Elektrownia Powiśle w komplecie – wkrótce otwarcie hotelu marki Barceló
Pierwszy w Polsce hotel sieci Barceló niebawem rozpocznie działalność pod marką Barceló Hotels & Resorts. To już ostatnia część z inwestycji, realizowanych w ramach kompleksu Elektrownia Powiśle. Oznacza to zakończenie wszystkich zaplanowanych prac budowlanych przy rewitalizacji terenu dawnej elektrowni, za której realizację odpowiada Tristan Capital Partners oraz White Star Real Estate.
Nowy hotel na mapie Warszawy zaoferuje 151 pokoi, zaś wizytówką obiektu, obok sal konferencyjnych czy restauracji, będzie SkyBar w stylu iberyjskim z basenem na dachu z widokiem na Warszawę. Budynek hotelu, zlokalizowanego przy zbiegu ul. Zajęczej i Wybrzeża Kościuszkowskiego zaprojektowała pracownia APA Wojciechowskich, która odpowiada za projekt rewitalizacji Elektrowni Powiśle.
„Budynek hotelu marki Barceló domyka całą przestrzeń kompleksu Elektrowni Powiśle od strony Wisły i ulicy Zajęczej, tworząc spójną koncepcję architektoniczną i funkcjonalną z pozostałymi przestrzeniami, jakie w ostatnich latach mieliśmy przyjemność realizować. Jednocześnie jest to również symboliczne zakończenie kompleksowych prac budowlanych w całym kompleksie. Od tego momentu rozpoczynamy nowy rozdział w realizacji naszego projektu, który zyskał już ostateczny kształt i charakter, ale który jednocześnie będzie tętnił życiem i jeszcze nie raz zaskoczy atrakcjami mieszkańców stolicy” – mówi Victoria Yakubenko z Tristan Capital Partners.
Elektrownia Powiśle łączy zabytkową architekturę z nowoczesnymi wnętrzami i funkcjami. Dzięki takiej filozofii, obiekt nie tylko przyciągnął silne i rozpoznawalne marki w części handlowej, ale także stał się domem dla wielu wiodących firm w części biurowej.
„Oprócz budowy zakończony został również proces komercjalizacji w całym kompleksie. Zarówno część handlowa, mieszkaniowa jak i biurowa jest w zasadzie w pełni wynajęta. Dostępnych jest zaledwie kilka lokali. – podkreśla Dariusz Domański, Managing Partner z White Star Real Estate. „Sukces, jaki niewątpliwie osiągnęła Elektrownia Powiśle, to unikalne połączenie wielu funkcjonalności w ramach jednego obiektu, ale także wyjątkowa lokalizacja i historyczne otoczenie, które przyciąga silne i dynamiczne marki” – dodaje Dariusz Domański.
Wśród najemców przestrzeni biurowej warto wymienić choćby firmę prawniczą Dentons, główną siedzibę znanej sieci perfumerii Douglas, firmę odzieżową Guess czy w końcu koncern Sony Music Polska. Jedno z pięter w biurowcach w Elektrowni Powiśle zajmuje także zajmująca się realizacją kompleksu firma White Star Real Estate.
Obok przestrzeni biurowych, apartamentów czy hotelu, w Elektrowni Powiśle znajdziemy także cieszącą się dużą popularnością wśród warszawiaków przestrzeń Food Hall, która została wyróżniona w konkursie Food Business Awards 2021 w dwóch kategoriach: Food Hall/Food Court oraz najciekawszy wystrój/design. W obiekcie nie mogło też zabraknąć tradycyjnych restauracji. Jedną z nich jest DOCK19, projektu Mateusza Gesslera, który zaprasza do swojej autorskiej kuchni. Miłośnicy kuchni Tex-Mex czy tradycyjnych dań hiszpańskich również nie będą zawiedzeni, odwiedzając lokale Blue Cactus czy Tres Toros zlokalizowane w kompleksie na warszawskim Powiślu. W ciągu kolejnych miesięcy w projekcie planowany jest szereg nowych lokali: od znanych konceptów jak Bakery Powiśle i Prime Cut, po nowe koncepty jak Forastero. Łącznie w Elektrowni Powiśle będzie się znajdowało 44 restauracji, barów i kawiarni.
