Mieszkania ograniczające emisję CO2. Z czego powstają?
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
To będą budynki o zmniejszonym śladzie węglowym. Jak? Dzięki niskoemisyjnemu betonowi. Mieszkania, które ograniczają emisję CO2 do atmosfery buduje Bouygues Immobilier Polska. Premierowym projektem, w którym wdrożone zostanie to innowacyjne rozwiązanie, jest warszawska inwestycja Aparté Mokotów.
Za blisko 40 proc. emisji CO2 do atmosfery odpowiada budownictwo, z tego 10 proc. to materiały budowlane.
Co więcej, wg szacunków do 2050 roku aż 70 proc. ludności całego świata przeniesie się do miast. Inwestycji przybędzie, a deweloperzy staną przed wyzwaniem – jak budować, aby sprostać wymaganiom rynku i jednocześnie ograniczać emisję CO2? Dlatego obecnie kluczowe jest wykorzystywanie innowacyjnych materiałów, które wpływają na zmniejszenie śladu węglowego budynku, zarówno w czasie budowy, jak i później.
Bouygues Immobilier Polska, jako jeden z pierwszych deweloperów w kraju, odpowiada na to wyzwanie i w Warszawie stawia Aparté Mokotów – mieszkania, do budowy których wykorzystuje niskoemisyjny beton. ECOPact emituje do 50 proc. mniej CO2 w stosunku do standardowego betonu towarowego. Jest to możliwe dzięki optymalizacji receptury, procesu produkcyjnego oraz użyciu materiałów naturalnego pochodzenia, posiadających najniższy ślad węglowy. Dodatkową zaletą jest również lokalna produkcja, rodzime surowce i transport na krótkich dystansach.
– Chcemy budować jeszcze bardziej ekologicznie, dlatego postanowiliśmy skorzystać ze sprawdzonego w Europie, ale jeszcze mało popularnego w Polsce betonu niskoemisyjnego. To nasz realny krok w kierunku budownictwa bardziej zrównoważonego – mówi Pierre-Vincent Pasquet, dyrektor generalny Bouygues Immobilier Polska.
Podczas budowy Aparté Mokotów zostanie użyte ponad 6,5 tys. mkw. niskoemisyjnego betonu ECOPact. Dzięki temu ślad węglowy konstrukcji budynku zostanie zredukowany o 31 proc., czyli o ponad 533 tys. kilogramów CO2. Dla porównania, taką ilość dwutlenku węgla emituje średnio 276 samochodów z silnikiem diesla przez cały rok jazdy.
– Nasz beton to atut nie tylko dla deweloperów, którzy chcą budować bardziej ekologicznie i przyjaźniej dla środowiska, ale także dla ludzi zwracających coraz większą uwagę na to, jak i gdzie mieszkają. Biorąc pod uwagę sytuację, nie mamy innego wyjścia niż tworzyć infrastrukturę używając innowacyjnych, zrównoważonych materiałów. Tego wymaga od nas środowisko i mieszkańcy – podkreśla Xavier Guesnu, prezes Lafarge w Polsce, producenta innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań budowlanych. Lafarge (Grupa Holcim) to pierwsza firma w Polsce, która wprowadziła niskoemisyjny beton na polski rynek i zainteresowała nim deweloperów.
Poznaj mieszkania z ekologicznego betonu
Niskoemisyjny beton to jedno z wielu ekologicznych rozwiązań zastosowanych w inwestycji Bouygues Immobilier Polska na Mokotowie. Nawierzchnia dachów Aparté zostanie pokryta jasnym żwirem, aby zabezpieczyć budynki przed zbytnim nagrzewaniem latem i zwiększyć trwałości izolacji wodoszczelnej. W inwestycji zostaną zamontowane panele fotowoltaiczne służące do zasilania części wspólnych. Woda potrzebna do podlewania trawy i roślin w częściach wspólnych będzie pozyskiwana z systemu retencji. Mieszkańcy Aparté Mokotów skorzystają z zielonego patio z rodzimymi gatunkami roślin i budkami lęgowymi dla ptaków oraz domkami dla owadów pożytecznych.
Aparté Mokotów to trzy 3-piętrowe budynki, w których znajdą się 92 mieszkania z balkonami i dużymi ogródkami. Budowa zakończy się w III kwartale 2023 roku.
Czy to już koniec spadków cen materiałów budowlanych?
OKAM zakończył dialog o etapie I planowanej inwestycji F.S.O. PARK
Siedziba główna AXI IMMO pozostaje w Spektrum Tower
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Regionalne
Start-upy mogą się starać o wsparcie. Trwa nabór do programu rozwoju innowacyjnych pomysłów na biznes
Trwa nabór do „Platform startowych dla nowych pomysłów” finansowany z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2021–2027. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wybrała sześć partnerskich ośrodków innowacji, które będą oferować start-upom bezpłatne programy inkubacji. Platformy pomogą rozwinąć technologicznie produkt i zapewnić mu przewagę konkurencyjną, umożliwią dostęp do najlepszych menedżerów i rynkowych praktyków, ale też finansowanie innowacyjnych przedsięwzięć. Każdy z partnerów przyjmuje zgłoszenia ze wszystkich branż, ale także specjalizuje się w konkretnej dziedzinie. Jest więc oferta m.in. dla sektora motoryzacyjnego, rolno-spożywczego, metalowo-maszynowego czy sporttech.
Transport
Kolej pozostaje piętą achillesową polskich portów. Zarządy liczą na przyspieszenie inwestycji w tym obszarze
Nazywane polskim oknem na Skandynawię oraz będące ważnym węzłem logistycznym między południem i północą Europy Porty Szczecin–Świnoujście dynamicznie się rozwijają. W kwietniu 2024 roku wydano decyzję lokalizacyjną dotycząca terminalu kontenerowego w Świnoujściu, który ma szansę powstać do końca 2028 roku. Zdaniem ekspertów szczególnie ważnym elementem rozwoju portów, podobnie jak w przypadku innych portów w Polsce, jest transport kolejowy i w tym zakresie inwestycje są szczególnie potrzebne. – To nasza pięta achillesowa – przyznaje Rafał Zahorski, pełnomocnik zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście ds. rozwoju.
Polityka
Projekt UE zyskuje wymiar militarny. Wojna w Ukrainie na nowo rozbudziła dyskusję o wspólnej europejskiej armii
Wspólna europejska armia na razie nie istnieje, a w praktyce obronność to wyłączna odpowiedzialność państw członkowskich UE. Jednak wybuch wojny w Ukrainie, tuż za wschodnią granicą, na nowo rozbudził europejską dyskusję o potrzebie posiadania własnego potencjału militarnego. Jak niedawno wskazał wicepremier i minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, Europa powinna mieć własne siły szybkiego reagowania i powołać komisarza ds. obronności, ponieważ stoi obecnie w obliczu największych wyzwań od czasu zakończenia II wojny światowej. – Musimy zdobyć własną siłę odstraszania i zwiększać wydatki na obronność – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.