Komunikaty PR

Jakich inspiracji aranżacyjnych szukali Polacy w 2019 roku?

2020-01-24  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
PR Manager
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Chcąc wykończyć czy wyremontować mieszkanie, często sięgamy po wskazówki z portali i mediów społecznościowych. Czego poszukiwaliśmy w internecie w minionym roku? Jakie trendy wnętrzarskie spotkały się z największym zainteresowaniem? 

Mogłoby się wydawać, że w urządzaniu własnego „M” nie ma nic prostszego – wystarczy przy wszelkich wyborach kierować się własnym gustem. Jednak nic bardziej mylnego! Przy wykańczaniu kolejnych pomieszczeń może dopaść nas zmęczenie i zniechęcenie, a wskutek tego będziemy chcieli jak najszybciej znaleźć wyposażenie, które nam odpowiada. W natłoku spraw możemy także zapomnieć o niektórych elementach wystroju. Po inspiracje sięgamy wówczas do internetu, gdzie zdjęcia pomieszczeń czy porady architektów wnętrz mogą być wyjątkowo przydatne.

Salon w centrum zainteresowań

W 2019 roku, szukając pomysłów na remont, najczęściej wpisywaliśmy w Google hasło „inspiracje salon”. To właśnie to pomieszczenie, w którym przebywamy na co dzień z rodziną, stało się głównym celem remontów Polaków. Największy wzrost zainteresowania tą frazą przypadał na przełom czerwca i lipca – czyli początek wakacji. Niewykluczone, że to właśnie rozpoczęcie sezonu urlopowego miał wpływ na podejmowanie decyzji o zmianach. 

Wraz z nadejściem nowej pory roku, wakacji, roku szkolnego czy kalendarzowego rośnie w nas potrzeba zmian. Poszukiwanie pomysłów na pomieszczenia nie musi jednak oznaczać kapitalnego remontu. Wielu ludzi kupujących nowe mieszkania stara się urządzić wnętrze w bazowych, neutralnych tonach, by móc cyklicznie zmieniać jego charakter – czy to za sprawą wprowadzenia intensywnego koloru, ciekawych dodatków, czy choćby tkanin i różnorodnych faktur. Drobne zmiany nie obciążą budżetu – doradza Emil Basta, pracownik dewelopera WPBM „Mój Dom”.

Marmur, industrializm i malowanie płytek

Z kolei najszybciej rosnącym pod względem częstości wyszukiwań w Google hasłem było „urządzanie łazienki”. Najczęściej szukaliśmy pomysłów na marmur, aranżacji w stylu industrialnym, a także informacji o malowaniu płytek oraz panelach winylowych. Te ostatnie mogą świadczyć o dużym zainteresowaniu remontami – zwłaszcza tymi, które można wykonać samodzielnie.

Kącik dla uczennicy

Najczęściej zadawanym pytaniem rozpoczynającym się od „jak urządzić...” było „jak urządzić pokój dla dziewczynki”. Wzrost zainteresowania odnotowano w okresie jesiennym – począwszy od końca sierpnia, aż do końca listopada. Niewykluczone, że ma to związek z początkiem roku szkolnego, kiedy rodzice myślą o przystosowaniu pokoju pociechy do starszej klasy lub do pójścia do szkoły. Wyzwaniem była także aranżacja wspólnego wnętrza dla dwójki dzieci, na co wskazuje popularność fraz typu „pokój dla dwóch chłopców” czy „mały pokój dla dwójki dzieci”.

Meble, nie kolory

W ubiegłym roku Polacy najczęściej szukali informacji o stylu loftowym – zwłaszcza w urządzaniu sypialni i kuchni, a także o połączeniu czerni i drewna. Jesienią znacznie wzrosły wyszukiwania konsoli do przedpokoju. Internauci woleli poszukiwać pomysłów na meble niż na kolorystykę. Modnych zestawień szukali – poza wynikami Google – na portalu Homebook i w katalogu Ikea (hasła te były często łączone z frazami dotyczącymi aranżacji). 

Wyzwania w 2019

Wśród największych wyzwań, z jakimi musieliśmy się zmierzyć, wymienić można niewielką powierzchnię pokoi oraz skosy na poddaszu. Chętnie poszukiwaliśmy kreatywnych pomysłów na wykorzystanie każdej przestrzeni.

Obecnie rośnie popularność mieszkań dwupokojowych – zwłaszcza wśród osób rozpoczynających samodzielne życie w nowym mieście. Projektując osiedla takie jak Pixel House – w pobliżu dużych biurowców, chcemy uwzględniać potrzeby tych, którym zależy przede wszystkim na niewielkiej odległości do pracy i dogodnej lokalizacji, a nie ogromnym metrażu. Dziś mamy przecież do dyspozycji różnorodne rozwiązania do mniejszych lokali – jak choćby modułowe lub wielofunkcyjne meble. Uczymy się wykorzystywać przestrzeń w efektywny sposób, a Internet jest doskonałym narzędziem do czerpania inspiracji w tym zakresie – podsumowuje Emil Basta.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Publicon Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.