Edukacja ekologiczna jednym z priorytetów Greenman Poland
Tomasz Pietrzak
Guarana Public Relations
ul. Żelazna 2
40-851 Katowice
tomasz.pietrzak|guaranapr.pl| |tomasz.pietrzak|guaranapr.pl
509106256
www.guaranapr.pl
Edukacja ekologiczna to dziś jeden z kluczowych elementów strategii ESG centrów handlowych Greenman Poland. Nowe Czyżyny w Krakowie, Nowe Bielawy w Toruniu i Nowa Górna w Łodzi od kilku lat realizują działania mające na celu propagowanie zrównoważonego rozwoju. W tym roku wszystkie trzy obiekty umocniły ten kierunek, poświęcając w swoich działaniach jeszcze więcej uwagi działalności proekologicznej, skierowanej do lokalnych społeczności. Pomógł w tym m.in. realizowany w obiektach program „Eco Smart”, który stał się parasolem dla wszystkich aktywności.
– „Eco Smart” to przemyślana kampania edukacyjno-informacyjna, realizowana w mediach własnych centrów, dzięki której systematycznie przybliżamy zagadnienia związane z ochroną przyrody i zwierząt, zmianami klimatycznymi czy dobrymi eko-praktykami, które każdy może stosować na co dzień – mówi Marta Drzewiecka, Director w Greenman Poland. – Tylko w tym roku „Eco Smart” miał aż 11 tematycznych odsłon, które przygotowała dla nas Fundacja dla Edukacji Ekologicznej. Poświęciliśmy je np. proekologicznym postawom w domu, roli łąk kwietnych w ochronie pszczół czy zaśmiecaniu oceanów i mórz. Przybliżyliśmy także idee ważnych eko-świąt, w tym chociażby Światowego Dnia Rzek, Międzynarodowej Nocy Nietoperzy, a nawet Dnia bez telefonu – mówi.
Na samych treściach edukacyjnych nie poprzestano. W 2023 roku działania „Eco Smart” zostały wzbogacone kilkunastoma wydarzeniami, które odbywały się pod egidą tego projektu. Dla przykładu: jesienią w Nowych Bielawach zorganizowano sadzenie drzew z udziałem uczniów lokalnych szkół, połączone z eko warsztatami ze Stowarzyszeniem Tilia. Pod okiem ogrodników dzieci mogły dowiedzieć się, jak wygląda ten proces i dlaczego tak ważne jest zielone otoczenie. Oprócz tego uczniowie zostali tu zaangażowani w montaż poidełek na wodę dla ptaków, które rozstawiono wokół toruńskiego obiektu. Wiosną z kolei dzieci wzięły udział w sprzątaniu lasku nieopodal Nowych Bielaw. Wszystko w ramach akcji „Sprzątanie świata”.
W Nowych Czyżynach z kolei zorganizowano wydarzenia wpasowane w globalny eko-kalendarz. W październiku odbyła się tu zbiórka elektrośmieci, za które można było otrzymać rośliny antysmogowe. Dla dzieci z kolei przygotowano eko-warsztaty poświęcone gospodarce obiegu zamkniętego, a dla uczniów krakowskich szkół podstawowych ekologiczny escape room w formie konkursu. Wiosną natomiast centrum wspólnie z „Ubrania do oddania” prowadziło zbiórkę używanej odzieży. Akcja promowała ideę zero waste oraz modę cyrkularną. Podobną akcję zorganizowano też w Nowych Bielawach.
Ponadto we wszystkich trzech centrach działają ogólnodostępne czytelnie, do których każdy może przynieść z domu niepotrzebne już książki. Prowadzone są one wspólnie Biblioteką Łódź, Biblioteką Kraków i Książnicą Kopernikańska. Centra wiele uwagi poświęciły również zdrowemu odżywianiu się jako elementowi zrównoważonego rozwoju. Z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi Nowe Bielawy i Nowe Czyżyny zorganizowały dla dzieci warsztaty zakładania przydomowych i balkonowych ogródków oraz sadzenia i uprawy jadalnych roślin. Obiekty zwróciły także uwagę na los zwierząt, m.in. poprzez akcje propagujące adopcje. Takie wydarzenie na początku 2023 roku zorganizowano w Nowej Górnej w Łodzi razem z Fundacją Izy Milińskiej „Kocia Mama”. Zachęcano w nim do adopcji kotów, w tym kotów które pochodziły z ogarniętej wojną Ukrainy.
– Zróżnicowane działania proekologiczne, mające zarówno wymiar informacyjny, jak i eventowy, są już częścią DNA centrów Greenman Poland, a także jednym z filarów strategii ESG. W ten sposób nie tylko edukujemy lokalną społeczność i popularyzujemy eko-zagadnienia, ale także budujemy relacje z mieszkańcami i licznymi partnerami społecznymi. To dla nas jeden z priorytetów, za którym idą także wielowymiarowe, proekologiczne inwestycje, związane chociażby z oszczędzaniem zasobów, recyclingiem czy ograniczaniem negatywnego wpływu centrów na środowisko. Jest to kierunek, który mamy w planach dalej rozwijać – mówi Marta Drzewiecka.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.