Komunikaty PR

Kolejny rekordowy rok w Olivia Centre

2023-12-18  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Krzysztof Król
Ultra Relations

Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com

Kolejny rekordowy rok w Olivia Centre

Zdjęcia: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84jK0x-wstgYAnGp3k_g?e=bbVDpc

 

Rok 2023 jeszcze się nie skończył, a największe w Polsce centrum biznesowe już może ogłosić, że ten rok będzie rekordowy. W pierwszych dniach grudnia poziom umów 50 tys. m.kw., a na podpis czekają umowy pozwalające prognozować wynik na poziomie 53, a nawet 55 tys. m.kw. Podsumowując 2022 rok Olivia Centre mogła się poszczycić osiągnięciem poziomu 30 tys. m.kw. jakie objęły umowy najmu.


Dotychczasowym rekordowym rokiem był rok 2018, w którym po raz pierwszy w historii tego 11 letniego projektu osiągnięto komercjalizację powierzchni najmu na poziomie 40 tys. m.kw.  Ten wynik udało się przebić już we wrześniu – mówi Michał Klepczyński, dyrektor najmu z Olivia Centre. Większość zawartych umów związana jest z przedłużeniami umów dotychczasowych rezydentów Olivii Centre, jednak w tym gronie znaleźli się także nowi rezydenci, i co dla nas szczególnie ważne, wśród 5 nowych firm 4 to firmy usługowe, co pozwala poszerzyć ofertę usług dostępnych dla pracowników Olivii i mieszkańców Trójmiasta. 

 

Wśród nowych usług znajdują się przygotowywana już do otwarcia kawiarnia i cukiernia Ciacho bez Cukru, oddział banku Pekao S.A., globalny potentat na rynku wynajmu pojazdów Enterprise oraz salon sprzedaży mieszkań belgijskiego dewelopera BPI S.A.

  

Tegoroczny wynik daje nam olbrzymią satysfakcję – podkreśla Maciej Kotarski, dyrektor z Olivia Centre. Podpisaliśmy umowy na tak wysoki wolumen powierzchni w wyjątkowo wymagających czasach i realiach rynku. Ewolucja dotyczy całego rynku pracy, a nam udaje się utrzymać W zeszłym roku mieliśmy aż 18 umów zawartych z nowymi rezydentami, co było rekordem w historii naszego projektu, zatem trudno by było oczekiwać, że również w tym roku uda się osiągnąć tak wysoki poziom. Nasz zespół w okresie największych rynkowych zawirowań, czyli od 2020 roku pozyskał aż 46 nowych rezydentów, którzy objęli równo 30 tys. m.kw. powierzchni najmu. Wśród nich są takie firmy jak AMS, Capgemini, Graphcore, Just Join IT, Nike, Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A., Pekao SA Santander, SoftServe, SPEEDNET. 

 

Równocześnie godny podkreślenia jest fakt, że odejścia do innych lokalizacji poza Olivię Centre są marginalne: w ciągu 4 lat tylko 4 firmy, zajmujące dotychczas nieco ponad 1000 m.kw., zdecydowały się na zmianę lokalizacji. Ponadto poziom komercjalizacji powierzchni w całym centrum wynosi obecnie ponad 90% i wciąż rośnie, co pozwala także uznać, że wzrasta atrakcyjność centrum w oczach rynku.

 

W mojej opinii 2023 to dla rynku najtrudniejszy rok na przestrzeni ostatnich 15 lat – podkreśla Maciej Kotarski. W całym kraju dostrzega się rosnące pustostany, zauważa się dosyć znaczącą stagnację, a w Warszawie nawet zmniejszenie się wolumenu całego rynku. Obserwując to, inwestorzy zdecydowali się na wstrzymanie praktycznie wszystkich budów nowych biurowców w Gdańsku, a towarzyszy temu postępująca walka cenowa. Tym większe uznanie należy się zespołowi komercjalizacji powierzchni w Olivia Centre, które dzięki temu nawet w tak wymagających czasach potrafi przynosić profity. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ultra Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni
Nieruchomości Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
2024-12-30 | 15:00

Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?

Kraków nieustannie buduje swoją pozycję na rynku mieszkaniowym. Rosnące inwestycje, turystyczny urok i zwiększająca się liczba mieszkańców sprawiają, że zapotrzebowanie na
Nieruchomości Deweloperzy nie nadążają za popytem
2024-12-30 | 15:00

Deweloperzy nie nadążają za popytem

Mieszkania drożeją, a nowych powstaje rekordowo mało. W 2023 roku deweloperzy rozpoczęli budowę 114,5 tys. lokali – to najmniej od sześciu lat. Ceny za mkw. w Warszawie zdążyły

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych

Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.

Transport

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów

Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.