Kobiety na rynku nieruchomości. Jak kupują mieszkania?
RynekPierwotny.pl
ul. Adama Naruszewicza 27/101
02-627 Warszawa
m.ostrowski|rynekpierwotny.pl| |m.ostrowski|rynekpierwotny.pl
530619988
rynekpierwotny.pl
Kobiety coraz częściej zajmują kierownicze stanowiska, przeprowadzają badania naukowe oraz pracują w typowo męskich zawodach. Ich profesjonalizm i umiejętności dają o sobie znać także na rynku nieruchomości. Podczas procesu zakupu mieszkania wykazują się ogromną wiedzą i sprecyzowanymi oczekiwaniami. Na tym jednak nie koniec. Portal RynekPierwotny.pl postanowił zapytać deweloperów o to, jak kobiety kupują nieruchomości. Jakimi są klientkami i co je wyróżnia?
Pewnym krokiem po własne M
Kobiety to bardzo wymagająca grupa klientów. Są dobrze zorientowane w rynkowych realiach, wykazują się niezależnością i ogromną przedsiębiorczością.
Z wypowiedzi deweloperów wynika, że panie, które planują zakup wymarzonego M, rzetelnie przygotowują się do spotkań. Mają sprecyzowane oczekiwania, dobrze znają oferty konkurencyjne i zadają szereg pytań, począwszy od zastosowanych w danym projekcie materiałów budowlanych, a skończywszy na kwestiach prawnych – mówi Katarzyna Krupa, Kierownik biura sprzedaży Cordii w Poznaniu.
Kobietom nie da się także odmówić zaangażowania. To one inicjują kontakt w sprawie oferty i często podejmują ostateczną decyzję o zakupie. Zanim jednak do tego dojdzie, badają rynek i sprawdzają wszelkie możliwe opcje.
Ze smykałką do negocjacji
Podobno nie wypada rozmawiać o pieniądzach, ale kupując mieszkanie, nie sposób pominąć tego tematu. Panie nie boją się pytać o rabaty i dodatkowe benefity. Są odważne w negocjacjach i śmiało proponują korzystne dla siebie rozwiązania.
Kobiety chętnie rozmawiają nie tylko o cenie, ale również o warunkach zakupu. Rozumieją istotę negocjacji – konieczność wypracowania pewnych kompromisów, aby zabezpieczyć swoje priorytety – co ostatecznie nie zawsze oznacza cenę.
Justyna Hamrol-Wasielewska, dyrektor sprzedaży i marketingu Eiffage Immobilier Polska zauważa, że z roku na rok wzrasta liczba kobiet, które szukają lokali odpowiednich na wynajem. Wybierają je głównie ze względu na prestiżową lokalizację, a także wysoki standard naszych budynków. Ceny w tych sytuacjach negocjują na podstawie dostępnego przez siebie budżetu, a także porównując oferty innych deweloperów z segmentu premium.
Ma być praktycznie
Utarło się, że klientki zwracają przede wszystkim uwagę na wizualne aspekty mieszkania. Po części to prawda, wiele pań to estetki, dla których ważny jest wygląd wymarzonego M. To jednak dopiero początek długiej listy istotnych kwestii, które biorą pod uwagę, kupując nieruchomości.
Kobiety przywiązują większą wagę do detali, bardzo ważna jest dla nich ergonomia i praktyczne aspekty codziennego funkcjonowania w mieszkaniu. Jak mówi Aleksandra Lewandowska, specjalistka ds. sprzedaży w RONSON Development – Nasze doświadczenia sprzedażowe pokazują, że kobiety podchodzą do zakupu mieszkania bardzo praktycznie. Oznacza to skoncentrowanie uwagi (oraz wymagań) na układzie i funkcjonalności lokalu. Szczególnie wysoko cenią one przestronne przestrzenie oraz miejsca do przechowywania.
Klientki chcą jak najdokładniej zapoznać się z projektem mieszkania. Chętnie przeglądają dokumentację i zadają pytania techniczne.
Kobiety lubią widzieć, co kupują i to dosłownie. Cenią sobie możliwość zapoznania się z wizualizacjami osiedla, a także sprawdzenia układu mieszkania i terenu osiedla na makietach 3D, które udostępniamy klientom w naszych biurach sprzedaży – wyjaśnia Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska.
Z myślą o przyszłości
Zakup mieszkania to dla większości klientek długoterminowy projekt, który punkt po punkcie należy realizować. Zależy im na spełnieniu wielu praktycznych oczekiwań np. dostępności do garażu, efektywności wykorzystania przestrzeni mieszkalnej, komforcie użytkowania i jednocześnie odpowiednio wysokim standardzie części wspólnych czy atrakcyjnym zagospodarowaniu terenu przy budynku.
Panie, które kupują lokale myślą o nich przyszłościowo. Oczekują szczegółowych informacji o lokalnej infrastrukturze (przedszkola, szkoły, sklepy, placówki ochrony zdrowia), komunikacji miejskiej, pytają o dostępne w mieszkaniach pomieszczenia do przechowywania lub możliwość ich wykończenia – tłumaczy Tomasz Kaleta, dyrektor Departamentu Sprzedaży, Develia S.A.
Kobiety przewidują, analizują i wyciągają wnioski. Robią to również w procesie zakupu mieszkania. Chcą być przygotowane na różne ewentualności.
Podsumowanie
Z sondy, którą przeprowadził portal RynekPierwotny.pl wynika, że klientki, które decydują się na zakup mieszkania, czują się w tym procesie coraz pewniej. Mają wiedzę, doświadczenie i nie boją się zadawać pytań. Do biur sprzedaży przychodzą z jasno określonym celem. Cechuje je pragmatyzm i zdecydowanie. Wbrew stereotypom zwracają uwagę nie tylko na estetyczne aspekty mieszkania. Odważnie rozmawiają o cenie, wizualizacjach 3D czy kwestiach prawnych.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.