Komunikaty PR

Jak przyciągnąć gości do apartamentu na wynajem?

2020-01-08  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komentarz ( 0.04 MB )

Kluczowym wyzwaniem właściciela nieruchomości wynajmowanej krótkoterminowo jest zapewnienie jak największego obłożenia z zachowaniem satysfakcjonującej rentowności. Jak przyciągnąć gości do apartamentu, a dzięki temu zwiększyć swoje zyski?

Lokalizacja z atutami

Rosnąca liczba osób inwestujących w apartamenty na wynajem sprawia, że coraz trudniej zwiększać zyski z takiej działalności. Właściciel nieruchomości musi szukać nowych sposobów na przyciągnięcie klientów. Jak to zrobić? Warto zacząć od zaznaczenia atutów lokalizacji swojego apartamentu. Jeśli dysponujemy nieruchomością nad morzem i nie jest ona usytuowana w pierwszej linii brzegowej, warto podkreślić bliskość centrów rozrywkowych lub niewielki ruch turystów, co z pewnością docenią goście oczekujący spokoju. Domek w górach, nawet jeśli nie jest zlokalizowany blisko wyciągu narciarskiego, może być dobrym wyborem dla miłośników górskich wędrówek czy odpoczynku z dala od wielkomiejskiego zgiełku. I to przez cały rok! Miejski apartament będzie z kolei ciekawą alternatywą wobec hotelu dla osób podróżujących w celach biznesowych.

Odpowiednie wyposażenie

Niezależnie od tego, gdzie jest zlokalizowany apartament, warto zadbać o jego odpowiednie wyposażenie. Styl, w jakim zostanie urządzony, powinien odpowiadać grupie docelowej, do której skierowana jest oferta. Trzeba jednak pamiętać, że nawet budżetowe akcesoria muszą być dobrej jakości. Porządny sprzęt będzie działał długo bez konieczności regularnych napraw, co ma zasadnicze znaczenie dla rentowności wynajmu. Nie wolno zapominać też o koniecznych drobiazgach, czyli regularnym uzupełnianiu artykułów higienicznych, a  w razie potrzeby także brakujących elementów wyposażenia, jak sztućce czy talerze. Nie bez znaczenia jest również możliwość zapewnienia szybkich napraw i pomocy technicznej dla gości. W przypadku gdy właściciel nie posiada takich umiejętności, samodzielna obsługa może okazać się kłopotliwa albo wymagać zaangażowania sporej ilości czasu z jego strony.

Kontakt z gośćmi

Dla zapewnienia większego obłożenia apartamentu, warto rozważyć współpracę z podmiotem, który profesjonalnie zajmie się zarządzaniem wynajmowaną nieruchomością i odciąży właściciela, nie tylko w zakresie uzupełniania artykułów jak kawa i herbata. Dobrym przykładem jest moment przekazania kluczy. To jeden z kluczowych momentów kontaktu gościem. Ma on zasadnicze znaczenie dla wrażenia, jakie zrobimy na przyjeżdzających. Odpowiednia reakcja na opóźniający się przyjazd czy też konieczność przypomnienia adresu wpływają na to, jaką opinię przekażą innym. Dyspozycyjność właściciela musi być na bardzo wysokim poziomie, jeśli decyduje się on na samodzielne zarządzanie wynajmem. Opcjonalnie może także zainwestować w rozwiązania umożliwiające self check-in, np. zamki elektroniczne pozwalające na samodzielnie zameldowanie. Jednak sytuacji, w których dostępność jest kluczowa dla doświadczenia gościa, jest więcej.  W dobie tysięcy ofert online wygrywa ten, kto sprawnie odpowiada na zapytania potencjalnych gości, kto jest aktywny w promowaniu swojej nieruchomości. Dobre opinie zalezą także od czasu reakcji na zgłoszone problemy w trakcie pobytu.

Zwiększenie obłożenia

Operator najmu jest w stanie podpowiedzieć, jak wyposażyć mieszkanie, a także zadbać o stan techniczny i czystość apartamentu. Coraz częściej w najmie krótkoterminowym stosuje się też dynamiczne zarządzanie cenami, które zmieniają się w zależności od sezonu i zapotrzebowania klientów. Profesjonalny zarządca nieruchomości śledzi na bieżąco sytuację rynkową, konkurencyjne oferty i dopasowuje do nich poziom cen. Dzięki temu w chwilach największego zainteresowania ceny będą wyższe, generując stosowne zyski dla właściciela. Poza sezonem będą natomiast tak kalkulowane, by zapewnić jak największe obłożenie. Jeśli na przykład w mieście jest planowana duża impreza turystyczna albo dzielnica decyduje się na zorganizowanie ciekawego eventu, który ściągnie rzesze odwiedzających, operator najmu automatycznie dopasuje ceny nieruchomości do potrzeb rynku. Na życzenie właściciela może też zająć się rozliczeniami z dostawcami mediów oraz wspólnotą mieszkaniową.

Na obłożenie lokalu, a co za tym idzie zyskowność, ogromny wpływ mają opinie gości, którzy już go odwiedzili. Nieocenione są ich rekomendacje. Warto więc pamiętać, że jeśli zgłaszają oni uwagi, trzeba na nie reagować od razu. Wiarygodność i rzetelność właściciela są w tym biznesie szczególnie istotne, przekładając się na pozytywny wizerunek nieruchomości wśród odwiedzających.

Kamil Kosior

CEO Lloyd Group

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców

Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców.

Konsument

Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich

W grudniu sprzedaż nowych mieszkań na większości dużych rynków w Polsce pozostała stabilna względem poprzedniego miesiąca. Spadła w Krakowie i Warszawie, a wzrosła w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i we Wrocławiu – wynika z Barometru Cen Mieszkań Tabelaofert.pl. Nowe mieszkania trafiające do oferty są zdecydowanie tańsze, niż wynosi średnia rynkowa dla danego miasta. Ze względu na dużą podaż lokali klienci mogą liczyć na rabaty cenowe, które w ciągu kolejnych sześciudziewięciu miesięcy będą jednak stopniowo maleć.

Zdrowie

Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych

W sytuacji konfliktu zbrojnego lub innej sytuacji kryzysowej o efektywności działań z zakresu medycyny pola walki może decydować dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta – zarówno żołnierza, jak i cywila. Tymczasem okazuje się, że choć na placówkach ciąży obowiązek prowadzenia tej dokumentacji elektronicznie, to systemy w poszczególnych podmiotach nie komunikują się ze sobą. Zupełnie inne są też ramy prawne dla działania w tym zakresie jednostek cywilnych i wojskowych. Eksperci są zdania, że musi powstać centrum usług wspólnych, które będzie operatorem danych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.