Komunikaty PR

Jak sprzedawały się nowe mieszkania w pierwszym półroczu

2021-09-01  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Iwona Wiśniewska - Lopez
Prestige PR

Włodarzewska 81C lok 81
02-393 Warszawa
i.wisniewska|prestigepr.pl| |i.wisniewska|prestigepr.pl
508 927 958
www.prestigepr.pl

Jakimi wynikami sprzedaży deweloperzy zamknęli pierwsze półrocze roku? Czy zainteresowanie zakupem mieszkań wróciło do poziomu sprzed pandemii? Jak duży jest popyt? Sondę przeprowadził serwis nieruchomości dompress.pl
Andrzej Oślizło, prezes zarządu Develia S.A. 

Rzeczywiście, pod względem sprzedaży pierwsze półrocze 2021 roku było najlepszym okresem od wybuchu pandemii. Dzięki konsekwentnemu realizowaniu strategii oferowania produktów wpisujących się w potrzeby i preferencje wszystkich grup nabywców z największych aglomeracji w Polsce, w ciągu pierwszych sześciu miesięcy br. sprzedaliśmy 1062 lokale wobec 423 w analogicznym okresie ubiegłego roku, co oznacza wzrost o 151 proc. Dla porównania, w pierwszej połowie 2019 roku sprzedaliśmy 618 lokali. Nasze wyniki dobrze odzwierciedlają więc aktualny trend popytowy na rynku mieszkaniowym. Choć ubiegłoroczny, wiosenny lockdown faktycznie zamroził na chwilę deweloperskie biura sprzedaży, kupujący szybko powrócili i obecnie zainteresowanie nieruchomościami mieszkaniowymi osiąga rekordowe poziomy.

Zbigniew Juroszek, prezes Atal 

Pierwsze półrocze zamknęliśmy bardzo satysfakcjonującymi wynikami. Zakontraktowaliśmy rekordową liczbę mieszkań w skali miesięcznej – w czerwiec br. znaleźliśmy nabywców dla 428 lokali, kwartalnej – Q2 z 1223 sprzedanymi mieszkaniami oraz półrocznej – z wynikiem 2070 lokali. Osiągnięte po sześciu miesiącach tego roku wskaźniki potwierdzają, że firma znajduje się w bardzo dobrej kondycji i skutecznie odpowiada na bieżące zapotrzebowanie rynku. Wchodząc w drugą połowę roku z kontraktacją, która przebiła pułap 2000 lokali i mając na uwadze, że rynek mieszkaniowy niezmiennie znajduje się w bardzo dobrej kondycji, oczekujemy, że 2021 rok uda nam się zamknąć z wynikiem czterech tysięcy sprzedanych lokali.

W pierwszym półroczu przekazaliśmy klientom klucze do 1650 lokali. Szacujemy, że w całym 2021 roku zbliżymy się do wyniku 4000 wydanych lokali.

Na rynek mieszkaniowy, szczególnie pierwotny, niezmiennie patrzymy z optymizmem. Sytuacja jest bowiem cały czas zdrowa, nie może być mowy o żadnej bańce. Popyt na mieszkania jest wysoki, a kreują go głównie potrzeby klientów kupujących nieruchomość na własne cele mieszkaniowe. Ta tendencja powinna utrzymać się w drugiej połowie roku. Co ważne, banki nadal chętnie udzielają kredytów hipotecznych, więc nie widać większych zagrożeń dla dalszego rozwoju branży.

Małgorzata Ostrowska, dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Pierwsze półrocze tego roku firma podsumowała lepszym wynikiem niż analogiczny okres w 2020 roku, który był osłabiony pandemią i podwójnym lockdownem. Utrzymujący się wysoki popyt na mieszkania sprawia, że rynek mieszkaniowy przeżywa okres dobrej koniunktury. Niskie stopy procentowe i wysoka inflacja napędzają popyt na mieszkania, który jest nie mniejszy niż notowany w tym samym okresie 2019 roku. Szybko znikają z oferty mieszkania mniejsze, kupowane w celach inwestycyjnych, ale rośnie również zainteresowanie dużymi mieszkaniami, kupowanymi na własne potrzeby. Klienci decydują się na większe metraże, by zapewnić sobie dodatkową powierzchnię do pracy lub nauki. Sprzedaż kredytów mieszkaniowych, jak wynika z danych NBP, wzrosła rok do roku o 42 proc. i o 50 proc. wobec pierwszego półrocza 2019 roku. A to oznacza, że deweloperzy mają szansę pobić kolejny roczny rekord sprzedaży. Przewidujemy, że dzięki inwestycjom w Gdańsku (Osiedle Horizon) i Chorzowie (Osiedle Kościuszki), które wprowadziliśmy na rynek w tym roku, a także nowym projektom, m. in. w Szczecinie (osiedle Nad Odrą) i Pruszkowie, będziemy mogli z powodzeniem odpowiedzieć na zapotrzebowanie rynku.

Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu na Warszawę i Wrocław w Robyg S.A.

W pierwszym półroczu 2021 roku Grupa Robyg zawarła ponad 2300 umów rezerwacyjnych netto oraz podpisała około 2100 umów deweloperskich i przedwstępnych w Warszawie, Gdańsku i Wrocławiu. Spółka przekazała około 1100 lokali. To rekordowy wynik potwierdzający pozycję Grupy w czołówce deweloperów mieszkaniowych w Polsce. Firma planuje w tym roku podpisać ponad 4000 umów rezerwacyjnych oraz przekazać 3000 lokali.

Posiadamy w ofercie 1500 lokali. W 2021 roku uruchomiliśmy 14 nowych projektów i zamierzamy także rozpocząć sprzedaż w Poznaniu. Łączne zasoby gruntów zapewniają Grupie Robyg potencjał sprzedażowy około 22.000 lokali. Firma planuje przeznaczyć na zakup gruntów łącznie ponad 600 mln zł i realizować program skokowego wzrostu biznesu.

Andrzej Gutowski, wiceprezes, dyrektor Działu Sprzedaży Ronson Development

Pierwszą połowę 2021 roku zamknęliśmy wynikiem 604 sprzedanych lokali, co stanowi wzrost o 42 proc. rok do roku. To bardzo dobry początek roku, który był dla nas kolejnym bardzo udanym okresem, zarówno pod względem sprzedaży, jak i przekazań. Można powiedzieć, że pandemia nam sprzyja, sprzyja rynkowi, a każde kolejne sesje wynikowe są rekordowe dla spółki.

Kluczowe znaczenie ma teraz posiadanie dużego i zróżnicowanego banku ziemi z pozwoleniami, który umożliwia sprawne rozpoczęcie sprzedaży i prac budowlanych. Dzięki temu, że posiadamy duży bank ziemi na około 4208 lokali, który jest stale rozbudowywany, jesteśmy w stanie sprostać różnorodnym potrzebom rynku i odpowiedzieć na duży popyt w sektorze mieszkaniowym. Płynnie wprowadzamy do sprzedaży i budowy kolejne etapy naszych flagowych inwestycji Ursus Centralny i Miasto Moje, ale przygotowujemy też zupełnie nowe projekty, takie jak Falenty i Renaissance. W tym roku planujemy rozpocząć 9 kolejnych projektów obejmujących 734 lokale.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Pierwsze półrocze tego roku zakończyło się dla nas rekordem sprzedażowym. Był to najlepszy okres, nie tylko od wybuchu pandemii, ale także w historii działalności Home Invest na rynku deweloperskim. Popyt na mieszkania był jeszcze większy niż w tym samym okresie 2019 roku.

Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper
W pierwszym półroczu 2021 roku sprzedaliśmy 264 lokale, co stanowi duży wzrost w porównaniu do wyników osiągniętych w analogicznym okresie roku 2020, kiedy nastąpił wybuch pandemii, a rynek nieruchomości na chwilę wstrzymał swój dynamiczny rozwój.

W zastawieniu z danymi sprzed pandemii, a więc pierwszymi sześcioma miesiącami 2019 roku, kiedy liczba sprzedanych przez nas lokali wyniosła 227 wynik jest lepszy. Udało nam się powrócić do poziomu sprzedaży sprzed pandemii i w ostatnim półroczu odnotować rekordową sprzedaż od 2018 roku.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

W pierwszym półroczu 2021 sprzedaliśmy dwukrotnie więcej lokali niż w analogicznym okresie 2020 roku. Co więcej, w pierwszym kwartale  br. nabywców znalazło o 50 proc. mieszkań więcej niż w pierwszym kwartale 2020 roku, który był jeszcze wolny do pandemii. To wskazuje na niespotykany wzrost popytu.

Wojciech Chotkowski, prezes zarządu Aria Development

Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęliśmy sprzedaż nowego Osiedla Natura 2, a miesiąc temu zakończyliśmy budowę Osiedla Łomianki, w ofercie którego zostało jedynie kilka największych mieszkań z antresolami.  Popyt jest zdecydowanie większy niż dwa lata temu. Mieszkania sprzedają się bardzo dobrze, a te najmniejsze o powierzchni 30-40 mkw. znajdują nabywców od razu po wprowadzaniu do sprzedaży. Jest to bardzo dobry okres, jednakże obserwujemy, że rozwój rynku mieszkaniowego hamuje brak gruntów pod zabudowę wielorodzinną oferowanych w rozsądnych cenach.