W wielofunkcyjnym obiekcie nie mogło też zabraknąć przestrzeni handlowych, gdzie udało się przyciągnąć wiele ciekawych marek. Przykładem może być zlokalizowany aż na 3 kondygnacjach sklep szwedzkiej marki COS, cenionej za minimalistyczne ubrania w stonowanych kolorach, piękne wystawy i współpracę z designerską marką HAY. Natomiast swój pierwszy butik w Polsce i w Europie Środkowej otworzył w Elektrowni Urban Outfitters. Dwupoziomowy sklep oferuje odzież i akcesoria modowe, ale także kosmetyki oraz książki i płyty z muzyką. Do przestrzeni handlowej, oprócz znanych globalnych marek, dołączyły również znane lokalne marki takie jak: Elementy, Balagan, Orska, Klasyczne Buty czy Galilu, które mają swoją grupę klientów i udanie wpisały się handlową przestrzeń kompleksu.
Funkcjonalność Elektrowni Powiśle uzupełnia strefa Beauty Hall, niezrównana w swojej bogatej ofercie zabiegów, dobranych tak, żeby uzupełniały się wzajemnie i stanowiły jedno miejsce, w którym zadbamy o naszych klientów holistycznie. Wśród dostępnych usług znajdują się wszystkie najnowsze trendy fryzjerskie, innowacyjne zabiegi na twarz i ciało, odprężające masaże, perfekcyjny manicure i pedicure, olśniewający makijaż, depilacja, najnowsze technologie, medycyna estetyczna oraz wiele innych, realizowanych pod okiem najlepszych specjalistów w branży.
Elektrownia Powiśle to projekt typu mixed use, gdzie historia i innowacja przenikają się, tworząc zrównoważone środowisko dla najemców, gości i lokalnej społeczności. Na terenie Elektrowni powstały obiekty handlowo-kulturalno-usługowe, biurowe, mieszkalne oraz hotel. Budowa projektu ruszyła w 2016 r. i zakończyła się na początku 2023 r. Projekt zyskuje światowe uznanie, zdobywając nagrody zarówno w polskich, jak i w międzynarodowych konkursach. W 2020 roku Elektrownia otrzymała nagrodę „Best Mixed-Use Development” podczas International Property Awards, natomiast w 2021 roku została nagrodzona podczas MIPIM Awards 2021, czyli odpowiednikowi „Oscarów” w branży nieruchomości, nagrodą główną w tej samej kategorii.
O inwestorze (Tristan Capital Partners) i deweloperze (White Star Real Estate):
Tristan Capital Partners is a real estate investment manager, specialising in value-added investment strategies across all property types in the UK and Europe. Tristan’s pan-European real estate funds include core+, opportunistic and debt strategies, with total assets under management of over €16 billion and a loyal client base of institutional and private investors. The company was founded in 2009. Tristan’s headquarters are in London, and it has offices in Luxembourg, Milan, Paris, Amsterdam, and Frankfurt. Tristan is an affiliate of New York Life Investments. It is authorised by the Financial Conduct Authority and is MiFID compliant. Please visit www.tristancap.com for more information.
White Star Real Estate jest znaną, międzynarodową firmą z wieloletnim doświadczeniem na rynku nieruchomości, która zrealizowała łącznie prawie 60 wysokiej jakości projektów komercyjnych i mieszkaniowych. Wśród nich znaczącą część stanowi grupa prestiżowych budynków biurowych, a pozostałe inwestycje to magazyny, centra handlowe oraz osiedla domków jednorodzinnych i mieszkań. White Star Real Estate jest także doświadczonym zarządcą nieruchomości i częścią White Star Group, zajmującej się szeroko pojętymi nieruchomościami. White Star Group jest spółką holdingową założoną w celu realizacji usług związanych z zarządzaniem nieruchomościami oraz inwestowaniem w nieruchomości i private equity, głównie w Europie Środkowej i Wschodniej. www.whitestar-realestate.com
O Elektrowni Powiśle
Zlokalizowana w sercu Warszawy Elektrownia Powiśle łączy ponad 100-letnią historię i zabytkową architekturę z nowoczesnością, tworząc niezwykły charakter tego miejsca. W zrewitalizowanych wnętrzach dawnej Elektrowni swoją przestrzeń znalazło ponad 90 polskich i zagranicznych marek, liczne restauracje serwujące kuchnie z różnych zakątków świata oraz pierwsza w Polsce strefa piękna – Beauty Hall, w której można skorzystać z usług kosmetycznych na najwyższej jakości. Przestrzeń Elektrowni Powiśle to także 90 apartamentów na wynajem, 3 budynki biurowe oraz hotel butikowy, sieci Barceló. Elektrownia Powiśle tętni życiem każdego dnia, a jej niepowtarzalny charakter oraz liczne wydarzenia artystyczne, kulturalne czy modowe sprawiają, że jest to miejsce, do którego chce się wracać.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.