Komunikaty PR

Kodeks Etyki PLGBC

2023-03-23  |  08:00
Kontakt

Monika Kmera
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC

ul. Zabrska 39d
44-100 Gliwice
mkmera|plgbc.org.pl| |mkmera|plgbc.org.pl
600025968
www.plgbc.org.pl

Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC opracowało Kodeks Etyki organizacji. Określa on ogólne ramy, w jakie powinno wpisywać się postępowanie każdego Członka Stowarzyszenia. Jego zadaniem jest promowanie zachowań etycznych, monitorowanie ich przestrzegania oraz angażowanie Członków Stowarzyszenia w podejmowane inicjatywy dla zrównoważonego budownictwa w Polsce. PLGBC jest jedną z pierwszych green building councils, które wprowadziły tego typu ramowy dokument.

Organizacje pozarządowe, w tym stowarzyszenia, podejmują własne inicjatywy dla wypracowania ram działania sektora. Dlatego też w Polskim Stowarzyszeniu Budownictwa Ekologicznego PLGBC powstał Kodeks Etyki.

Materiał stanowi ważny i świadomy krok w rozwoju organizacji.  To zbiór zasad służących efektywnemu pełnieniu misji, a także osiąganiu celów i realizacji zadań statutowych stowarzyszenia w branży zrównoważonego budownictwa w Polsce.
Oczekiwaniem stowarzyszenia jest respektowanie przez jego Członków wartości i standardów etycznych organizacji w trakcie prowadzenia działalności.

Co ważne, niezależnie od Kodeksu Etyki PLGBC, u Członków Stowarzyszenia mogą funkcjonować również inne szczegółowe dokumenty dotyczące postępowania w przypadku niepożądanych zjawisk i zachowań, takie jak procedury antykorupcyjne, zasady/regulacje compliance, branżowe kodeksy etyki. Wzajemnie mogą się uzupełniać, stwarzając warunki do działań biznesowych.

PLGBC wyznaczyło kierunek zmian. Jest jedną z pierwszych green building councils, które wprowadziły tego typu ramowy dokument. Kodeks Etyki PLGBC jest również przykładem dobrej praktyki dla innych organizacji pozarządowych. Może znacząco wpłynąć na pozytywne zmiany, relacje między ludźmi, podejście do realizowanych aktywności, z szacunkiem i dbałością o środowisko. Podkreśla transparentność, niezależność, wiarygodność i jakość prowadzonych działań.

Ramowy dokument opracowała Grupa Robocza PLGBC, składająca się z przedstawicieli firm i członków indywidualnych, ze wsparciem prawnym. Zarząd PLGBC przyjął Kodeks Etyki uchwałą w dniu 14 marca 2023 r.

-  Kodeks Etyki PLGBC pokazuje dojrzałość naszej organizacji, także pod kątem zarządzania. Jest również dowodem na dojrzałość działań naszych Członków, którzy sięgają po sprawdzoną, wartościową wiedzę i uczestniczą w szeregu innowacyjnych projektów. Dla przyszłych Członków, Kodeks jest sygnałem do zatrzymania się i zrewidowania swoich oczekiwań i działań. Wchodzimy w czasy ESG, czasy dowodów i przykładów dobrych praktyk, a także odpowiedzialnego zarządzania – podkreśla Elżbieta Rotblum, Członkini Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC, pomysłodawczyni i koordynatorka prac grupy roboczej, Sustainability Expert w Skanska CEE.

Więcej informacji: https://plgbc.org.pl/kodeks-etyki-plgbc/

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.