ISS zawarł umowę najmu w Fabryce Norblina w Warszawie
Ada Wysocka
Beyond Public Relations
ul. Klimczaka 1
02-797 Warszawa
a.wysocka|bepr.pl| |a.wysocka|bepr.pl
+48 733 332 018
bepr.pl
Od grudnia 2021 roku całe trzecie piętro w budynku Galwan stanie się stałą lokalizacją dla nowo powstałej centrali ISS w Warszawie.
– Postawiliśmy sobie ambitne cele związane z centralą w Warszawie. Wierzymy, że lokalizacja w zrewitalizowanym centrum biznesu oraz dynamiczne i międzynarodowe otoczenie sprawią, że Fabryka Norblin doskonale wpisze się w nasze założenia – mówi Olivier Gaspar, Head of GSS & ISS Hub Warsaw.
W procesie wynajmu ISS reprezentowała firma doradcza Colliers.
– O ulokowaniu siedziby w Fabryce Norblina przez firmę ISS przesądziła nietuzinkowość oraz oryginalność projektu, a także doskonała lokalizacja. Mimo że transkcja została przeprowadzona w trudnym czasie pandemii, chęć współpracy oraz ogromne zaagnażowanie wszystkich stron doprowadziły do jej satysfakcjonującego zakończenia – mówi Bianka Kuchcińska, associate director w Dziale Powierzchni Biurowych w Colliers.
Grupa Capital Park samodzielnie zarządza budowanymi przez siebie obiektami i ma wieloletnie doświadczenie w kreowaniu przyjaznych i sprawnie funkcjonujących miejsc w duchu placemakingu. Realizuje w nich swój autorski program Biuro+, zakładający ponadstandardowe i kreatywne podejście do asset managementu. Jego flagowymi wyróżnikami są wysokiej jakości architektura oraz intuicyjne, komfortowo zaaranżowane wnętrza, promocja sportu, kultury i sztuki, a także wachlarz usług dodatkowych, m.in. platforma do carpoolingu, concierge czy office doctor – pomoc wykwalifikowanej obsługi medycznej wraz z karetką. Ze względu na unikatowy charakter Fabryki i jej przestrzeń – ponad 65 tys. mkw. powierzchni komercyjnej na 2ha pofabrycznego terenu, będzie to flagowa inwestycja w portfolio Grupy. Poziom komercjalizacji powierzchni biurowej w Fabryce Norblina przekroczył poziom 80%.
– Tworzymy miejsca dla ludzi - klientów, gości, pracowników, sąsiadów - dlatego ogromną wagę przykładamy do jakości naszych inwestycji. Od lat budujemy także trwałe i przyjacielskie relacje z najemcami naszych budynków, jesteśmy z nimi w ciągłym kontakcie, słuchamy ich opinii i potrzeb - bo wspólnie z nimi kreujemy miejsca, które są chętnie odwiedzane i przyjazne – mówi Kinga Nowakowska, dyrektor operacyjna i członkini zarządu Grupy Capital Park.
Rewitalizacja Fabryki Norblina, zlokalizowanej w samym sercu warszawskiej Woli, powoli dobiega końca i już w III kwartale br. zostanie udostępniona dla odwiedzających. Na ponad 65 tys. mkw. powierzchni 41 tys. mkw. zajma nowoczesne powierzchnie biurowe klasy A+, a pozostałe 24 tys. mkw. wypełnią koncepty rozrywkowe, kulturalne, gastronomiczne, usługowe czy handlowe. Do najemców zrewitalizowanego kompleksu należeć będą m.in. BioBazar (1,8 tys. mkw.) – pierwszy w Polsce targ oferujący wyłącznie ekologiczne produkty czy foodhall z 26 konceptami gastronomicznymi (3,2 tys. mkw.). W części biurowej kompleksu swoje siedziby będą mieć m.in. Allegro.pl (16,2 tys. mkw.) oraz Globalne Centrum Usług Biznesowych Japan Tobacco International (8,5 tys. mkw.) Zrewitalizowana Fabryka stanie się także miejscem kultury. Pojawi się tam m.in. butikowe kino z siedmioma salami dla łącznie 620 osób (3,3 tys. mkw.), którego partnerem merytorycznym będzie Gildia Reżyserów Polskich, przenosząca tam swoją siedzibę. Odwiedzający posłuchają muzyki na żywo w Piano Barze, a w jednej z zabytkowych hal powstanie klub muzyczny i koncertowy. Blisko 800 mkw. powierzchni zajmie pierwsza w Polsce w pełni interaktywna i cyfrowa galeria sztuki – ART BOX Experience.
