FABRYKA NORBLINA POSZERZA PORTFOLIO NAJEMCÓW

Aleksandra Kaczorowska
Beyond Public Relations
ul. Franciszka Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.kaczorowska|bepr.pl| |a.kaczorowska|bepr.pl
504 907 388
www.bepr.pl
Otwarta we wrześniu ubiegłego roku Fabryka Norblina zapełnia się najemcami. Inwestor projektu Grupa Capital Park podpisał umowy na wynajem powierzchni z kolejnymi sześcioma konceptami, które już niedługo zagoszczą w zrewitalizowanym kompleksie przy ulicy Żelaznej. Podpisane porozumienia to kolejny krok w kierunku komercjalizacji części handlowo-usługowej Fabryki Norblina. Powierzchnia biurowa multifunkcyjnego obiektu już w ubiegłym roku została w pełni wynajęta.
Fabryka Norblina, flagowy projekt Grupy Capital Park, przyciąga nowych najemców, którzy dopełnią bogatą ofertę pofabrycznego kompleksu na warszawskiej Woli. Obecnie podpisane zostały kolejne umowy. Ofertę kompleksu przy Żelaznej uzupełni nowoczesna Żabka Nano. Lokal o powierzchni 32 mkw. będzie w pełni bezobsługowy począwszy od wybrania produktów po płatność, co będzie możliwe dzięki innowacyjnym metodom autoryzacji. Autonomiczna Żabki Nano działa już w 26 lokalizacjach, w sześciu miastach Polski.
W jednym z zabytkowych budynków Fabryki Norblina, swoją drugą już siedzibę w stolicy będzie miała wywodząca się z Podlasia Pijalnia Ziół Dary Natury, która wraz z przynależącym do niej sklepem firmowym zajmie powierzchnię 146 mkw. Pijalnia Ziół wystrojem nawiązywać będzie do tradycyjnej, podlaskiej zielarni, pełnej drewnianych detali, rękodzieła i bukietów suszonych roślin leczniczych. Pijalnia Ziół i sklep firmowy Dary Natury w Fabryce Norblina otworzą się dla gości w czerwcu tego roku.
Akcesoria i dekoracje domowe zaoferuje z kolei salon Stephanie Home & Decoration (72 mkw.). Asortyment sklepu to stylowe i praktyczne wyposażenie do domu, które wpisze się w gusta zarówno miłośników minimalizmu, jak i zwolenników bogatszych dekoracji. Sklep obok całorocznych kolekcji zaoferuje klientom także ekskluzywny asortyment sezonowy. Do Fabryki Norblina na przełomie marca i kwietnia tego roku wprowadzi się Lifestyle Designers Boutique (30 mkw.), gdzie znaleźć będzie można pełną ofertę światowych marek akcesoriów piśmienniczych i biznesowych gadżetów, jak Montegrappa Caran d’Ache, Moleskine, Lamy, Troika i Mont Blanc. W Fabryce Norblina pojawi się także biuro podróży Sunway Travel (25 mkw.), które zaproponuje odwiedzającym szeroki wachlarz ofert wypoczynku w różnych rejonach świata. Obecnie sieć posiada 14 filii własnych salonów, współpracuje także z firmowymi salonami wybranych biur podróży.
Na drugim piętrze Fabryki Norblina pomiędzy kinem KinoGram, a budynkiem Plater swoje studio nagraniowe ulokowała platforma medialna Anywhere. To tu od stycznia br. odbywają się wywiady ze znanymi i ciekawymi osobami, a także nagrywane są reportaże czy podcasty dotyczące biznesu, kultury, sztuki i filmu. Anywhere.pl jest także wydawcą kilku magazynów dystrybuowanych na polskich lotniskach.
- Fabryka Norblina to miejsce niezwykle atrakcyjne zarówno pod względem lokalizacji w sercu warszawskiej Woli, jak również klimatu pofabrycznej przestrzeni, w której po prostu chce się przebywać. Cieszymy się, że dołączają do nas coraz to nowe koncepty, dzięki czemu razem współtworzymy bardzo różnorodną ofertę, a klienci mają wszystko na wyciągnięcie ręki w jednym miejscu: restauracje, usługi, sklepy, atrakcje rozrywkowe i kulturalne. Komercjalizacja kompleksu postępuje bardzo sprawnie, powierzchnia biurowa wynajęta została w 100 proc., obecnie jesteśmy w trakcie finalizacji wynajmu części handlowo-usługowej - mówi Kinga Nowakowska, członkini zarządu i dyrektorka operacyjna Grupy Capital Park odpowiedzialna za rewitalizację Fabryki Norblina.
Fabryka Norblina to ponad 65 tys. mkw. całkowitej powierzchni, z czego 41 tys. mkw. stanowią nowoczesne biura klasy A+, a 24 tys. mkw. zaadaptowane zostały na przestrzeń rozrywkową, kulturalną, gastronomiczną i handlowo-usługową. Kompleks wyróżnia jedyne w swoim stylu butikowe kino – KinoGram (3,3 tys. mkw.), BioBazar(2 tys. mkw.) – pierwszy w Polsce targ z certyfikowanymi eko produktami i największa w Warszawie strefa restauracyjna – Food Town. W Fabryce Norblina funkcjonuje kwiaciarnia Buqiet, salon jubilerski YES sklep Alkohole Świata, wydawnictwo Tashka, które jest jednocześnie operatorem Muzeum Fabryki Norblina, salon optyczny Sirene Eyewear oraz klimatyczny Piano Bar. Wkrótce otworzą się także: Apple Muzeum Polska (320 mkw.), pierwsza w Polsce w pełni cyfrowa galeria sztuki – ART BOX Experience (800 mkw.), bar z piwem kraftowym UWAGA Piwooraz restauracje Soul on the grill, Paradiso i Blue Cactus, salon Bang & Olufsen, Manufaktura Wiśni, salon jubilerski W. Kruk. W kompleksie swoją siedzibę będzie miał nowoczesny klub - OrangeTheory Fitness (410 mkw.), Grupa newonce.media, drogeria Super-Pharm, salon optyczny Paris Optique oraz centrum dentystyczne sieci Medicover Stomatologia.
Część biurową Fabryki Norblina zajmują m.in. Allegro (24 tys. mkw.), Globalne Centrum Usług Biznesowych Japan Tobacco International (8,5 tys. mkw.), skandynawski usługodawca finansowy SEB Bank (3,3 tys. mkw.) oraz firma ofertująca usługi z zakresu facility management – ISS World Service Poland (4 tys. mkw.), Mount TFI – 375 mkw., City Office – blisko 380 mkw.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.