Marketing w branży deweloperskiej - jakie rozwiązania zwiększą sprzedaż nierucho
Branża deweloperska opiera się na ludziach i relacjach. Nowe technologie i rozwiązania, które zdominowały wiele innych gałęzi gospodarki, i w tym przypadku mogą stanowić efektywne narzędzie do zarządzania tymi relacjami. W jaki sposób wykorzystać je, aby prowadzić skuteczny marketing w branży deweloperskiej? Odpowiedź poniżej.
Marketing referencyjny – rekomendacje klientów
Jak pokazują statystyki - aż 72% konsumentów przyznaje, że polecenie oferty przez inną osobę wpływa na ich decyzje zakupowe. Czy jednak tak łatwo przychodzi nam wystawienie rekomendacji? Wyniki raportu „Global Trust in Advertising” pokazują, że jedynie co trzeci usatysfakcjonowany klient aktywnie poleca firmę, jeśli jest zadowolony z jej oferty. Zadowolenie to zatem zbyt mało, by pozyskać referencje. Rozwiązaniem jest system referencji klientów, oparty na skutecznym marketingu referencyjnym. To tania i efektywna metoda wspierająca pozyskanie nowych klientów, a finalnie - pozwalająca zwiększyć sprzedaż mieszkań.
- Referencje zwiększają sprzedaż, wpływając na budowanie pozytywnego wizerunku firmy deweloperskiej - tłumaczy Bartosz Zieliński w agencji PR Commplace. - System referencji klientów to także narzędzie, które wspiera wiarygodność firmy, wykorzystujące poniekąd zasadę społecznego dowodu słuszności - dodaje ekspert z Commplace.
Czym są referencje i jak je zdobyć?
„Co to są referencje?”- to pytanie wciąż zadaje sobie wiele osób. W dużym skrócie to pozytywne opinie klientów na temat danej firmy. Opinie konsumenckie mogą zawierać informacje takie jak: czas obsługi, zachowanie pracowników, czy kulturę obsługi. Możliwości pozyskiwania rekomendacji jest wiele - od opinii w mediach społecznościowych i wizytówkach Google, przez listy referencyjne, aż po referencje w formie wideo. Należy pamiętać jednak, że wielu klientów rezygnuje z korzystania z oferty tylko dlatego, że nie potrafili znaleźć wiarygodnych informacji na ich temat. Dlatego marketing rekomendacji jest tak istotny.
Marketing conversion - postaw na widoczność
Na początku warto zadać sobie pytanie - w jaki sposób potencjalni klienci mogą dowiedzieć się o planowanej lub realizowanej inwestycji? To proste - wpisując odpowiednie frazy w wyszukiwarkę Google. Należy jednak wziąć pod uwagę, że prawie 82% z nich klika w organiczne wyniki wyszukiwania. Ponad 90% ogląda z kolei wyniki na pierwszej stronie, natomiast 63% kliknie w trzy pierwsze linki. Celem jest zatem znalezienie się na odpowiedniej pozycji. W jaki sposób można to zrobić? Dzięki marketing conversion. Narzędzie odpowiada za widoczność tworzonego contentu i jednocześnie wspiera generowanie leadów. Co istotne pozwala zwiększyć konwersję nawet o 30%. Co to oznacza dla twojej firmy? Możliwość uzyskania satysfakcjonującego poziomu sprzedaży, bez konieczności generowania dużej ilości treści i walki o kolejne publikacje.
Strategia marketingowa - tylko spersonalizowana
Dobra znajomość potrzeb, wartości, czy nawyków potencjalnych kupców jest kluczowym elementem charakteryzującym skuteczną strategię komunikacji marketingowej. Uwzględniając ww. zmienne, stworzymy komunikat, który ma szansę przebić się przez szum informacyjny i celnie trafić do odbiorcy. Podczas projektowania strategii komunikacji marketingowej zwracajmy także uwagę na tak popularne w ostatnim czasie wyróżnione generacje. Każda z nich ma inne potrzeby, marzenia, czy po prostu oczekiwania względem wymarzonego lokum. Strategia komunikacji marketingowej skierowana do pokolenia X powinna opierać się na hasłach takich jak „jakość”, „tradycja”, „Igreki” oczekują uczciwości i troski o środowisko, z kolei najmłodsi - osoby reprezentujące pokolenie „Z” stawiają na nowe technologie.
Od czego zacząć - strategia marketingowa firmy
- Najważniejszy jest odpowiedni plan marketingowy. Działania ad hoc nie przełożą się bowiem na efekty. Inwestycja w mieszkanie to dla wielu ludzi poważna decyzja. Kluczem jest wykorzystanie narzędzi, które nienachalnie zainteresują potencjalnego kupca do skorzystania z oferty - podsumowuje Bartosz Zieliński w agencji PR Commplace.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców.
Konsument
Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
W grudniu sprzedaż nowych mieszkań na większości dużych rynków w Polsce pozostała stabilna względem poprzedniego miesiąca. Spadła w Krakowie i Warszawie, a wzrosła w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i we Wrocławiu – wynika z Barometru Cen Mieszkań Tabelaofert.pl. Nowe mieszkania trafiające do oferty są zdecydowanie tańsze, niż wynosi średnia rynkowa dla danego miasta. Ze względu na dużą podaż lokali klienci mogą liczyć na rabaty cenowe, które w ciągu kolejnych sześciu–dziewięciu miesięcy będą jednak stopniowo maleć.
Zdrowie
Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych
W sytuacji konfliktu zbrojnego lub innej sytuacji kryzysowej o efektywności działań z zakresu medycyny pola walki może decydować dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta – zarówno żołnierza, jak i cywila. Tymczasem okazuje się, że choć na placówkach ciąży obowiązek prowadzenia tej dokumentacji elektronicznie, to systemy w poszczególnych podmiotach nie komunikują się ze sobą. Zupełnie inne są też ramy prawne dla działania w tym zakresie jednostek cywilnych i wojskowych. Eksperci są zdania, że musi powstać centrum usług wspólnych, które będzie operatorem danych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.