Komunikaty PR

Jakich inspiracji aranżacyjnych szukali Polacy w 2019 roku?

2020-01-24  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Martyna Hliwa
Publicon Sp. z o.o.



m.hliwa|publicon.pl| |m.hliwa|publicon.pl
691274042

Chcąc wykończyć czy wyremontować mieszkanie, często sięgamy po wskazówki z portali i mediów społecznościowych. Czego poszukiwaliśmy w internecie w minionym roku? Jakie trendy wnętrzarskie spotkały się z największym zainteresowaniem? 

Mogłoby się wydawać, że w urządzaniu własnego „M” nie ma nic prostszego – wystarczy przy wszelkich wyborach kierować się własnym gustem. Jednak nic bardziej mylnego! Przy wykańczaniu kolejnych pomieszczeń może dopaść nas zmęczenie i zniechęcenie, a wskutek tego będziemy chcieli jak najszybciej znaleźć wyposażenie, które nam odpowiada. W natłoku spraw możemy także zapomnieć o niektórych elementach wystroju. Po inspiracje sięgamy wówczas do internetu, gdzie zdjęcia pomieszczeń czy porady architektów wnętrz mogą być wyjątkowo przydatne.

Salon w centrum zainteresowań

W 2019 roku, szukając pomysłów na remont, najczęściej wpisywaliśmy w Google hasło „inspiracje salon”. To właśnie to pomieszczenie, w którym przebywamy na co dzień z rodziną, stało się głównym celem remontów Polaków. Największy wzrost zainteresowania tą frazą przypadał na przełom czerwca i lipca – czyli początek wakacji. Niewykluczone, że to właśnie rozpoczęcie sezonu urlopowego miał wpływ na podejmowanie decyzji o zmianach. 

Wraz z nadejściem nowej pory roku, wakacji, roku szkolnego czy kalendarzowego rośnie w nas potrzeba zmian. Poszukiwanie pomysłów na pomieszczenia nie musi jednak oznaczać kapitalnego remontu. Wielu ludzi kupujących nowe mieszkania stara się urządzić wnętrze w bazowych, neutralnych tonach, by móc cyklicznie zmieniać jego charakter – czy to za sprawą wprowadzenia intensywnego koloru, ciekawych dodatków, czy choćby tkanin i różnorodnych faktur. Drobne zmiany nie obciążą budżetu – doradza Emil Basta, pracownik dewelopera WPBM „Mój Dom”.

Marmur, industrializm i malowanie płytek

Z kolei najszybciej rosnącym pod względem częstości wyszukiwań w Google hasłem było „urządzanie łazienki”. Najczęściej szukaliśmy pomysłów na marmur, aranżacji w stylu industrialnym, a także informacji o malowaniu płytek oraz panelach winylowych. Te ostatnie mogą świadczyć o dużym zainteresowaniu remontami – zwłaszcza tymi, które można wykonać samodzielnie.

Kącik dla uczennicy

Najczęściej zadawanym pytaniem rozpoczynającym się od „jak urządzić...” było „jak urządzić pokój dla dziewczynki”. Wzrost zainteresowania odnotowano w okresie jesiennym – począwszy od końca sierpnia, aż do końca listopada. Niewykluczone, że ma to związek z początkiem roku szkolnego, kiedy rodzice myślą o przystosowaniu pokoju pociechy do starszej klasy lub do pójścia do szkoły. Wyzwaniem była także aranżacja wspólnego wnętrza dla dwójki dzieci, na co wskazuje popularność fraz typu „pokój dla dwóch chłopców” czy „mały pokój dla dwójki dzieci”.

Meble, nie kolory

W ubiegłym roku Polacy najczęściej szukali informacji o stylu loftowym – zwłaszcza w urządzaniu sypialni i kuchni, a także o połączeniu czerni i drewna. Jesienią znacznie wzrosły wyszukiwania konsoli do przedpokoju. Internauci woleli poszukiwać pomysłów na meble niż na kolorystykę. Modnych zestawień szukali – poza wynikami Google – na portalu Homebook i w katalogu Ikea (hasła te były często łączone z frazami dotyczącymi aranżacji). 

Wyzwania w 2019

Wśród największych wyzwań, z jakimi musieliśmy się zmierzyć, wymienić można niewielką powierzchnię pokoi oraz skosy na poddaszu. Chętnie poszukiwaliśmy kreatywnych pomysłów na wykorzystanie każdej przestrzeni.

