Develia pomaga zazielenić gdańskie przedszkole
Inicjatywa sadzenia drzew i krzewów zorganizowana przez firmę deweloperską Develia oraz organizację Dotlenieni.org nabiera tempa. Tym razem do akcji wkroczyły przedszkolaki z gdańskiej placówki nr 80. Z pomocą aktywistów z Dotlenieni.org oraz wolontariuszy z firmy Develia zazieleniły swoje otoczenie. Maluchy wzięły też udział w warsztatach sadzenia skrzydłokwiatów w kokedamach.
Aktywiści z organizacji Dotlenieni.org oraz wolontariusze z firmy deweloperskiej Develia spotkali się tym razem z podopiecznymi przedszkola nr 80 w Gdańsku. Przedszkolaki pod ich czujnym okiem i aktywnym wsparciem posadziły na terenie placówki nowe krzewy. Do zielonej aranżacji w przedszkolnym ogrodzie dołączyły agresty na pniu, krzewuszki, rododendrony, berberysy, hortensje i jagody kamczackie. Łącznie dzieci posadziły ponad 23 nowe sadzonki.
Eksperci z fundacji Dotlenieni.org zorganizowali także dla maluchów warsztaty kokedamy. Ta japońska sztuka sadzenia roślin w kuli ziemi i mchu, bez użycia doniczki, wywodzi się z ikebany i bonsai. Naturalne ozdoby, które podczas spotkania stworzyły przedszkolaki, posłużą im do ozdobienia sali lub domu.
Akcja sadzenia roślinności jest dla firmy Develia wyrazem troski o ochronę środowiska naturalnego. Deweloper na co dzień wdraża w realizowanych inwestycjach rozwiązania mające pozytywny wpływ na otoczenie i klimat. Prowadzi też edukację ekologiczną oraz podejmuje działania mające na celu poprawę jakości życia w przestrzeni publicznej.
- Spotkania ekologiczne z przedszkolakami to dla nas wielka przygoda. Wspólnie z fundacją Dotlenieni.org uczymy i pokazujemy, dlaczego każdy z nas powinien mieć na uwadze ochronę natury. Akcje prowadzimy od jesieni ubiegłego roku. Nasadzenia drzew i krzewów organizujemy w miastach, w których powstają nasze projekty deweloperskie. Byliśmy już we Wrocławiu i Krakowie, a zaraz po Gdańsku zawitamy też do Katowic i Warszawy. Wszędzie zabieramy ze sobą mnóstwo sadzonek krzewów i drzew. Wszyscy chcemy, żeby wokół nas było zielono, wpływa to pozytywnie na nasze samopoczucie i pomaga się zrelaksować. Poprzez akcje sadzenia spełniamy nie tylko naszą ekologiczną misję, ale również oczekiwania naszych klientów. Przed decyzją zakupu lokalu oceniają oni przecież nie tylko jego rozkład i funkcjonalność, ale również atrakcyjność okolicy, w której będą mieszkać. Zieleń za oknami zachęca też do spacerów i aktywnego stylu życia – podkreśliła Dominika Majewska, Marketing Manager z firmy Develia S.A., organizatora akcji.
Zieleń wytwarza potrzebny organizmom tlen. Jest również domem dla owadów, ptaków i zwierząt. Według szacunkowych danych jedno drzewo pochłania rocznie około 6-7 kg CO2. Drzewa odgrywają również ogromną rolę w procesie obiegu wody. Promowanie i tłumaczenie najmłodszym potrzeby ochrony środowiska jest podstawą budowania świadomego ekologicznie społeczeństwa.
Develia, która w ubiegłym roku obchodziła 15-lecie działalności, to jeden z największych deweloperów w Polsce. Firma zrealizowała 41 osiedli, składających się w sumie ze 119 etapów inwestycyjnych – to ponad 16,5 tys. mieszkań o powierzchni przeszło 860 tys. m kw. Dzięki bogatemu doświadczeniu i kadrze wysokiej klasy specjalistów Develia dostarcza swoim nabywcom nieruchomości mieszkaniowe o niezmiennie najwyższej jakości.
O DEVELII
Develia to jeden z największych deweloperów w Polsce, realizujący inwestycje mieszkaniowe oraz komercyjne w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Łodzi i Katowicach. Od 2007 r. Develia (poprzednio LC Corp) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W 2022 r. firma wypracowała 1067,9 mln zł przychodów ze sprzedaży i 231,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto.
Kontakt dla mediów:
Mariusz Skowronek, Tauber Promotion
698 612 866, mskowronek@tauber.com.pl

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.