Komunikaty PR

Kobiety na rynku nieruchomości. Jak kupują mieszkania?

2023-03-08  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Mikołaj Ostrowski
RynekPierwotny.pl

ul. Adama Naruszewicza 27/101
02-627 Warszawa
m.ostrowski|rynekpierwotny.pl| |m.ostrowski|rynekpierwotny.pl
530619988
rynekpierwotny.pl
Do pobrania KOMUNIKAT ( 0.08 MB )

Kobiety coraz częściej zajmują kierownicze stanowiska, przeprowadzają badania naukowe oraz pracują w typowo męskich zawodach. Ich profesjonalizm i umiejętności dają o sobie znać także na rynku nieruchomości. Podczas procesu zakupu mieszkania wykazują się ogromną wiedzą i sprecyzowanymi oczekiwaniami. Na tym jednak nie koniec. Portal RynekPierwotny.pl postanowił zapytać deweloperów o to, jak kobiety kupują nieruchomości. Jakimi są klientkami i co je wyróżnia?

Pewnym krokiem po własne M

Kobiety to bardzo wymagająca grupa klientów. Są dobrze zorientowane w rynkowych realiach, wykazują się niezależnością i ogromną przedsiębiorczością. 

Z wypowiedzi deweloperów wynika, że panie, które planują zakup wymarzonego M, rzetelnie przygotowują się do spotkań. Mają sprecyzowane oczekiwania, dobrze znają oferty konkurencyjne i zadają szereg pytań, począwszy od zastosowanych w danym projekcie materiałów budowlanych, a skończywszy na kwestiach prawnych – mówi Katarzyna Krupa, Kierownik biura sprzedaży Cordii w Poznaniu.

Kobietom nie da się także odmówić zaangażowania. To one inicjują kontakt w sprawie oferty i często podejmują ostateczną decyzję o zakupie. Zanim jednak do tego dojdzie, badają rynek i sprawdzają wszelkie możliwe opcje. 

Ze smykałką do negocjacji  

Podobno nie wypada rozmawiać o pieniądzach, ale kupując mieszkanie, nie sposób pominąć tego tematu. Panie nie boją się pytać o rabaty i dodatkowe benefity. Są odważne w negocjacjach i śmiało proponują korzystne dla siebie rozwiązania.

Kobiety chętnie rozmawiają nie tylko o cenie, ale również o warunkach zakupu. Rozumieją istotę negocjacji – konieczność wypracowania pewnych kompromisów, aby zabezpieczyć swoje priorytety – co ostatecznie nie zawsze oznacza cenę. 

Justyna Hamrol-Wasielewska, dyrektor sprzedaży i marketingu Eiffage Immobilier Polska zauważa, że z roku na rok wzrasta liczba kobiet, które szukają lokali odpowiednich na wynajem. Wybierają je głównie ze względu na prestiżową lokalizację, a także wysoki standard naszych budynków. Ceny w tych sytuacjach negocjują na podstawie dostępnego przez siebie budżetu, a także porównując oferty innych deweloperów z segmentu premium. 

Ma być praktycznie 

Utarło się, że klientki zwracają przede wszystkim uwagę na wizualne aspekty mieszkania. Po części to prawda, wiele pań to estetki, dla których ważny jest wygląd wymarzonego M. To jednak dopiero początek długiej listy istotnych kwestii, które biorą pod uwagę, kupując nieruchomości. 

Kobiety przywiązują większą wagę do detali, bardzo ważna jest dla nich ergonomia i praktyczne aspekty codziennego funkcjonowania w mieszkaniu. Jak mówi Aleksandra Lewandowska, specjalistka ds. sprzedaży w RONSON Development – Nasze doświadczenia sprzedażowe pokazują, że kobiety podchodzą do zakupu mieszkania bardzo praktycznie. Oznacza to skoncentrowanie uwagi (oraz wymagań) na układzie i funkcjonalności lokalu. Szczególnie wysoko cenią one przestronne przestrzenie oraz miejsca do przechowywania. 

Klientki chcą jak najdokładniej zapoznać się z projektem mieszkania. Chętnie przeglądają dokumentację i zadają pytania techniczne. 

Kobiety lubią widzieć, co kupują i to dosłownie. Cenią sobie możliwość zapoznania się z wizualizacjami osiedla, a także sprawdzenia układu mieszkania i terenu osiedla na makietach 3D, które udostępniamy klientom w naszych biurach sprzedaży – wyjaśnia Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska. 

Z myślą o przyszłości

Zakup mieszkania to dla większości klientek długoterminowy projekt, który punkt po punkcie należy realizować. Zależy im na spełnieniu wielu praktycznych oczekiwań np. dostępności do garażu, efektywności wykorzystania przestrzeni mieszkalnej, komforcie użytkowania i jednocześnie odpowiednio wysokim standardzie części wspólnych czy atrakcyjnym zagospodarowaniu terenu przy budynku.

Panie, które kupują lokale myślą o nich przyszłościowo. Oczekują szczegółowych informacji o lokalnej infrastrukturze (przedszkola, szkoły, sklepy, placówki ochrony zdrowia), komunikacji miejskiej, pytają o dostępne w mieszkaniach pomieszczenia do przechowywania lub możliwość ich wykończenia – tłumaczy Tomasz Kaleta, dyrektor Departamentu Sprzedaży, Develia S.A.

Kobiety przewidują, analizują i wyciągają wnioski. Robią to również w procesie zakupu mieszkania. Chcą być przygotowane na różne ewentualności. 

Podsumowanie 

Z sondy, którą przeprowadził portal RynekPierwotny.pl wynika, że klientki, które decydują się na zakup mieszkania, czują się w tym procesie coraz pewniej. Mają wiedzę, doświadczenie i nie boją się zadawać pytań. Do biur sprzedaży przychodzą z jasno określonym celem. Cechuje je pragmatyzm i zdecydowanie. Wbrew stereotypom zwracają uwagę nie tylko na estetyczne aspekty mieszkania. Odważnie rozmawiają o cenie, wizualizacjach 3D czy kwestiach prawnych. 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: RynekPierwotny.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.