Komunikaty PR

Colliers po raz drugi wyróżniony tytułem „Inwestor w Kapitał Ludzki”

2022-03-28  |  16:00
Biuro prasowe

Zmiana modelu funkcjonowania i stylu pracy w ostatnich dwóch latach stanowiła duże wyzwanie dla większości firm, szczególnie pod względem zarządzania zespołami rozproszonymi i spójnością kultury organizacyjnej. Dzięki pozytywnej informacji zwrotnej od pracowników Colliers już po raz drugi otrzymał tytuł „Inwestor w Kapitał Ludzki”, przyznawany przez Fundację Digital Knowledge Observatory. To dowód na to, że czas wyzwań może być również czasem rozwoju dla organizacji.

Tytuł „Inwestor w Kapitał Ludzki” jest przyznawany na podstawie wyników ankiety zaangażowania pracowników. Badanych jest kilka obszarów: możliwość rozwijania kompetencji zawodowych, relacje z innymi pracownikami i przełożonymi, komunikację w firmie, poziom satysfakcji i zaangażowanie pracowników, ich skłonność do rekomendacji organizacji jako pracodawcy oraz jako dostawcy produktów czy usług, możliwości rozwoju i inne obszary. Wysokość osiągniętych wskaźników pokazuje, na ile firmie udało się zbudować środowisko pracy  odpowiadające na potrzeby pracowników.

– To dla nas niezwykle cenne, że w momencie, gdy wiele firm boryka się z wyzwaniami pandemicznej rzeczywistości, pracownicy pozytywnie oceniają pracę w naszej organizacji. Tytuł ten jest dowodem na to, że nasze działania na rzecz pracowników, zaadresowanie różnych problemów, szukanie ich rozwiązań, są doceniane i przynoszą wymierne efekty. Przede wszystkim w postaci zadowolenia i zaangażowania pracowników, którzy po prostu czują się u nas dobrze – mówi Monika Rajska-Wolińska, Dyrektor Generalna Colliers na region Europy Środkowo-Wschodniej.  

Sytuacja, w której cały zespół zmuszony jest przejść na pracę zdalną, wymaga podjęcia dodatkowych działań mających na celu utrzymanie więzi w zespole. Colliers organizował regularne, krótkie spotkania, w czasie których pracownicy mogli podzielić się swoimi emocjami i doświadczeniami. Wideoczaty stały się z czasem platformą do wymiany wiedzy, rozmowy o biznesie i jego przyszłości w zmieniającym się świecie.

– Wsłuchanie się w uczucia zespołu było równie ważne, co zadbanie o stronę biznesową. Dzięki zaangażowaniu kadry menadżerskiej i pracowników dbaliśmy o swoje samopoczucie, wspieraliśmy się wzajemnie w godzeniu życia zawodowego z prywatnym, tym samym budując bliską relację opartą na zaufaniu – mówi Agata Błaszkiewicz, Senior Dyrektor ds. HR i Administracji w Colliers.  

Nieoceniona jest w tej sytuacji rola liderów, na których barkach spoczywał największy ciężar utrzymania zaangażowania i spójności zespołów, i jak widać, doskonale poradzili sobie z tym wyzwaniem. Ten tytuł i wyniki naszej ankiety to podziękowanie za ich wysiłek i zaangażowanie.

Colliers poza stałą i otwartą komunikacją wewnętrzną kładzie nacisk również na rozwój kompetencji pracowników, oferując bogatą ofertę szkoleń dostępnych na dedykowanej platformie Colliers University i w ramach różnych programów rozwojowych. Do wyboru są szkolenia branżowe, ale również z zakresu kompetencji miękkich, psychologii czy zarządzania zespołem. Firma zareagowała również na potrzeby pracowników związane z obecną sytuacją, wprowadzając szkolenia z zarządzania czasem, organizowania pracy zdalnej, godzenia ról czy dbania o zdrowie psychiczne i fizyczne, swoje i bliskich.

– Nawet w momencie wybuchu pandemii i przejścia na pracę zdalną nie przerwaliśmy działań budujących wspólnotę naszej firmy, właśnie po to, by zachować komfort i poczucie bezpieczeństwa pracowników. W organizacjach, dla których najważniejszym kapitałem są ludzie, dbałość o stworzenie środowiska, w którym mogą oni realizować swój pełny potencjał, jest jednym z kluczowych czynników wpływających na sukces firmy – mówi Agata Błaszkiewicz.

Firma stale rozbudowuje programy rozwojowe dla pracowników i dba o ofertę benefitów, nie poprzestając na zapewnieniu prywatnej opieki zdrowotnej czy udziału w programie Multisport. Jednym z kluczowych elementów polityki Colliers jest wsparcie dla pracowników z dziećmi, którzy mogą liczyć na dodatkowe 6 dni wolnych na dziecko w ciągu roku, a także możliwość przyprowadzenia do biura swojej pociechy w sytuacji awaryjnej. Organizacja oferuje także 3 miesiące pełnopłatnego etatu o mniejszym wymiarze godzinowym dla kobiet w ciąży.

– Staramy się podążać z duchem czasu, a nawet wyznaczać trendy. Takie podejście pomogło nam sprawnie uporać się z wyzwaniami związanymi z pandemią COVID-19. Od lat stawiamy na elastyczność, oferując pracownikom możliwość pracy zdalnej, dostęp do firmowego sprzętu mobilnego i odpowiednio przystosowanej infrastruktury informatycznej. Techniczne zaplecze to jedno, najważniejsze jest jednak zadbanie o zespół i wypracowanie wzajemnego zaufania między pracownikami wszystkich szczebli. Firmę tworzą ludzie, zgrany team, który lubi ze sobą przebywać i rozmawiać – to on stanowi filar biznesu, stanowi też filar Colliers - dodaje Monika Rajska-Wolińska.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem? Biuro prasowe
2024-07-26 | 11:00

Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem?

Do tej pory Polacy mogli skorzystać z trzech programów dopłat kredytowych: Rodzina na Swoim, Mieszkanie dla Młodych oraz Bezpieczny Kredyt 2%. Na horyzoncie pojawia się program Kredyt
Nieruchomości CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
2024-07-25 | 12:00

CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland

  Marka CCC kontynuuje współpracę z trzema centrami handlowymi z portfolio Greenman Poland – Nowymi Czyżynami w Krakowie, Nowymi Bielawami w Toruniu i Nową Górną w
Nieruchomości Warsaw office market in the process of adaptation
2024-07-25 | 01:00

Warsaw office market in the process of adaptation

Stable demand, low supply of new offices, and few vacancies—this briefly describes the current situation in the Warsaw market Just under 11 per cent of the office space resources in

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii

30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Infrastruktura

Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja

W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.