Komunikaty PR

Marketing w branży deweloperskiej - jakie rozwiązania zwiększą sprzedaż nierucho

2020-01-07  |  10:20
Biuro prasowe
Do pobrania IP ( 1.09 MB )

Branża deweloperska opiera się na ludziach i relacjach. Nowe technologie i rozwiązania, które zdominowały wiele innych gałęzi gospodarki, i w tym przypadku mogą stanowić efektywne narzędzie do zarządzania tymi relacjami. W jaki sposób wykorzystać je, aby prowadzić skuteczny marketing w branży deweloperskiej? Odpowiedź poniżej.

Marketing referencyjny – rekomendacje klientów

Jak pokazują statystyki - aż 72% konsumentów przyznaje, że polecenie oferty przez inną osobę wpływa na ich decyzje zakupowe. Czy jednak tak łatwo przychodzi nam wystawienie rekomendacji? Wyniki raportu „Global Trust in Advertising” pokazują, że jedynie co trzeci usatysfakcjonowany klient aktywnie poleca firmę, jeśli jest zadowolony z jej oferty. Zadowolenie to zatem zbyt mało, by pozyskać referencje. Rozwiązaniem jest system referencji klientów, oparty na skutecznym marketingu referencyjnym. To tania i efektywna metoda wspierająca pozyskanie nowych klientów, a finalnie - pozwalająca zwiększyć sprzedaż mieszkań. 

- Referencje zwiększają sprzedaż, wpływając na budowanie pozytywnego wizerunku firmy deweloperskiej - tłumaczy Bartosz Zieliński w agencji PR Commplace. - System referencji klientów to także narzędzie, które wspiera wiarygodność firmy, wykorzystujące poniekąd zasadę społecznego dowodu słuszności - dodaje ekspert z Commplace.

Czym są referencje i jak je zdobyć?

Co to są referencje?”- to pytanie wciąż zadaje sobie wiele osób. W dużym skrócie to pozytywne opinie klientów na temat danej firmy. Opinie konsumenckie mogą zawierać informacje takie jak: czas obsługi, zachowanie pracowników, czy kulturę obsługi. Możliwości pozyskiwania rekomendacji jest wiele - od opinii w mediach społecznościowych i wizytówkach Google, przez listy referencyjne, aż po referencje w formie wideo. Należy pamiętać jednak, że wielu klientów rezygnuje z korzystania z oferty tylko dlatego, że nie potrafili znaleźć wiarygodnych informacji na ich temat. Dlatego marketing rekomendacji jest tak istotny.

Marketing conversion - postaw na widoczność

Na początku warto zadać sobie pytanie - w jaki sposób potencjalni klienci mogą dowiedzieć się o planowanej lub realizowanej inwestycji? To proste - wpisując odpowiednie frazy w wyszukiwarkę Google. Należy jednak wziąć pod uwagę, że prawie 82% z nich klika w organiczne wyniki wyszukiwania. Ponad 90% ogląda z kolei wyniki na pierwszej stronie, natomiast 63% kliknie w trzy pierwsze linki. Celem jest zatem znalezienie się na odpowiedniej pozycji. W jaki sposób można to zrobić? Dzięki marketing conversion. Narzędzie odpowiada za widoczność tworzonego contentu i jednocześnie wspiera generowanie leadów. Co istotne pozwala zwiększyć konwersję nawet o 30%. Co to oznacza dla twojej firmy? Możliwość uzyskania satysfakcjonującego poziomu sprzedaży, bez konieczności generowania dużej ilości treści i walki o kolejne publikacje. 

Strategia marketingowa - tylko spersonalizowana

Dobra znajomość potrzeb, wartości, czy nawyków potencjalnych kupców jest kluczowym elementem charakteryzującym skuteczną strategię komunikacji marketingowej. Uwzględniając ww. zmienne, stworzymy komunikat, który ma szansę przebić się przez szum informacyjny i celnie trafić do odbiorcy. Podczas projektowania strategii komunikacji marketingowej zwracajmy także uwagę na tak popularne w ostatnim czasie wyróżnione generacje. Każda z nich ma inne potrzeby, marzenia, czy po prostu oczekiwania względem wymarzonego lokum. Strategia komunikacji marketingowej skierowana do pokolenia X powinna opierać się na hasłach takich jak „jakość”, „tradycja”, „Igreki” oczekują uczciwości i troski o środowisko, z kolei najmłodsi - osoby reprezentujące pokolenie „Z” stawiają na nowe technologie. 

Od czego zacząć - strategia marketingowa firmy

- Najważniejszy jest odpowiedni plan marketingowy. Działania ad hoc nie przełożą się bowiem na efekty. Inwestycja w mieszkanie to dla wielu ludzi poważna decyzja. Kluczem jest wykorzystanie narzędzi, które nienachalnie zainteresują potencjalnego kupca do skorzystania z oferty - podsumowuje Bartosz Zieliński w agencji PR Commplace.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia? Biuro prasowe
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.