Komunikaty PR

Jak wielu obcokrajowców kupuje mieszkania od deweloperów

2023-05-09  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Iwona Wiśniewska - Lopez
Prestige PR

Włodarzewska 81C lok 81
02-393 Warszawa
i.wisniewska|prestigepr.pl| |i.wisniewska|prestigepr.pl
508 927 958
www.prestigepr.pl

Czy wśród nabywców nowych mieszkań są obcokrajowcy? Jak dużą grupę stanowią? Z jakich krajów pochodzą? Jakich mieszkań poszukują? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

Eyal Keltsh, prezes zarządu Grupy Robyg

Coraz większy odsetek klientów w obszarze nieruchomości mieszkaniowych stanowią cudzoziemcy, oczywiście głównie obywatele Ukrainy. Po roku od przybycia do Polski, wielu naszych sąsiadów podejmuje decyzję o dłuższym pobycie i chciałoby mieć własne lokum. Obecnie kupują około 20-30 proc. sprzedawanych mieszkań. Poszukują najczęściej mieszkań dla rodzin, dwu i trzypokojowych, choć zdarzają się też klienci zainteresowani dużymi apartamentami.

Karolina Bronszewska, członek zarządu, dyrektor Marketingu i Innowacji Ronson Development

Nasze statystyki sprzedażowe pokazują, że najliczniejszą grupą klientów zza granicy są Ukraińcy oraz Białorusini. Najczęściej kupują mieszkania dwu oraz trzypokojowe w inwestycjach z segmentu popularnego, takich jak warszawskie projekty Ursus Centralny oraz Miasto Moje, a także wrocławska inwestycja Viva Jagodno. Odnotowujemy też transakcje o charakterze stricte inwestycyjnym. Zdarzają się także klienci z krajów azjatyckich, których interesuje głównie segment premium.

Angelika Kliś, członek zarządu Atal

Z naszych danych sprzedażowych wynika, że zakup mieszkań przez obcokrajowców jest znikomy i stanowi około 3-5 proc. wszystkich transakcji. Wybierają najczęściej mieszkania dla siebie. W zależności od środków, jakimi dysponują są to lokale dwu i trzypokojowe, rzadziej czteropokojowe. Wśród nabywców większość stanowią Ukraińcy. Kupujący to przeważnie osoby w średnim wieku. Zdarzają się również małżeństwa mieszane, kiedy jeden z partnerów jest pochodzenia polskiego, a współmałżonek najczęściej z kraju europejskiego.

Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska

Mieszkania w naszych osiedlach kupują obcokrajowcy głównie z Ukrainy. Biorąc pod uwagę liczbę podpisanych obecnie umów, od początku tego roku, widzimy, że stanowią oni jednak niewielki odsetek naszych klientów.

Michał Witkowski, dyrektor ds. sprzedaży Lokum Deweloper S.A.

Zarówno we Wrocławiu, jak i Krakowie część naszych klientów stanowią osoby zza granicy. Dominują wśród nich obywatele Ukrainy, którzy najczęściej kupują rodzinne lokale o większych metrażach, z zamiarem zamieszkania w nich na stałe lub przynajmniej przez kilka lat. Nasza oferta spotyka się też z zainteresowaniem nabywców z Niemiec, Włoch czy innych krajów Europy Zachodniej. Są to głównie zakupy inwestycyjne mniejszych nieruchomości, kawalerek lub dwupokojowych lokali, położonych jak najbliżej centrum miasta. W mniejszym stopniu podpisujemy również umowy z klientami z dalszych zakątków świata, jak choćby z USA czy państw azjatyckich. W większości są to osoby poszukujące lokum w Polsce w ramach mieszanych małżeństw, np. polsko-amerykańskich.

Małgorzata Ostrowska, dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Zdarzają się klienci zza granicy, ale są to głównie osoby, które wyjechały na jakiś czas z kraju i mają w planach powrót. W pięknie położonych przy szczecińskich bulwarach apartamentach Nad Odrą mieszkania kupują Polacy mieszkający w Szwecji, Danii czy Niemczech. Większe lokale kupują zwykle dla siebie, ale są też klienci, którzy wybierają małe mieszkania w celach inwestycyjnych. W inwestycji Stacja Centrum w Pruszkowie oraz Horizon w Gdańsku nabywcami są osoby, które przyjechały z Ukrainy. 

Piotr Ludwiński, dyrektor ds. Sprzedaży i Obsługi Klientów w Archicom

W gronie naszych klientów są przede wszystkim Polacy, jednak niejednokrotnie są to  również obywatele innych europejskich krajów. Najliczniejsza grupa inwestorów to obywatele brytyjscy, ale w ostatnim okresie odnotowujemy też przykłady inwestorów z Izraela. Rynek inwestycyjny ponownie się odnawia, a kupujący wybierają typowe mieszkania o charakterze inwestycyjnym. W przypadku obcokrajowców zakup na własny użytek nieruchomości z naszej oferty ma charakter incydentalny.

Marek Pawlukiewicz, kierownik ds. komunikacji Aria Development

Wśród naszych klientów zagranicznych dominują osoby z Ukrainy. Kupują głównie mieszkania jedno i dwupokojowe. 

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Obecnie nie obserwujemy wzmożonego zainteresowania zakupami w naszych inwestycjach ze strony obcokrajowców.

