Develia zazielenia kolejne przedszkole
Krakowskie samorządowe przedszkole nr 110 im. Marii Kownackiej wzbogaciło się o nowe drzewa i krzewy. Zieloną oazę stworzyły przedszkolaki przy wsparciu wolontariuszy z firmy deweloperskiej Develia oraz aktywistów z organizacji Dotlenieni.org. Maluchy doskonaliły również swoje umiejętności podczas warsztatów edukacyjnych i florystycznych. Kolejne akcje sadzenia roślinności planowane są w placówkach oświatowych w Gdańsku, Katowicach i Warszawie.
Na terenie samorządowego przedszkola nr 110 w Krakowie posadzono nowe drzewa, w tym magnolie, wiśnie, jabłonie i klony palmolistne. Dodatkowo ogródek przedszkolny zazieleniły również przepiękne krzewy: agrest na pniu, hibiskus, tamaryszek drobnolistny, bukszpan, jałowiec, mahonie pospolite, laurowiśnie wschodnie i rododendrony. W sadzeniu aktywnie uczestniczyły przedszkolaki przy wsparciu wolontariuszy z firmy Develia. Jednocześnie zespół ekspertów z fundacji Dotlenieni.org zorganizował dla podopiecznych placówki warsztaty z sadzenia skrzydłokwiatów w kokedamach. Ta japońska sztuka sadzenia roślin w kuli ziemi i mchu, bez użycia doniczki, wywodzi się z ikebany i bonsai. Naturalne ozdoby w duchu „zero waste” posłużą małym ekologom zarówno w klasach, jak i w ich domach.
Firma Develia, przykładająca dużą wagę do ochrony środowiska naturalnego, dąży do zapewnienia najlepszej możliwej przestrzeni życiowej, nie tylko na terenie wybudowanych osiedli, ale także w przestrzeni publicznej.
- Kontynuujemy naszą akcję zazieleniania placówek oświatowych, prowadzoną wspólnie z fundacją Dotlenieni.org. Nasadzenia drzew i krzewów organizujemy w miastach, w których realizujemy nasze inwestycje deweloperskie. Inicjatywę rozpoczęliśmy jesienią zeszłego roku we Wrocławiu. Teraz dotarliśmy do Krakowa, a w najbliższym czasie z nowymi sadzonkami pojedziemy również do Gdańska, Katowic i Warszawy. We wszystkich naszych inwestycjach kładziemy duży nacisk na proekologiczne rozwiązania. Chcemy jednak pójść o krok dalej i dlatego zazieleniamy miejsca, gdzie dużo czasu spędzają mieszkańcy naszych osiedli. Osoby decydujące się na zakup mieszkania często zwracają uwagę na otoczenie, oczekując, że w pobliżu będzie dużo drzew. Dodatkowo, poprzez warsztaty edukacyjne dla najmłodszych, dokładamy też naszą cegiełkę w popularyzowaniu działań chroniących środowisko i propagujących aktywny styl życia – podkreśliła Dominika Majewska, Marketing Manager z firmy Develia S.A., organizatora akcji.
Drzewa to źródło tlenu. Według szacunkowych danych jedno drzewo pochłania rocznie około 6-7 kg CO2. Jeden hektar lasu w ciągu 24 godzin wytwarza z kolei około 700 kilogramów tlenu. Zaspokaja to dobowe zapotrzebowanie dla 2500 osób. Uważa się, że najwięcej węgla pochłaniają drzewa w fazie wzrostu i rozwoju, czyli te tworzące drzewostany młode i intensywnie przyrastające. Tereny zielone pełnią też funkcję ochronną. W upalne dni ochładzają powietrze atmosferyczne, zapewniając komfortowe warunki osobom przebywającym w ich otoczeniu. To szczególnie ważne w przedszkolach, gdzie dzieci w okresie wiosenno-letnim dużo czasu spędzają na świeżym powietrzu.
Develia, która w ubiegłym roku obchodziła 15-lecie działalności, to jeden z największych deweloperów w Polsce. Firma zrealizowała 41 osiedli, składających się w sumie ze 119 etapów inwestycyjnych – to ponad 16,5 tys. mieszkań o powierzchni przeszło 860 tys. m kw. Dzięki bogatemu doświadczeniu i kadrze wysokiej klasy specjalistów Develia dostarcza swoim nabywcom nieruchomości mieszkaniowe o niezmiennie najwyższej jakości.
O DEVELII
Develia to jeden z największych deweloperów w Polsce, realizujący inwestycje mieszkaniowe oraz komercyjne w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdańsku, Łodzi i Katowicach. Od 2007 r. Develia (poprzednio LC Corp) jest spółką notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W 2022 r. firma wypracowała 1067,9 mln zł przychodów ze sprzedaży i 231,8 mln zł skonsolidowanego zysku netto.
Kontakt dla mediów:
Mariusz Skowronek, Tauber Promotion
698 612 866, mskowronek@tauber.com.pl

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.