Komunikaty PR

Membrana fasadowa – nowy wymiar w estetyce elewacji

2021-09-15  |  05:50
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Zębik
Good One PR

ul. Edwarda Jelinka 38
01-646 Warszawa
michal.zebik|goodonepr.pl| |michal.zebik|goodonepr.pl
796 996 253
www.goodonepr.pl

Paroprzepuszczalne membrany wstępnego krycia to materiał kojarzony zazwyczaj z konstrukcją pokrycia dachowego. Stosuje się je jednak także jako pokrycie elewacyjne, zwłaszcza w przypadku fasad wentylowanych z otwartymi spoinami. Membrany fasadowe zwykle pozostają niewidoczne, pełniąc jedynie funkcję użytkową. Coraz częściej stanowią jednak również widoczny element estetyki elewacji. Jakie zatem cechy powinna mieć dobrej jakości membrana do zastosowania fasadowego?

Segment membran fasadowych nie jest jeszcze w Polsce tak rozwinięty, jak w niektórych innych krajach, ale trend ten powinien zagościć także na naszym rynku. Wiąże się to nie tylko z wprowadzaniem nowych rozwiązań w estetyce budynków, ale też kwestią ich energooszczędności. Paroprzepuszczalne membrany fasadowe stosowane są najczęściej w otwartych elewacjach ze szczeliną powietrzną między okładziną ścienną a izolacją termiczną. Takich energooszczędnych konstrukcji natomiast stale przybywa. Nowością jest wykorzystanie dekoracyjnych membran, które wraz z ażurowymi okładzinami ściennymi tworzą estetykę całej elewacji – tłumaczy Piotr Pytel, doradca techniczny firmy Dorken Delta.

Cechy dobrej membrany fasadowej

Membrany stosowane na elewacjach mają podobne parametry, jak te dachowe, ale na kilka ich cech należy zwrócić szczególną uwagę. Przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo i komfort użytkowania budynku. Są to:

  • Ognioodporność
  • Odporność na promieniowanie UV
  • Wodoszczelność
  • Odporności na wiatr

Ze uwagi na bezpieczeństwo przeciwpożarowe, membrana powinna posiadać klasyfikację w zakresie reakcji na ogień, zgodną z normą PN-EN 13501-1. Równie istotne, jak względy bezpieczeństwa, są jej cechy użytkowe. Wentylowane fasady wymagają, by membrana była maksymalnie paroprzepuszczalna, zapobiegając zawilgoceniu warstw izolacyjnych. Współczynnik Sd nie powinien wynosić więcej niż 0,3 m. Ważna jest wysoka wytrzymałość materiału na rozerwanie oraz działanie czynników atmosferycznych. Z przyczyn, nie tylko estetycznych, należy zadbać o maksymalną ochronę przed promieniowaniem UV. W przypadku membran dekoracyjnych dotyczy to również zastosowanych pigmentów barwiących.

Nie zawsze w ukryciu

Zazwyczaj membrana fasadowa znajduje się za okładziną ścienną i pozostaje niewidoczna. Jej funkcją jest przede wszystkim zapewniać wodo- i wiatroszczelność i dodatkową ochronę oddychającej elewacji. Coraz częściej wykorzystuje się ją jednak również jako element dekoracyjny. Membrany fasadowe w szerokiej gamie kolorystycznej łączone są z ażurowymi okładzinami z drewna, siatki cięto-ciągnionej, aluminiowymi płytami perforowanymi czy też pokryciami wykonanymi ze szkła lub poliwęglanu.

– W zależności od rodzaju pokrycia ściennego, w połączeniu z kolorową membraną można uzyskać wiele ciekawych efektów wizualnych. Możliwości kreowania elewacji jest bardzo wiele. Kontrast między membraną a pokryciem podkreśla piękno zastosowanego do wykończenia materiału, z kolei gra świateł i cieni tworzy na fasadzie niezwykły trójwymiarowy efekt.  Co więcej, membrany fasadowe można układać zarówno pionowo, jak i poziomo, a tym samym wizualnie poszerzać lub wyszczuplać budynek – dodaje Piotr Pytel, doradca techniczny firmy Dorken Delta.


Dorken Delta jest liderem w zakresie innowacyjnych produktów i rozwiązań systemowych najwyższej jakości dla dachów skośnych oraz płaskich, aranżowanych także jako dachy zielone. Specjalizuje się w obszarze membran dachowych i elewacyjnych, a także kompleksowych akcesoriów. To przedsiębiorstwo rodzinne ze 125-letnią tradycją. Obecnie działa na skalę  międzynarodową, posiadając oddziały w 11 krajach oraz licznych przedstawicieli handlowych. Na polskim rynku Dorken obecny jest od 1992 roku. Jest najchętniej wybieranym partnerem wśród sprzedawców detalicznych, handlowców, architektów i wykonawców w zakresie realizacji dachów skośnych i zielonych. Wyróżnikami Dorken Delta są innowacyjność, jakość i troska o środowisko.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Który dom dla rodziny będzie najbardziej funkcjonalny? Biuro prasowe
2021-09-21 | 13:30

Który dom dla rodziny będzie najbardziej funkcjonalny?

