E-commerce i automotive parkują w Panattoni Park Tychy. Łącznie ponad 38 000 m k
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, rozbudowuje Panattoni Park Tychy i wynajmuje ponad 38 000 m kw. dwóm najemcom. Pierwszy z nich to wchodzący na polski rynek U-Form, należący do grupy Tiberina – czołowego dostawcy komponentów dla branży motoryzacyjnej w regionie EMEA, którego reprezentowała firma doradcza Cresa Polska. Drugi to Nodium Group – właściciel sklepów internetowych sport-shop.pl i nodik.pl, który w ramach kompleksu skonsoliduje oraz powiększy swoją dotychczasową powierzchnię magazynową.
Panattoni wciska gaz w Tychach. Deweloper rozbudowuje Panattoni Park Tychy aby finalnie inwestycja osiągnęła 80 000 m kw. W realizowanym kompleksie 23 150 m kw. wynajęły Grupa Tiberina i U-Form, który uznany został w 2020 r. za najlepszego dostawcę metalowych komponentów nadwozia dla grupy FCA w regionie EMEA. Specjalnością firmy jest produkcja komponentów aluminiowych dla pojazdów osobowych przy wykorzystaniu innowacyjnego procesu technologicznego. Firma rozpoczyna działalność w Polsce i wybrała tyski kompleks na swoją pierwszą lokalizację. Przedsiębiorstwo wejdzie do parku w IV kwartale 2021 r.
Tomasz Sikora, Leasing Manager z Panattoni „Najmy zarówno Grupy Tiberina jak i Nodium po raz kolejny potwierdzają, że Panattoni to doskonały partner w rozwoju, czy to przy wchodzeniu na polski rynek, czy konsolidacji i zwiększeniu powierzchni. Inwestycje firm automotive o międzykontynentalnym zasięgu – takich jak Tiberina - sprawiają, że Polska staje się ważnym ogniwem przemysłu motoryzacyjnego, który jest jednym z najbardziej znaczących sektorów w gospodarce światowej. W przypadku rozwoju Grupy Nodium cieszy szczególnie że coraz większy kawałek e-commerce’owego tortu należy do polskich przedsiębiorstw, a przychody samego Nodium w 2020 r. przekroczyły 100 mln zł netto. Ponadto tylko w 2020 r. w kraju zarejestrowano 12 tys. nowych sklepów internetowych, a ich liczba na początku br. była o 21,5 proc. wyższa niż rok wcześniej. Wzrost polskiego e-commerce’u jest niepodważalny, a Panattoni swoimi realizacjami jeszcze go napędza”.
– „W trakcie poszukiwań lokalizacji dla Klienta U-Form, kluczowa była odległość od zakładów produkcyjnych Grupy Stellantis oraz Grupy BMW w Lipsku. Klientowi zależało też na możliwości dostosowania przestrzeni do potrzeb produkcji elementów karoserii dla największych koncernów motoryzacyjnych na świecie. Z uwagi na planowaną datę startu nie bez znaczenia była dostępność powierzchni jeszcze w tym roku. Ponadto klient docenił elastyczność i wzorową współpracę z firmą Panattoni. Dzięki temu na terenie Górnego Śląska już wkrótce powstanie kolejnych 100 miejsc pracy. Firmy zaczną korzystać z powierzchni w IV kwartale 2021 r.” – komentuje Jakub Kurek, Associate Director z działu powierzchni przemysłowych i magazynowych firmy Cresa Polska.
Partner w rozwoju polskiego e-commerce’u. Do Panattoni Park Tychy wejdzie również polska Grupa Nodium, która zajmie 15 300 m kw. Firma jest właścicielem dwóch platform online – sport.shop.pl – jednego z największych sportowych sklepów internetowych w Polsce oraz nodik.pl z asortymentem dziecięcym. To właśnie rozwój obu marek spowodował, że w ramach Panattoni Park Tychy firma skonsolidowała, a także powiększyła swoją dotychczasową powierzchnię magazynową.
Panattoni Park Tychy to kompleks 2 budynków o planowanej powierzchni ok 80 000 m kw. Inwestycja położona jest zaledwie 5 km od autostrady A1 łączącej południową i północną granicę Polski oraz 2 km od drogi DK44 prowadzącej do Krakowa, co zapewnia sprawny transport samochodowy w obrębie regionu śląskiego, całego kraju oraz południowej Europy. Park znajduje się blisko granic czeskiej i słowackiej – oraz trzech lotnisk – w Krakowie, Katowicach i Ostrawie. Panattoni Park Tychy odpowiada potrzebom różnych branż i sprawdzi się zarówno w procesach magazynowania, jak i lekkiej produkcji. Specyfika parku pozwala również na elastyczne kształtowanie modułów biurowych i magazynowych.
Czy to już koniec spadków cen materiałów budowlanych?
W.G Partners dynamicznie zwiększa sprzedaż domów modułowych w I kwartale 2024 r.
OKAM zakończył dialog o etapie I planowanej inwestycji F.S.O. PARK
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.