Obecnie rośnie popularność mieszkań dwupokojowych – zwłaszcza wśród osób rozpoczynających samodzielne życie w nowym mieście. Projektując osiedla takie jak Pixel House – w pobliżu dużych biurowców, chcemy uwzględniać potrzeby tych, którym zależy przede wszystkim na niewielkiej odległości do pracy i dogodnej lokalizacji, a nie ogromnym metrażu. Dziś mamy przecież do dyspozycji różnorodne rozwiązania do mniejszych lokali – jak choćby modułowe lub wielofunkcyjne meble. Uczymy się wykorzystywać przestrzeń w efektywny sposób, a Internet jest doskonałym narzędziem do czerpania inspiracji w tym zakresie – podsumowuje Emil Basta.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Nowa Murowana coraz bliżej zakończenia budowy Biuro prasowe
2020-03-27 | 17:00

Nowa Murowana coraz bliżej zakończenia budowy

- Poszukując ciekawej lokalizacji niedaleko Poznania, warto postawić na miasteczko z pełnym zapleczem handlowo-usługowym. W tym kontekście spełniamy wszystkie wymagania, co klienci często
Nieruchomości Największy kompleks smart apartamentów w Polsce. Gdzie powstaje?
2020-03-27 | 15:46

Największy kompleks smart apartamentów w Polsce. Gdzie powstaje?

Smart apartamenty to kompaktowo zaprojektowane lokale w niedużym metrażu, z osobną łazienką i aneksem kuchennym. Stanowią dobrą alternatywę dla studentów poszukujących miejsca w
Nieruchomości Wybór mieszkania od dewelopera. Jak przebiega?
2020-03-27 | 15:45

Wybór mieszkania od dewelopera. Jak przebiega?

Szukając nowego miejsca do zamieszkania, warto sobie ustalić konkretne kryteria, jak: metraż, liczba pomieszczeń i lokalizacja osiedla. Suma tych wszystkich czynników pozwoli

Więcej ważnych informacji

Firma

Tylko 30 proc. zmian wdrażanych przez firmy kończy się sukcesem. Najlepiej wypadają branża finansowa, szkolnictwo i przemysł

Modyfikacja struktury, strategii oraz kultury organizacyjnej – to najczęściej wskazywane cele wprowadzania zmian w firmach i organizacjach. Wyniki V Ogólnopolskiego Badania Zarządzania Zmianą pokazały, że proces ich wdrażania jest skuteczny tylko w co trzecim przypadku. Powody tak słabego wyniku to m.in. zbyt małe zaangażowanie zarządu w zmiany i niewystarczająca komunikacja z pracownikami. – Kolejnym istotnym czynnikiem sukcesu jest wykorzystanie odpowiedniej metodologii, czyli technik zwinnego zarządzania – przekonują twórcy badania.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Komunikat

Ważne informacje dla dziennikarzy radiowych

Dziennikarze radiowi mają możliwość pobierania oryginalnego klipu dźwiękowego oraz  z lektorem w przypadku materiałów, w których ekspertami są obcokrajowcy.

Zapraszamy do kontaktu media|newseria.pl?subject=Kontakt%20dla%20medi%C3%B3w| style="background-color: rgb(255, 255, 255);"|media|newseria.pl 

Finanse

Technologie szansą na odbicie gospodarcze w czasie kryzysu. Tą drogą poszły też Chiny

W obszarze cyfryzacji Polska wciąż ma dużo do nadrobienia względem bardziej rozwiniętych zachodnich gospodarek. W ubiegłorocznym rankingu DESI zajęła dopiero 25. miejsce wśród 28 państw w Unii Europejskiej, a według raportu McKinsey gospodarka cyfrowa stanowi w niej tylko nieco ponad 6 proc. krajowego PKB. Prezes Fundacji Digital Poland podkreśla, że konieczne są wzrost wydatków w tym obszarze i większa adaptacja cyfrowych technologii w sektorze MŚP. W obliczu spodziewanego spowolnienia wywołanego pandemią koronawirusa to może być szansa na wzrost. Taki plan mają też Chiny.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Handel

[DEPESZA] Sprzedaż bezpośrednia przechodzi w całości do internetu. Branża walczy też z nieuczciwymi sprzedawcami, którzy chcą zarobić na koronawirusie

Pandemia koronawirusa wymusiła na firmach zajmujących się sprzedażą bezpośrednią sporą zmianę trybu działania. W tej chwili wsparcie konsumenta odbywa się wyłącznie za pośrednictwem komunikatorów lub telefonicznie, a przedsiębiorstwa przyjmują zamówienia zdalnie i wysyłają je do paczkomatów. Pandemia i związane z nią ograniczenia tylko przyspieszają proces digitalizacji, który zachodzi w branży już od kilku lat, ale – jak podkreśla przewodniczący Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej – pojawiają się też nieuczciwe firmy, które chcą na niej zarobić, oferując klientom np. suplementy rzekomo pomocne w zwalczaniu COVID-19.