Media Expert z kolejnymi 80 000 m kw. w Central European Logistics Hub
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych, na ostatniej prostej realizacji trzeciego budynku dla Media Expert w ramach Central European Logistics Hub. Pod koniec stycznia br. właściciel sklepów sieci uzyskał wczesny dostęp (early access) do obiektu o powierzchni 80 000 m kw. Został on połączony z dwoma już istniejącymi, tworząc centralny kompleks Media Expert dla dystrybucji krajowej. Trzy budynki zajmują łącznie 233 000 m kw., w których pracować będzie kilkaset osób. Oprócz obiektów w stolicy regionu, sieć wynajęła również 23 000 m kw. powierzchni w ramach Panattoni Park Stryków III.
Dobrej współpracy nigdy dość. Panattoni, po dostarczeniu 150 000 m kw. w ramach dwóch budynków dla Media Expert w Central European Logistics Hub (CEL Hub) w Łodzi, finiszuje z trzecim projektem sieci w kompleksie. Deweloper w lutym br. odda do użytku obiekt o powierzchni 80 000 m kw. - niecałe pół roku po ukończeniu poprzedniej inwestycji w Hubie o tej samej powierzchni - a jeszcze w styczniu najemca skorzysta z wcześniejszego dostępu. Budynek zostanie połączony z dwoma już działającymi obiektami za pomocą przenośników taśmowych, które umożliwiają automatyczny przesył produktów. Realizacja ostatniego z budynków dla Media Expert w ramach CEL Hub trwała od maja 2021 r. Sieć sklepów elektronicznych łącznie wynajmuje od Panattoni w Polsce Centralnej ponad 300,000 m kw. – wliczając powierzchnie w parkach Panattoni Park Łódż East oraz Panattoni Business Center Łódź III i niedawno zajęte 23 000 m kw. w ramach Panattoni Park Stryków III.
Ponad trzykrotne zwiększenie zajmowanej powierzchni w ramach Central European Logistics Hub komentuje Marek Dobrzycki, Managing Director z Panattoni: -„ Kolejna tak ogromna realizacja w ramach Hubu to potwierdzenie słuszności koncepcji stworzenia Nowej Dzielnicy Przemysłowej Łodzi. Jest to realizacja unikatowa nie tylko w skali Polski, ale i Europy, dlatego cieszy nas, że staje się ważnym elementem rozwoju liderów w swoich branżach”. I dodaje: „Central European Logistics Hub korzysta z bardzo dobrej lokalizacji, która stała się jeszcze atrakcyjniejsza, dzięki wsparciu władz miasta, za które nieustannie dziękujemy”.
Kompleks trzech budynków będzie pełnił funkcję centralnej lokalizacji Media Expert, z której firma obsłuży całą sieć dystrybucji. Rozbudowa powierzchni magazynowej w ramach Central European Logistics Hub, wiąże się z konsekwentną ekspansją sieci i jej nieustannym rozwojem. Firma jest dziś obecna w blisko 430 miastach i realizuje sprzedaż w ponad 520 elektromarketach. Lokalizacja w centralnej części kraju, pozwala optymalizować logistykę i skracać czas dostaw zarówno do klientów indywidualnych - e-commerce, omnichanell - jak i sklepów stacjonarnych.
Central European Logistics Hub znajduje się w granicach Łodzi, a dzięki bardzo dobremu dostępowi do komunikacji miejskiej jest atrakcyjnym miejscem dla pracowników. To szczególnie ważne dla Media Expert, które w ramach trzech budynków znajdujących się w Hubie zatrudniać będzie kilkaset osób. W sąsiedztwie kompleksu znajduje się stacja kolejowa, a we współpracy z Miastem zostało uruchomione dedykowane połączenie autobusowe. Ponadto kompleks daje szereg korzyści w kontekście prowadzenia w nim magazynu centralnego, ze względu na położenie w centrum Polski. Inwestycja zlokalizowana jest przy ul. Jędrzejowskiej w Łodzi, tuż przy A1 – jedynej polskiej autostradzie o przebiegu północ-południe. Hub oddalony jest zaledwie 30 km od węzła Łódź Północ, który stanowi skrzyżowanie autostrad A1 i A2.
Docelową powierzchnią całego Central European Logistics Hub jest ponad 720 000 m kw. Po ukończeniu trzech obiektów dla Media Expert, powierzchnia Hubu wyniosła 550,000 mkw. Firmy, które zdecydowały się już na swój rozwój w tej lokalizacji to BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego, czy SMYK. Hub napędza rozwój Nowej Dzielnicy Przemysłowej Łodzi z możliwością utworzenia 7 tys. miejsc pracy.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.