Komunikaty PR

Ile mieszkań sprzedali deweloperzy w 2019

2020-01-31  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Iwona Wiśniewska - Lopez
Prestige PR

Włodarzewska 81C lok 81
02-393 Warszawa
i.wisniewska|prestigepr.pl| |i.wisniewska|prestigepr.pl
508 927 958
www.prestigepr.pl

Jakie wyniki sprzedaży odnotowały firmy deweloperskie w 2019 roku? Czy nabywców znalazło więcej mieszkań niż w roku poprzednim? Czy deweloperzy zrealizowali założenia sprzedażowe? Sondę przygotował serwis nieruchomości Dompress.pl
 
Mirosław Kujawski, członek zarządu Develia S.A.

  
Sprzedaż lokali w 2019 roku zrealizowana na podstawie notarialnych umów deweloperskich i umów przedwstępnych wyniosła 1510 mieszkań netto (sprzedaż pomniejszona o umowy rozwiązane). W roku 2018 sprzedaliśmy natomiast 1710 lokali. Ponadto, zostało zawartych 227 umów rezerwacyjnych, których przekształcenie w umowy deweloperskie przewidujemy w najbliższym okresie. Niższy wynik w 2019 roku spowodowany był przesunięciami terminów rozpoczęcia inwestycji. W tym roku spółka planuje sprzedaż na poziomie 2000-2200 mieszkań.


Zbigniew Juroszek, prezes Atal 


W 2019 roku zakontraktowaliśmy 3196 lokali, osiągając historycznie najwyższy wolumen sprzedaży. To o 32 proc. więcej niż w roku poprzednim i blisko 15 proc. więcej niż w 2017 roku. Wynik ubiegłorocznej sprzedaży bardzo wyraźnie, bo o kilkadziesiąt procent przekroczył nasze wewnętrzne prognozy.


Małgorzata Ostrowska, członek zarządu i dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A. 


Sprzedaliśmy w 2019 roku 1026 mieszkań. Wyniki sprzedaży mieszkań są ściśle powiązane z ofertą, a nam nie udało się uzyskać w ubiegłym roku pozwoleń na budowę części projektów, które chcieliśmy realizować. Stąd niższy wynik niż w roku poprzednim, ale wierzymy, że rok 2020 ukończymy ze znacznie lepszym wynikiem. Mamy w planie uruchomienie kilku prestiżowych inwestycji w atrakcyjnych lokalizacjach.


Eryk Nalberczyński, dyrektor ds. sprzedaży w Lokum Deweloper

W 2019 roku sprzedaliśmy 268 mieszkań, odnotowując dużo niższy wynik, niż w roku poprzednim. Przyczyniła się do tego niewielka oferta lokali, która była skutkiem znaczących opóźnień w otrzymywaniu ostatecznych decyzji o pozwoleniu na budowę. Przedłużające się procedury administracyjne wstrzymywały start zaplanowanych inwestycji.


Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest 


W 2019 roku odnotowaliśmy rekord sprzedaży. Sprzedaliśmy ponad 300 mieszkań. Jest to zdecydowanie lepszy wynik niż w roku poprzednim. Plan sprzedażowy został wykonany z nawiązką. Co więcej, jest to najlepszy rezultat uzyskany w 15 letniej historii Grupy Kapitałowej Home Invest.


Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic 


Rok 2019 zakończyliśmy z wynikiem sprzedaży większym o blisko 15 proc. niż w 2018 roku. Udało nam się zrealizować z nadwyżką wszystkie cele sprzedażowe.


Agnieszka Jaworska-Goździewska, Marketing i PR Manager w Nickel Development

Plan na rok 2019 obejmował zakończenie sprzedaży w inwestycjach Fosowa oraz Wille przy Parku Wodziczki i z powodzeniem zrealizowaliśmy obydwa cele. W związku ze specyficznym cyklem życia naszych produktów trudno jest porównać rok do roku. Warto natomiast zaznaczyć, że mieliśmy bardzo dobre wyniki przedsprzedaży w naszej inwestycji ST_ART Piątkowo, która jest dla nas ważna z kilku względów. To największa jednoetapowa inwestycja w ponad 20 letniej historii firmy Nickel Development, a także najwyższy budynek spośród wznoszonych na nasze zlecenie. 

Wojciech Chotkowski, prezes zarządu Aria Development 


To był dobry rok. Sprzedaliśmy blisko 300 mieszkań i nasz plan został zrealizowany zgonie z założeniami. Cieszy nas, że oferta przygotowana przez naszą firmę została tak pozytywnie przyjęta przez klientów. Trudno jest nam porównywać ostatnie dwa lata, ponieważ w 2018 roku  rozpoczęliśmy sprzedaż pierwszego etapu Osiedla Natura, a kolejne fazy tej inwestycji oraz drugi projekt Osiedle Łomianki mieliśmy w tym czasie dopiero w przygotowaniu. 


Aleksandra Goller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w spółce mieszkaniowej Skanska 

Sytuacja na rynku mieszkaniowym jest dobra, a deweloperzy, też my, wykazują zadowolenie z aktualnego rytmu sprzedaży. W ubiegłym roku zaczęliśmy sprzedaż mieszkań w kolejnych etapach naszych inwestycji: Holm House, Jaśminowego Mokotowa i Parku Skandynawia, a niedawno ostatniego już etapu Osiedla Mickiewicza, realizowanego na pograniczu Bielan i Żoliborza. 2019 to był pracowity rok, oddaliśmy do użytku trzy osiedla – Jaśminowy Mokotów 2, Park Skandynawia 1 i Osiedle Mickiewicza 2, w sumie 370 mieszkań w najlepszych warszawskich lokalizacjach.   

Autor: Dompress.pl         

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Czy to już koniec spadków cen materiałów budowlanych? Biuro prasowe
2024-05-17 | 10:00

Czy to już koniec spadków cen materiałów budowlanych?

Na rodzimym rynku materiałów budowlanych korekta cenowa wciąż jest obowiązującą tendencją, jednak w kwietniu pojawiły się pierwsze wyraźne symptomy jej wygaszania. Po raz
Nieruchomości W.G Partners dynamicznie zwiększa sprzedaż domów modułowych w I kwartale 2024 r.
2024-05-17 | 01:00

W.G Partners dynamicznie zwiększa sprzedaż domów modułowych w I kwartale 2024 r.

W.G Partners, notowany na NewConnect producent domów w technologii szkieletowej i modułowej odnotowuje skokowy wzrost skali działalności i bardzo dobrą rentowność. W I kwartale firma
Nieruchomości OKAM zakończył dialog o etapie I planowanej inwestycji F.S.O. PARK
2024-05-16 | 18:00

OKAM zakończył dialog o etapie I planowanej inwestycji F.S.O. PARK

15 maja br. zakończył się dialog poświęcony etapowi I planowanej przez OKAM warszawskiej inwestycji F.S.O. PARK. Odbyło się 6 spotkań, w których wzięło udział łącznie 109

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Regionalne

Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes

Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.

Transport

Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze

Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.

Polityka

Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii

Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.