Komunikaty PR

Jak wielu obcokrajowców kupuje mieszkania od deweloperów

2023-05-09  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Iwona Wiśniewska - Lopez
Prestige PR

Włodarzewska 81C lok 81
02-393 Warszawa
i.wisniewska|prestigepr.pl| |i.wisniewska|prestigepr.pl
508 927 958
www.prestigepr.pl

Czy wśród nabywców nowych mieszkań są obcokrajowcy? Jak dużą grupę stanowią? Z jakich krajów pochodzą? Jakich mieszkań poszukują? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.

Eyal Keltsh, prezes zarządu Grupy Robyg

Coraz większy odsetek klientów w obszarze nieruchomości mieszkaniowych stanowią cudzoziemcy, oczywiście głównie obywatele Ukrainy. Po roku od przybycia do Polski, wielu naszych sąsiadów podejmuje decyzję o dłuższym pobycie i chciałoby mieć własne lokum. Obecnie kupują około 20-30 proc. sprzedawanych mieszkań. Poszukują najczęściej mieszkań dla rodzin, dwu i trzypokojowych, choć zdarzają się też klienci zainteresowani dużymi apartamentami.

Karolina Bronszewska, członek zarządu, dyrektor Marketingu i Innowacji Ronson Development

Nasze statystyki sprzedażowe pokazują, że najliczniejszą grupą klientów zza granicy są Ukraińcy oraz Białorusini. Najczęściej kupują mieszkania dwu oraz trzypokojowe w inwestycjach z segmentu popularnego, takich jak warszawskie projekty Ursus Centralny oraz Miasto Moje, a także wrocławska inwestycja Viva Jagodno. Odnotowujemy też transakcje o charakterze stricte inwestycyjnym. Zdarzają się także klienci z krajów azjatyckich, których interesuje głównie segment premium.

Angelika Kliś, członek zarządu Atal

Z naszych danych sprzedażowych wynika, że zakup mieszkań przez obcokrajowców jest znikomy i stanowi około 3-5 proc. wszystkich transakcji. Wybierają najczęściej mieszkania dla siebie. W zależności od środków, jakimi dysponują są to lokale dwu i trzypokojowe, rzadziej czteropokojowe. Wśród nabywców większość stanowią Ukraińcy. Kupujący to przeważnie osoby w średnim wieku. Zdarzają się również małżeństwa mieszane, kiedy jeden z partnerów jest pochodzenia polskiego, a współmałżonek najczęściej z kraju europejskiego.

Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska

Mieszkania w naszych osiedlach kupują obcokrajowcy głównie z Ukrainy. Biorąc pod uwagę liczbę podpisanych obecnie umów, od początku tego roku, widzimy, że stanowią oni jednak niewielki odsetek naszych klientów.

Michał Witkowski, dyrektor ds. sprzedaży Lokum Deweloper S.A.

Zarówno we Wrocławiu, jak i Krakowie część naszych klientów stanowią osoby zza granicy. Dominują wśród nich obywatele Ukrainy, którzy najczęściej kupują rodzinne lokale o większych metrażach, z zamiarem zamieszkania w nich na stałe lub przynajmniej przez kilka lat. Nasza oferta spotyka się też z zainteresowaniem nabywców z Niemiec, Włoch czy innych krajów Europy Zachodniej. Są to głównie zakupy inwestycyjne mniejszych nieruchomości, kawalerek lub dwupokojowych lokali, położonych jak najbliżej centrum miasta. W mniejszym stopniu podpisujemy również umowy z klientami z dalszych zakątków świata, jak choćby z USA czy państw azjatyckich. W większości są to osoby poszukujące lokum w Polsce w ramach mieszanych małżeństw, np. polsko-amerykańskich.

Małgorzata Ostrowska, dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Zdarzają się klienci zza granicy, ale są to głównie osoby, które wyjechały na jakiś czas z kraju i mają w planach powrót. W pięknie położonych przy szczecińskich bulwarach apartamentach Nad Odrą mieszkania kupują Polacy mieszkający w Szwecji, Danii czy Niemczech. Większe lokale kupują zwykle dla siebie, ale są też klienci, którzy wybierają małe mieszkania w celach inwestycyjnych. W inwestycji Stacja Centrum w Pruszkowie oraz Horizon w Gdańsku nabywcami są osoby, które przyjechały z Ukrainy. 

Piotr Ludwiński, dyrektor ds. Sprzedaży i Obsługi Klientów w Archicom

W gronie naszych klientów są przede wszystkim Polacy, jednak niejednokrotnie są to  również obywatele innych europejskich krajów. Najliczniejsza grupa inwestorów to obywatele brytyjscy, ale w ostatnim okresie odnotowujemy też przykłady inwestorów z Izraela. Rynek inwestycyjny ponownie się odnawia, a kupujący wybierają typowe mieszkania o charakterze inwestycyjnym. W przypadku obcokrajowców zakup na własny użytek nieruchomości z naszej oferty ma charakter incydentalny.

Marek Pawlukiewicz, kierownik ds. komunikacji Aria Development

Wśród naszych klientów zagranicznych dominują osoby z Ukrainy. Kupują głównie mieszkania jedno i dwupokojowe. 

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

Obecnie nie obserwujemy wzmożonego zainteresowania zakupami w naszych inwestycjach ze strony obcokrajowców.

Mariola Żak, dyrektor sprzedaży i marketingu w Aurec Home 

Polski rynek nieruchomości coraz śmielej zdobywają cudzoziemcy. Najchętniej kupują mieszkania tam, gdzie najłatwiej jest o pracę, czyli w dużych miastach jak Warszawa, Kraków, Wrocław, Łódź i Poznań. Według naszych statystyk największą grupą nabywców – cudzoziemców, którzy kupują mieszkania w inwestycji Miasteczko Jutrzenki, stanowią obywatele Ukrainy. W 2022 roku liczba transakcji gwałtownie wzrosła w porównaniu z rokiem 2021, co jest wynikiem trwającego konfliktu w Ukrainie i osiedlania się na stałe w Polsce naszych wschodnich sąsiadów. Znacząco wzrosły także transakcje z udziałem obywateli Białorusi. Co ciekawe, coraz większą grupę cudzoziemców stanowią obywatele Indii. Obcokrajowcy najczęściej wybierają kompaktowe lokale dwupokojowe do 44 mkw. lub mieszkania pod inwestycje.

Marcin Michalec, CEO Okam

Naszymi klientami są w większości Polacy. W każdym z projektów mieszkaniowych odnotowujemy zainteresowanie nabywców spoza naszego kraju. W ostatnich latach wśród zagranicznych klientów znalazły się osoby z Ukrainy, Izraela, ale też krajów azjatyckich. Wynika to z rosnącej liczby cudzoziemców, wiążących swoją przyszłość z Polską. W przypadku naszych wschodnich sąsiadów, ich udział znacząco wzrósł od wybuchu konfliktu.  

DOMPRESS

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Prestige PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.