Mariola Żak, dyrektor sprzedaży i marketingu w Aurec Home 

Polski rynek nieruchomości coraz śmielej zdobywają cudzoziemcy. Najchętniej kupują mieszkania tam, gdzie najłatwiej jest o pracę, czyli w dużych miastach jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Łódź i Poznań. Według naszych statystyk największą grupą nabywców – cudzoziemców, którzy kupują mieszkania w inwestycji Miasteczko Jutrzenki, stanowią obywatele Ukrainy. W 2022 roku liczba transakcji gwałtownie wzrosła w porównaniu z rokiem 2021, co jest wynikiem trwającego konfliktu w Ukrainie i osiedlania się na stałe w Polsce naszych wschodnich sąsiadów. Znacząco wzrosły także transakcje z udziałem obywateli Białorusi. Co ciekawe, coraz większą grupę cudzoziemców stanowią obywatele Indii. Obcokrajowcy najczęściej wybierają kompaktowe lokale dwupokojowe do 44 mkw. lub mieszkania pod inwestycje.

Marcin Michalec, CEO Okam

Naszymi klientami są w większości Polacy. W każdym z projektów mieszkaniowych odnotowujemy zainteresowanie nabywców spoza naszego kraju. W ostatnich latach wśród zagranicznych klientów znalazły się osoby z Ukrainy, Izraela, ale też krajów azjatyckich. Wynika to z rosnącej liczby cudzoziemców, wiążących swoją przyszłość z Polską. W przypadku naszych wschodnich sąsiadów, ich udział znacząco wzrósł od wybuchu konfliktu.  

DOMPRESS

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Prestige PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem? Biuro prasowe
2024-07-26 | 11:00

Dopłaty kredytowe, a wynajem mieszkania: będzie problem?

Do tej pory Polacy mogli skorzystać z trzech programów dopłat kredytowych: Rodzina na Swoim, Mieszkanie dla Młodych oraz Bezpieczny Kredyt 2%. Na horyzoncie pojawia się program Kredyt
Nieruchomości CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland
2024-07-25 | 12:00

CCC zostaje w trzech centrach handlowych z portfolio Greenman Poland

  Marka CCC kontynuuje współpracę z trzema centrami handlowymi z portfolio Greenman Poland – Nowymi Czyżynami w Krakowie, Nowymi Bielawami w Toruniu i Nową Górną w
Nieruchomości Warsaw office market in the process of adaptation
2024-07-25 | 01:00

Warsaw office market in the process of adaptation

Stable demand, low supply of new offices, and few vacancies—this briefly describes the current situation in the Warsaw market Just under 11 per cent of the office space resources in

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Polskie firmy z szansą na zdobycie azjatyckich rynków. Mogą otrzymać wsparcie na promocję podczas Expo 2025 w Osace

W 2025 roku w japońskiej Osace odbędzie się Wystawa Światowa Expo 2025. Udział w niej, a także towarzyszących imprezie wydarzeniach i targach to dla polskich firm szansa na wzrost rozpoznawalności swoich marek za granicą, a w konsekwencji na rozwój ich potencjału eksportowego. Expo 2025 będzie się koncentrowało na innowacjach służących zrównoważonemu rozwojowi. PARP, który jest partnerem wydarzenia w Polsce, do 26 września br. czeka na wnioski firm zainteresowanych udziałem w wydarzeniu i ekspansją na azjatyckie rynki. W ramach programu mogą one otrzymać wsparcie na udział w targach, na misje wyjazdowe i kampanie promocyjne przed i po zakończeniu Expo. Nabór finansowany jest z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027

Polityka

Rośnie ryzyko wybuchu epidemii w Strefie Gazy. Brakuje czystej wody, kanalizacji i toalet, a w zniszczonej enklawie wykryto polio

W Strefie Gazy brakuje praktycznie wszystkiego – od żywności i wody po podstawowe leki – ale najgorsze może dopiero nadejść – alarmuje Polska Akcja Humanitarna. – Kilka dni temu w wodzie w Strefie Gazy znaleziono polio typu 2. Ta woda jest bardzo zanieczyszczona, infrastruktura wodno-sanitarna na tym terenie tak naprawdę już nie istnieje. Na dodatek od dziewięciu miesięcy dzieci nie są szczepione, ponieważ nie ma warunków, żeby to zrobić, więc istnieje bardzo duże zagrożenie wybuchu epidemii – mówi Magdalena Foremska z PAH. W odpowiedzi na kryzys organizacja uruchomiła duże projekty pomocowe, które mają zapewnić żywność i opiekę medyczną w Strefie Gazy i na Zachodnim Brzegu.

IT i technologie

Gminy potrzebują inwestycji w cyberbezpieczeństwo. Eksperci widzą duże ryzyka wynikające z zaniedbań

Dane gromadzone przez jednostki samorządu terytorialnego mogą być bardzo niebezpiecznym narzędziem w rękach przestępców. Wykradzione mogą posłużyć do fałszowania tożsamości człowieka. Tymczasem poziom inwestycji w cyberbezpieczeństwo jest w gminach niski, a liczba ataków hakerskich na nie stale rośnie. Eksperci czekają na pozytywne skutki rządowego programu Cyberbezpieczny Samorząd. W jego ramach 1,5 mld zł trafi na inwestycje w poprawę bezpieczeństwa cybernetycznego samorządów: zarówno na poziomie sprzętu i oprogramowania, jak i kompetencji oraz procedur.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.