Grupa INPRO poprawiła rentowność biznesu
Grupa INPRO podsumowała wyniki finansowe za I kwartał 2021 roku. W tym okresie uzyskała skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży na poziomie 50,6 mln zł oraz wypracowała 7,8 mln zł zysku netto. Grupa poprawiła jednocześnie rentowność netto do 15%. W całym 2021 roku planuje przekazać około 700 gotowych lokali oraz wprowadzić do sprzedaży łącznie około 900 mieszkań.
W I kwartale 2021 roku Grupa INPRO zanotowała przychody ze sprzedaży na poziomie 50,6 mln zł czyli o 35% mniej w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. W tym okresie nie zakończono żadnego projektu deweloperskiego, a wydania dotyczyły lokali w inwestycjach zakończonych w latach poprzednich (Harmonia Oliwska IV i osiedle Havlove - budynek 8 i 9). W trzech pierwszych miesiącach 2021 roku Grupa wydała 100 lokali (w tym INPRO SA wydała 51 lokali), czyli o 40% mniej niż w okresie porównywalnym.
Grupa INPRO w pierwszym kwartale br. wypracowała 18,9 mln zł zysku brutto ze sprzedaży oraz 7,8 mln zł zysku netto. Tym samym znacznie poprawiła się efektywność działalności. Rentowność sprzedaży brutto wzrosła do 37%, względem 24% w analogicznym okresie poprzedniego roku, a rentowność netto osiągnęła poziom 15% w porównaniu do 12% rok wcześniej.
W I kwartale 2021 roku Grupa Kapitałowa INPRO sprzedała łącznie 219 lokali (w rozumieniu umów przedwstępnych netto), to jest o 15% więcej niż w tym samym okresie 2020 roku. Największym zainteresowaniem cieszyły się inwestycje: Optima, Start oraz osiedle Traffic.
Zdecydowana większość obrotów Spółek INPRO i DOMESTA przypadać będzie na drugą połowę 2021 roku. Przy założeniu braku opóźnień w procedurach administracyjnych związanych z uzyskaniem pozwoleń na użytkowanie, do końca 2021 r. planowane jest zakończenie 7 inwestycji obejmujących łącznie około 700 lokali.
„I kwartał 2021 roku oceniamy pozytywnie pod względem osiągniętych wyników finansowych. Warto pokreślić znaczną w tym okresie poprawę efektywności prowadzonego biznesu. Cieszy nas także wzrost liczby sprzedanych mieszkań. W przygotowaniu mamy kilka kolejnych inwestycji, które będziemy systematycznie wprowadzać do oferty” – powiedział Krzysztof Maraszek, Prezes Zarządu INPRO S.A.
Na początku 2021 r. INPRO S.A. wprowadziła do sprzedaży przedsięwzięcie Brawo 2 (91 lokali), a w maju V zadanie w ramach osiedla Optima (24 lokale) oraz etap I osiedla Koncept (88 lokali). Natomiast DOMESTA Sp. z o.o. wprowadziła budynki 1, 2, 3 na osiedlu Leszczynowy Park (łącznie 152 lokale). W przygotowaniu jest kilka kolejnych projektów. Łącznie Grupa w 2021 r. planuje wprowadzić do oferty 901 nowych mieszkań i domów. Z uwagi jednak na stan pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 decyzje w tym zakresie uzależnione będą od sytuacji gospodarczej i możliwości popytowych potencjalnych nabywców.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.