Mariola Żak, dyrektor sprzedaży i marketingu w Aurec Home

Pandemia zmieniła sytuację na rynku i odcisnęła swoje piętno na prawie wszystkich dziedzinach życia. Jednak zarówno tendencje rynku, jak również przygotowane przez nas projekty spowodowały szybką sprzedaż wprowadzanych na rynek mieszkań. Oczekiwania naszych klientów nieustannie rosną, nie zmieniło się to również po rozpoczęciu pandemii. 

DOMPRESS

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Prestige PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Zdrowa, drewniana placówka żłobkowo-przedszkolna gotowa w Trzebielu Biuro prasowe
2024-07-31 | 12:30

Zdrowa, drewniana placówka żłobkowo-przedszkolna gotowa w Trzebielu

ZDJĘCIA: https://wetransfer.com/downloads/001fa58d1370123be7c95f6f444ad65520240730173555/7a552ca808be77ff2ba38b57a2a2228f20240730173645/507ce9   Zdrowa, drewniana placówka
Nieruchomości Cogito EU dołączy do grona najemców MLP Gliwice
2024-07-31 | 10:00

Cogito EU dołączy do grona najemców MLP Gliwice

Dostawca części do maszyn budowlanych wynajął 4,5 tys. m kw. nowoczesnej powierzchni w centrum logistycznym MLP Gliwice. Dostęp do nowego obiektu firma Cogito EU uzyska w listopadzie br. W
Nieruchomości City Point Targówek: 70% powierzchni hali C2 objęte umowami pre-let
2024-07-31 | 09:30

City Point Targówek: 70% powierzchni hali C2 objęte umowami pre-let

Spółka joint venture utworzona przez Partners Group, jedną z największych prywatnych firm inwestycyjnych działającą w imieniu swoich klientów oraz Peakside Capital Advisors,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zbiory czereśni zakończyły się o miesiąc wcześniej niż zazwyczaj. Z powodu szybszej wegetacji owoce przypominają te z południa Europy

Zmiany klimatyczne wpływają na uprawy i zbiory owoców. Drzewa czereśni zakwitły w tym roku o kilka tygodni wcześniej niż zazwyczaj. Ciepła i słoneczna pogoda już w marcu przyspieszyła kwitnienie. W efekcie, o ile w poprzednich latach czereśnie można było kupić jeszcze w sierpniu, w tym roku już w lipcu zbierano późne odmiany. – Sezon wegetacyjny był o wiele dłuższy, a temperatura była wysoka w trakcie dojrzewania owoców. To warunki porównywalne z włoskim klimatem, a owoce, które udało nam się wyprodukować, są doskonałej jakości – mówi Krzysztof Czarnecki, wiceprezes Związku Sadowników RP. Część upraw zniszczyły jednak kwietniowe przymrozki.

Prawo

Osoby z niepełnosprawnością i ich opiekunowie czekają na ustawę o asystencji osobistej. Dzięki niej może wzrosnąć zainteresowanie pracą w tym zawodzie

Polska jest jednym z ostatnich europejskich krajów bez ustawy o asystencji osobistej. Tymczasem wspieranie osób z niepełnosprawnościami w różnych aspektach życia może mieć kluczowe znaczenie dla rynku pracy. Zatrudnienie będzie mogła znaleźć część osób z niepełnosprawnościami i ich opiekunowie. Stworzy to też duże zapotrzebowanie na pracę asystentów. Dziś część z nich nie chce podejmować niepewnego zatrudnienia, nieuregulowanego w przepisach. – Jest przestrzeń dla tego nowego, bardzo prestiżowego w Europie zawodu asystenta osobistego osoby z niepełnosprawnością, który wesprze system ochrony zdrowia – przekonuje Małgorzata Szumowska, prezeska Fundacji Centrum Edukacji Niewidzialna.

Bankowość

Małe i średnie firmy czeka szereg wyzwań związanych ze zrównoważonym rozwojem. Banki chcą im w tym pomagać

Hasła takie jak zrównoważony rozwój, ESG, taksonomia czy dekarbonizacja będą w nadchodzącym czasie dotyczyć nie tylko korporacji, ale też małych i średnich firm. Chcąc pozostać konkurencyjnymi uczestnikami łańcucha dostaw, także mniejsze podmioty  będą musiały wypełnić unijne wymogi i realizować proekologiczne projekty. To jednak oznacza dla nich szereg wyzwań, związanych chociażby z poznaniem wymogów unijnych, terminów ich realizacji i całym aspektem ich wdrożenia. Wydany właśnie przez Bank Ochrony Środowiska przewodnik, podsumowujący najważniejsze wyzwania legislacyjne, ma pomóc przedsiębiorcom się odnaleźć w gąszczu regulacji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.