Inwestorem i pomysłodawcą rewitalizacji Fabryki Norblina jest Grupa Capital Park. Za projekt architektoniczny odpowiada pracownia PRC Architekci. Głównym wykonawcą jest firma Warbud SA, z którą współpracują m.in. Soletanche Polska, Maat4 i TKT Engineering. Za działania związane z konserwacją zabytków odpowiada firma Monument Service.
Zdrowa, drewniana placówka żłobkowo-przedszkolna gotowa w Trzebielu
Cogito EU dołączy do grona najemców MLP Gliwice
City Point Targówek: 70% powierzchni hali C2 objęte umowami pre-let
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Zbiory czereśni zakończyły się o miesiąc wcześniej niż zazwyczaj. Z powodu szybszej wegetacji owoce przypominają te z południa Europy
Zmiany klimatyczne wpływają na uprawy i zbiory owoców. Drzewa czereśni zakwitły w tym roku o kilka tygodni wcześniej niż zazwyczaj. Ciepła i słoneczna pogoda już w marcu przyspieszyła kwitnienie. W efekcie, o ile w poprzednich latach czereśnie można było kupić jeszcze w sierpniu, w tym roku już w lipcu zbierano późne odmiany. – Sezon wegetacyjny był o wiele dłuższy, a temperatura była wysoka w trakcie dojrzewania owoców. To warunki porównywalne z włoskim klimatem, a owoce, które udało nam się wyprodukować, są doskonałej jakości – mówi Krzysztof Czarnecki, wiceprezes Związku Sadowników RP. Część upraw zniszczyły jednak kwietniowe przymrozki.
Prawo
Osoby z niepełnosprawnością i ich opiekunowie czekają na ustawę o asystencji osobistej. Dzięki niej może wzrosnąć zainteresowanie pracą w tym zawodzie
Polska jest jednym z ostatnich europejskich krajów bez ustawy o asystencji osobistej. Tymczasem wspieranie osób z niepełnosprawnościami w różnych aspektach życia może mieć kluczowe znaczenie dla rynku pracy. Zatrudnienie będzie mogła znaleźć część osób z niepełnosprawnościami i ich opiekunowie. Stworzy to też duże zapotrzebowanie na pracę asystentów. Dziś część z nich nie chce podejmować niepewnego zatrudnienia, nieuregulowanego w przepisach. – Jest przestrzeń dla tego nowego, bardzo prestiżowego w Europie zawodu asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością, który wesprze system ochrony zdrowia – przekonuje Małgorzata Szumowska, prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna.
Bankowość
Małe i średnie firmy czeka szereg wyzwań związanych ze zrównoważonym rozwojem. Banki chcą im w tym pomagać
Hasła takie jak zrównoważony rozwój, ESG, taksonomia czy dekarbonizacja będą w nadchodzącym czasie dotyczyć nie tylko korporacji, ale też małych i średnich firm. Chcąc pozostać konkurencyjnymi uczestnikami łańcucha dostaw, także mniejsze podmioty będą musiały wypełnić unijne wymogi i realizować proekologiczne projekty. To jednak oznacza dla nich szereg wyzwań, związanych chociażby z poznaniem wymogów unijnych, terminów ich realizacji i całym aspektem ich wdrożenia. Wydany właśnie przez Bank Ochrony Środowiska przewodnik, podsumowujący najważniejsze wyzwania legislacyjne, ma pomóc przedsiębiorcom się odnaleźć w gąszczu regulacji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.