Komunikaty PR

Colliers po raz drugi wyróżniony tytułem „Inwestor w Kapitał Ludzki”

2022-03-28  |  16:00
Biuro prasowe

Zmiana modelu funkcjonowania i stylu pracy w ostatnich dwóch latach stanowiła duże wyzwanie dla większości firm, szczególnie pod względem zarządzania zespołami rozproszonymi i spójnością kultury organizacyjnej. Dzięki pozytywnej informacji zwrotnej od pracowników Colliers już po raz drugi otrzymał tytuł „Inwestor w Kapitał Ludzki”, przyznawany przez Fundację Digital Knowledge Observatory. To dowód na to, że czas wyzwań może być również czasem rozwoju dla organizacji.

Tytuł „Inwestor w Kapitał Ludzki” jest przyznawany na podstawie wyników ankiety zaangażowania pracowników. Badanych jest kilka obszarów: możliwość rozwijania kompetencji zawodowych, relacje z innymi pracownikami i przełożonymi, komunikację w firmie, poziom satysfakcji i zaangażowanie pracowników, ich skłonność do rekomendacji organizacji jako pracodawcy oraz jako dostawcy produktów czy usług, możliwości rozwoju i inne obszary. Wysokość osiągniętych wskaźników pokazuje, na ile firmie udało się zbudować środowisko pracy  odpowiadające na potrzeby pracowników.

– To dla nas niezwykle cenne, że w momencie, gdy wiele firm boryka się z wyzwaniami pandemicznej rzeczywistości, pracownicy pozytywnie oceniają pracę w naszej organizacji. Tytuł ten jest dowodem na to, że nasze działania na rzecz pracowników, zaadresowanie różnych problemów, szukanie ich rozwiązań, są doceniane i przynoszą wymierne efekty. Przede wszystkim w postaci zadowolenia i zaangażowania pracowników, którzy po prostu czują się u nas dobrze – mówi Monika Rajska-Wolińska, Dyrektor Generalna Colliers na region Europy Środkowo-Wschodniej.  

Sytuacja, w której cały zespół zmuszony jest przejść na pracę zdalną, wymaga podjęcia dodatkowych działań mających na celu utrzymanie więzi w zespole. Colliers organizował regularne, krótkie spotkania, w czasie których pracownicy mogli podzielić się swoimi emocjami i doświadczeniami. Wideoczaty stały się z czasem platformą do wymiany wiedzy, rozmowy o biznesie i jego przyszłości w zmieniającym się świecie.

– Wsłuchanie się w uczucia zespołu było równie ważne, co zadbanie o stronę biznesową. Dzięki zaangażowaniu kadry menadżerskiej i pracowników dbaliśmy o swoje samopoczucie, wspieraliśmy się wzajemnie w godzeniu życia zawodowego z prywatnym, tym samym budując bliską relację opartą na zaufaniu – mówi Agata Błaszkiewicz, Senior Dyrektor ds. HR i Administracji w Colliers.  

Nieoceniona jest w tej sytuacji rola liderów, na których barkach spoczywał największy ciężar utrzymania zaangażowania i spójności zespołów, i jak widać, doskonale poradzili sobie z tym wyzwaniem. Ten tytuł i wyniki naszej ankiety to podziękowanie za ich wysiłek i zaangażowanie.

Colliers poza stałą i otwartą komunikacją wewnętrzną kładzie nacisk również na rozwój kompetencji pracowników, oferując bogatą ofertę szkoleń dostępnych na dedykowanej platformie Colliers University i w ramach różnych programów rozwojowych. Do wyboru są szkolenia branżowe, ale również z zakresu kompetencji miękkich, psychologii czy zarządzania zespołem. Firma zareagowała również na potrzeby pracowników związane z obecną sytuacją, wprowadzając szkolenia z zarządzania czasem, organizowania pracy zdalnej, godzenia ról czy dbania o zdrowie psychiczne i fizyczne, swoje i bliskich.

– Nawet w momencie wybuchu pandemii i przejścia na pracę zdalną nie przerwaliśmy działań budujących wspólnotę naszej firmy, właśnie po to, by zachować komfort i poczucie bezpieczeństwa pracowników. W organizacjach, dla których najważniejszym kapitałem są ludzie, dbałość o stworzenie środowiska, w którym mogą oni realizować swój pełny potencjał, jest jednym z kluczowych czynników wpływających na sukces firmy – mówi Agata Błaszkiewicz.

Firma stale rozbudowuje programy rozwojowe dla pracowników i dba o ofertę benefitów, nie poprzestając na zapewnieniu prywatnej opieki zdrowotnej czy udziału w programie Multisport. Jednym z kluczowych elementów polityki Colliers jest wsparcie dla pracowników z dziećmi, którzy mogą liczyć na dodatkowe 6 dni wolnych na dziecko w ciągu roku, a także możliwość przyprowadzenia do biura swojej pociechy w sytuacji awaryjnej. Organizacja oferuje także 3 miesiące pełnopłatnego etatu o mniejszym wymiarze godzinowym dla kobiet w ciąży.

– Staramy się podążać z duchem czasu, a nawet wyznaczać trendy. Takie podejście pomogło nam sprawnie uporać się z wyzwaniami związanymi z pandemią COVID-19. Od lat stawiamy na elastyczność, oferując pracownikom możliwość pracy zdalnej, dostęp do firmowego sprzętu mobilnego i odpowiednio przystosowanej infrastruktury informatycznej. Techniczne zaplecze to jedno, najważniejsze jest jednak zadbanie o zespół i wypracowanie wzajemnego zaufania między pracownikami wszystkich szczebli. Firmę tworzą ludzie, zgrany team, który lubi ze sobą przebywać i rozmawiać – to on stanowi filar biznesu, stanowi też filar Colliers - dodaje Monika Rajska-Wolińska.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.