Komunikaty PR

Edukacja ekologiczna jednym z priorytetów Greenman Poland

2023-12-14  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations

ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl

 

Edukacja ekologiczna to dziś jeden z kluczowych elementów strategii ESG centrów handlowych Greenman Poland. Nowe Czyżyny w Krakowie, Nowe Bielawy w Toruniu i Nowa Górna w Łodzi od kilku lat realizują działania mające na celu propagowanie zrównoważonego rozwoju. W tym roku wszystkie trzy obiekty umocniły ten kierunek, poświęcając w swoich działaniach jeszcze więcej uwagi działalności proekologicznej, skierowanej do lokalnych społeczności. Pomógł w tym m.in. realizowany w obiektach program „Eco Smart”, który stał się parasolem dla wszystkich aktywności.

– „Eco Smart” to przemyślana kampania edukacyjno-informacyjna, realizowana w mediach własnych centrów, dzięki której systematycznie przybliżamy zagadnienia związane z ochroną przyrody i zwierząt, zmianami klimatycznymi czy dobrymi eko-praktykami, które każdy może stosować na co dzień – mówi Marta Drzewiecka, Director w Greenman Poland. – Tylko w tym roku „Eco Smart” miał aż 11 tematycznych odsłon, które przygotowała dla nas Fundacja dla Edukacji Ekologicznej. Poświęciliśmy je np. proekologicznym postawom w domu, roli łąk kwietnych w ochronie pszczół czy zaśmiecaniu oceanów i mórz. Przybliżyliśmy także idee ważnych eko-świąt, w tym chociażby Światowego Dnia Rzek, Międzynarodowej Nocy Nietoperzy, a nawet Dnia bez telefonu – mówi.

Na samych treściach edukacyjnych nie poprzestano. W 2023 roku działania „Eco Smart” zostały wzbogacone kilkunastoma wydarzeniami, które odbywały się pod egidą tego projektu. Dla przykładu: jesienią w Nowych Bielawach zorganizowano sadzenie drzew z udziałem uczniów lokalnych szkół, połączone z eko warsztatami ze Stowarzyszeniem Tilia. Pod okiem ogrodników dzieci mogły dowiedzieć się, jak wygląda ten proces i dlaczego tak ważne jest zielone otoczenie. Oprócz tego uczniowie zostali tu zaangażowani w montaż poidełek na wodę dla ptaków, które rozstawiono wokół toruńskiego obiektu. Wiosną z kolei dzieci wzięły udział w sprzątaniu lasku nieopodal Nowych Bielaw. Wszystko w ramach akcji „Sprzątanie świata”.

W Nowych Czyżynach z kolei zorganizowano wydarzenia wpasowane w globalny eko-kalendarz. W październiku odbyła się tu zbiórka elektrośmieci, za które można było otrzymać rośliny antysmogowe. Dla dzieci z kolei przygotowano eko-warsztaty poświęcone gospodarce obiegu zamkniętego, a dla uczniów krakowskich szkół podstawowych ekologiczny escape room w formie konkursu. Wiosną natomiast centrum wspólnie z „Ubrania do oddania” prowadziło zbiórkę używanej odzieży. Akcja promowała ideę zero waste oraz modę cyrkularną. Podobną akcję zorganizowano też w Nowych Bielawach.

Ponadto we wszystkich trzech centrach działają ogólnodostępne czytelnie, do których każdy może przynieść z domu niepotrzebne już książki. Prowadzone są one wspólnie Biblioteką Łódź, Biblioteką Kraków i Książnicą Kopernikańska. Centra wiele uwagi poświęciły również zdrowemu odżywianiu się jako elementowi zrównoważonego rozwoju. Z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi Nowe Bielawy i Nowe Czyżyny zorganizowały dla dzieci warsztaty zakładania przydomowych i balkonowych ogródków oraz sadzenia i uprawy jadalnych roślin. Obiekty zwróciły także uwagę na los zwierząt, m.in. poprzez akcje propagujące adopcje. Takie wydarzenie na początku 2023 roku zorganizowano w Nowej Górnej w Łodzi razem z Fundacją Izy Milińskiej „Kocia Mama”. Zachęcano w nim do adopcji kotów, w tym kotów które pochodziły z ogarniętej wojną Ukrainy.

– Zróżnicowane działania proekologiczne, mające zarówno wymiar informacyjny, jak i eventowy, są już częścią DNA centrów Greenman Poland, a także jednym z filarów strategii ESG. W ten sposób nie tylko edukujemy lokalną społeczność i popularyzujemy eko-zagadnienia, ale także budujemy relacje z mieszkańcami i licznymi partnerami społecznymi. To dla nas jeden z priorytetów, za którym idą także wielowymiarowe, proekologiczne inwestycje, związane chociażby z oszczędzaniem zasobów, recyclingiem czy ograniczaniem negatywnego wpływu centrów na środowisko. Jest to kierunek, który mamy w planach dalej rozwijać – mówi Marta Drzewiecka.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Guarana Public Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Biurowiec firmy WIŚNIOWSKI w II etapie konkursu “Obiekt roku w systemach Aluprof Biuro prasowe
2024-07-23 | 10:20

Biurowiec firmy WIŚNIOWSKI w II etapie konkursu “Obiekt roku w systemach Aluprof

Do 16 sierpnia internauci mogą oddawać głosy na najciekawsze budynki architektoniczne Polski i świata, w plebiscycie „Obiekt Roku w systemach Aluprof”. Nowa siedziba firmy
Nieruchomości Czerwcowe odreagowanie budownictwa mieszkaniowego
2024-07-23 | 08:10

Czerwcowe odreagowanie budownictwa mieszkaniowego

Najnowsza informacja Głównego Urzędu Statystycznego (GUS), prezentująca statystyki budownictwa mieszkaniowego w czerwcu oraz I poł. 2024 roku, zakomunikowała ich dość optymistyczne
Nieruchomości BRAK ZDJĘCIA
2024-07-23 | 08:00

Niski wkład własny - program BK 2% go przywrócił?

Polscy kredytobiorcy mogli już przywyknąć do tego, że bez wkładu własnego wynoszącego co najmniej 10% kosztów zakupu lokum lub budowy domu nie ma co wybierać się do banku. Taki wymóg dotyczący wkładu (10%)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.