Kodeks Etyki PLGBC

Monika Kmera
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC
ul. Zabrska 39d
44-100 Gliwice
mkmera|plgbc.org.pl| |mkmera|plgbc.org.pl
600025968
www.plgbc.org.pl
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC opracowało Kodeks Etyki organizacji. Określa on ogólne ramy, w jakie powinno wpisywać się postępowanie każdego Członka Stowarzyszenia. Jego zadaniem jest promowanie zachowań etycznych, monitorowanie ich przestrzegania oraz angażowanie Członków Stowarzyszenia w podejmowane inicjatywy dla zrównoważonego budownictwa w Polsce. PLGBC jest jedną z pierwszych green building councils, które wprowadziły tego typu ramowy dokument.
Organizacje pozarządowe, w tym stowarzyszenia, podejmują własne inicjatywy dla wypracowania ram działania sektora. Dlatego też w Polskim Stowarzyszeniu Budownictwa Ekologicznego PLGBC powstał Kodeks Etyki.
Materiał stanowi ważny i świadomy krok w rozwoju organizacji. To zbiór zasad służących efektywnemu pełnieniu misji, a także osiąganiu celów i realizacji zadań statutowych stowarzyszenia w branży zrównoważonego budownictwa w Polsce.
Oczekiwaniem stowarzyszenia jest respektowanie przez jego Członków wartości i standardów etycznych organizacji w trakcie prowadzenia działalności.
Co ważne, niezależnie od Kodeksu Etyki PLGBC, u Członków Stowarzyszenia mogą funkcjonować również inne szczegółowe dokumenty dotyczące postępowania w przypadku niepożądanych zjawisk i zachowań, takie jak procedury antykorupcyjne, zasady/regulacje compliance, branżowe kodeksy etyki. Wzajemnie mogą się uzupełniać, stwarzając warunki do działań biznesowych.
PLGBC wyznaczyło kierunek zmian. Jest jedną z pierwszych green building councils, które wprowadziły tego typu ramowy dokument. Kodeks Etyki PLGBC jest również przykładem dobrej praktyki dla innych organizacji pozarządowych. Może znacząco wpłynąć na pozytywne zmiany, relacje między ludźmi, podejście do realizowanych aktywności, z szacunkiem i dbałością o środowisko. Podkreśla transparentność, niezależność, wiarygodność i jakość prowadzonych działań.
Ramowy dokument opracowała Grupa Robocza PLGBC, składająca się z przedstawicieli firm i członków indywidualnych, ze wsparciem prawnym. Zarząd PLGBC przyjął Kodeks Etyki uchwałą w dniu 14 marca 2023 r.
- Kodeks Etyki PLGBC pokazuje dojrzałość naszej organizacji, także pod kątem zarządzania. Jest również dowodem na dojrzałość działań naszych Członków, którzy sięgają po sprawdzoną, wartościową wiedzę i uczestniczą w szeregu innowacyjnych projektów. Dla przyszłych Członków, Kodeks jest sygnałem do zatrzymania się i zrewidowania swoich oczekiwań i działań. Wchodzimy w czasy ESG, czasy dowodów i przykładów dobrych praktyk, a także odpowiedzialnego zarządzania – podkreśla Elżbieta Rotblum, Członkini Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC, pomysłodawczyni i koordynatorka prac grupy roboczej, Sustainability Expert w Skanska CEE.
Więcej informacji: https://plgbc.org.pl/kodeks-etyki-plgbc/

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.