne firmy, zarówno producenci sprzętu AGD, sieci sklepów RTV i AGD, artykułów dla dzieci i oczywiście logistycy jak Langowski Logistics, co nas bardzo cieszy".
- "Firma Langowski Logistics bierze czynny udział w rozwoju transportu kolejowego na Nowym Jedwabnym Szlaku zarówno poprzez obsługę ładunków w imporcie, jak i poprzez uruchamianie towarowych połączeń eksportowych z Chinami. Jedną z kluczowych lokalizacji dla tego przedsięwzięcia jest Łódź, gdzie funkcjonuje terminal intermodalny. Głównym czynnikiem branym pod uwagę przy lokowaniu nowego oddziału, było bezpośrednie położenie przy terminalu oraz atrakcyjne warunki najmu" – mówi Jakub Dudkiewicz, Doradca w dziale powierzchni przemysłowych i magazynowych firmy Cresa Polska.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.