Dom w zabudowie bliźniaczej, z dużym ogrodem i dodatkowymi pomieszczeniami z pewnością lepiej odpowiada na potrzeby dużej rodziny, niż mieszkanie, nawet przestronne. Doskonale jest to
Nieruchomości Nowe oblicze Hotelu Anders w Starych Jabłonkach
2021-09-21 | 10:10

Nowe oblicze Hotelu Anders w Starych Jabłonkach

Zdjęcia: https://we.tl/t-Ng1yJpBILN Pandemia tylko na chwilę wstrzymała trwający od 2019 roku remont Hotelu Anders w Starych Jabłonkach na Mazurach. Po kilku tygodniach przestoju wiosną
Nieruchomości Czy będzie wysyp osiedli w lokalizacjach podmiejskich i mniejszych miastach
2021-09-21 | 01:00

Czy będzie wysyp osiedli w lokalizacjach podmiejskich i mniejszych miastach

Czy deweloperzy planują realizację nowych projektów mieszkaniowych w lokalizacjach podmiejskich i mniejszych miastach? W których? Czy ze względu na utrudnienia związane z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Bankowość

Banki mogą odgrywać kluczową rolę w budowaniu innowacyjności gospodarki po pandemii. Same też zapowiadają inwestycje w tym obszarze

Pandemia pokazała, że polski sektor finansowy – choć sam w sobie jest postrzegany jako bardzo innowacyjny – wciąż planuje kolejne inwestycje w obszarze technologii. W horyzoncie czasowym 2021–2024 za największe wyzwania technologiczne dla branży uznawane są m.in. personalizacja usług, kwestie regulacyjne czy rozwiązania chmurowe. Co ciekawe, w konsekwencji pandemii COVID-19, skutkującej przyspieszeniem procesów digitalizacji we wszystkich branżach, banki zaczęły zaliczać do tych wyzwań także nową organizację pracy i aspekty kadrowe, a zwłaszcza pozyskanie wykwalifikowanych pracowników IT. Takie konkluzje przyniosło badanie przeprowadzone przez KIR i Accenture wśród CIO dziewięciu kluczowych banków na polskim rynku. Eksperci podkreślają też, że kondycja sektora finansowego i jego innowacyjność będą odgrywać znaczącą rolę w budowaniu konkurencyjności polskiej gospodarki po pandemii.

Konsument

Od 2022 roku planowane są zmiany w ocenianiu jakości szpitali. Najlepsze będą mogły liczyć na dodatkowe finansowanie

Ustawa o jakości w ochronie zdrowia wprowadzi nowy model oceniania i certyfikowania szpitali przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Najlepsze będą mogły liczyć na większe dotacje. Pod koniec lipca projekt nowych przepisów został skierowany do konsultacji społecznych. Jego skutkiem ma być poprawa jakości działania placówek medycznych. Prezes NFZ liczy na to, że zmotywuje to placówki medyczne do konkurowania i podnoszenia jakości świadczonych usług. Przedstawiciele szpitali mają jednak wątpliwości co do nowego systemu oceny.

Infrastruktura

Bezpieczeństwo na drogach w Polsce wciąż wymaga poprawy. Dodatkowe szkolenia i warsztaty potrzebne nawet doświadczonym kierowcom

W 2020 roku w Polsce doszło do ponad 23 tys. wypadków drogowych, w których zginęło 2491 osób, a ponad 26 tys. zostało rannych. W tegorocznych statystykach nie widać znacznej poprawy. Wśród przyczyn niebezpiecznych zdarzeń na drodze wciąż można wymienić nadmierną prędkość i wymuszanie pierwszeństwa. – Kierowcy często popadają w pewną nonszalancję. Wsiadają do samochodu z przekonaniem, że nic złego się dzisiaj nie wydarzy, bo jest piękny, słoneczny dzień – mówi Mariusz Sztal, ekspert ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego. Jak podkreśla, potrzebna jest przede wszystkim zmiana podejścia do bezpieczeństwa na drodze. Okazją do tego są otwarte warsztaty z bezpieczeństwa ruchu drogowego, którym patronuje firma kurierska DHL Parcel.

Konsument

Rośnie popularność TikToka w działaniach reklamodawców. Serwis promuje zarówno globalne, jak i małe, lokalne biznesy

Ubiegły rok, zdominowany przez pandemię i lockdown, spowodował skokowy wzrost konsumpcji treści w social mediach. Na tym trendzie skorzystał także TikTok, który króluje w globalnych zestawieniach najczęściej pobieranych aplikacji. W Europie TikTok ma już 100 mln aktywnych kont i ta liczba stale rośnie. To z kolei przekłada się na jego potencjał reklamowy, zwłaszcza że TikTok udostępnia rozwiązania, które wspierają w komunikacji z użytkownikami każdy biznes, niezależnie od branży i wielkości.