Komunikaty PR

Ile pieniędzy wydajemy na zakup nowego mieszkania?

2024-09-27  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Mikołaj Ostrowski
RynekPierwotny.pl

ul. Adama Naruszewicza 27/101
02-627 Warszawa
m.ostrowski|rynekpierwotny.pl| |m.ostrowski|rynekpierwotny.pl
530619988
rynekpierwotny.pl
Do pobrania KOMUNIKAT ( 0.54 MB )

W największych miastach nowe mieszkania są bardzo drogie, ale to nie tych najtańszych deweloperzy sprzedali w tym roku najwięcej. Eksperci portalu RynekPierwotny.pl sprawdzili, ile ich klienci byli skłonni wydać na własne M.

300 tys. zł to za mało, żeby kupić obecnie mieszkanie w Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu czy Trójmieście. Tak tanie lokale zniknęły z oferty tamtejszych firm deweloperskich. Za taką kwotę można jeszcze kupić niewielkie lokum w miastach Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii i w Łodzi. Jednak najprawdopodobniej nie potrwa to długo, bo chętnych nie brakuje. Z danych BIG DATA RynekPierwotny.pl wynika, że w tym roku łódzcy deweloperzy sprzedali 140 mieszkań z ujawnioną ceną poniżej 300 tys. zł. Pod koniec sierpnia w ofercie było już tylko niespełna 200 takich lokali.  Generalnie obie te metropolie wyróżniają się na tle innych wysokim  odsetkiem mieszkań, które można kupić mając do dyspozycji 500 tys. zł.

[WYKRES NR 1]

Dlatego też ponad połowa mieszkań sprzedanych w ciągu ośmiu miesięcy tego roku przez łódzkich i śląskich deweloperów nie przekraczała tego pułapu cenowego. Przy czym nie wszyscy rzucili się na najtańsze mieszkania, które najczęściej mają niewielki metraż lub są zlokalizowane na obrzeżach miast. Trzech na 10 kupujących mieszkania w Łodzi i Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii przeznaczyło na zakup mieszkania kwotę między 500 tys. a 700 tys. zł. Nieliczni wydali zaś ponad 1 mln zł, choć trzeba zaznaczyć, że oferta tak drogich lokali również nie jest duża.

[WYKRES NR 2]

Oczywiście wybór mieszkań w ofercie firm deweloperskich zwiększa się wraz z wysokością kwoty, którą ma do dyspozycji kupujący. W Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Trójmieście trzeba mieć ponad pół miliona, a najlepiej ponad 700 tys. zł, żeby móc przebierać w ofertach deweloperskich. Przedział cenowy od 500 tys. do 700 tys. zł wybrało najwięcej nabywców nowych mieszkań w Poznaniu (46%), Wrocławiu (39%) i Trójmieście (32%). Z kolei na mieszkania za ponad 700 tys. do miliona złotych decydowali się najczęściej kupujący w Krakowie (42%) i w Warszawie (39%). W obu tych metropoliach najwyższy jest też odsetek mieszkań kupionych za ponad milion złotych. Najwyższa jest tam też ich oferta. W stolicy taką cenę ma co trzecie mieszkanie dostępne na rynku, a w Krakowie – co czwarte. 

Wygląda na to, że największą grupą popytową są osoby, które chcą poprawić swój standard zamieszkania. Sprzedają więc swoje dotychczasowe mieszkanie i kupują większe, lepiej zlokalizowane, o wyższym standardzie – komentuje Marek Wielgo, ekspert portalu RynekPierwotny.pl.

Deweloperzy wciąż mogą też liczyć na zamożnych Polaków, którzy inwestują w mieszkania chcąc zarabiać na ich wynajmie, albo traktujący je jako lokatę.

Marek Wielgo, ekspert portalu RynekPierwotny.pl

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: RynekPierwotny.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Transport

Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.

Problemy społeczne

Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.