Kolejne Krakowskie Tarasy we Wrocławiu już gotowe
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Zakończyła się budowa drugiego etapu Krakowskich Tarasów. To inwestycja, która w rejon ulicy Krakowskiej wprowadza powiew architektonicznej świeżości. Na szczególną uwagę zasługuje tarasowy układ brył oraz inwersja kolorystyczna.
Na terenie pomiędzy ulicą Krakowską a rzeką Oławą powstaje duże osiedle o nazwie Krakowskie Tarasy. Drugi z budynków mieszkalnych właśnie otrzymał pozwolenie na użytkowanie. Pod względem skali jest to jedna z największych inwestycji w okolicy, która wyróżnia się także ciekawą architekturą.
Tarasowy układ brył
Budynek jest w kształcie litery „C”. Składa się z dwóch części o zróżnicowanej wysokości: od 6 do 9 kondygnacji. – Jego kształt wynika z ogólnego założenia podziału wszystkich budynków na bryły nałożone na siebie tarasowo – wyjaśnia Artur Szczepaniak, projektant główny w biurze AP Szczepaniak, które przygotowało projekt Krakowskich Tarasów. – Tarasowy układ narastającej bryły podkreślają dachy z zielenią oraz przestronne tarasy przynależne do mieszkań – dodaje architekt.
Jasne skrzydła boczne domknięto ciemniejszym elementem frontowym. Budynek w znacznej części został otoczony balkonami obwodowymi z częściową ich zabudową panelami szklanymi. Przesuwne panele mają dwie funkcje: urozmaicają elewację oraz, w razie konieczności, osłaniają przed deszczem czy wiatrem.
Na elewacjach bez tarasów ramy zostały częściowo powielone jako elementy ozdobne. Ciekawy efekt uzyskano dzięki inwersji kolorystycznej: niektóre elewacje są jasne z ciemnymi elementami, inne ciemne z jasnymi fragmentami. Część budynku wykończono płytką elastolith, która nawiązuje do sąsiednich obiektów, np. do pofabrycznych zabudowań Zaklętych Rewirów. Zastosowano również materiały współczesne takie jak szkło, aluminium oraz tynk. – Architektura została dostosowana także do pierwszego budynku Krakowskich Tarasów – wyjaśnia Artur Szczepaniak. Architekt dodaje, że w celu ujednolicenia całego kompleksu zostały stworzone trzy typy elewacji, które będą powielane na kolejnych budynkach.
Nieoceniona bliskość rzeki
Podstawową ideą przy tworzeniu projektu było to, aby każde mieszkanie miało widok na rzekę Oławę. Jej sąsiedztwo jest jednym z największych atutów inwestycji przy ul. Krakowskiej 88. – Idąc nabrzeżem Oławy, możemy dojść do samego centrum – zauważa Szymon Rodziewicz, dyrektor regionu w spółce IMS Budownictwo, która jest inwestorem. – Ogromną zaletą jest także bezpośrednie położenie przy terenach zielonych: lesie i parku – wymienia. Przedstawiciel inwestora podkreśla, że Krakowskie Tarasy są bardzo dobrze skomunikowana z resztą miasta. – Przystanki tramwajowe i autobusowe są tuż obok. Dojazd do ścisłego centrum zajmuje kilkanaście minut, podobnie jak wyjazd samochodem na trasę wylotową w kierunku Opola oraz autostrady A4. Jednocześnie budynki są oddalone od głównej ulicy, co zapewnia mieszkańcom ciszę i spokój – podsumowuje Szymon Rodziewicz z IMS Budownictwo.
W drugim budynku Krakowskich Tarasów znajdują się 154 mieszkania o wielkości od 30 do 102 mkw. i liczbie pokoi od 2 do 5. Oprócz tego: garaż podziemny na 185 miejsc postojowych, komórki lokatorskie i pomieszczenia na rowery. Pomiędzy budynkami znajduje się plac zabaw. Na osiedlu powstanie także zielony teren rekreacyjny dostępny tylko dla mieszkańców. Krakowskie Tarasy mają bezpośredni dostęp do bulwarów Oławy. Powstaną tu jeszcze budynki mieszkalne, usługowe i hotelowe. Razem z istniejącymi będzie ich 5.
http://www.apsz.com.pl/

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.