Mieszkanie pod wynajem. Przegląd najatrakcyjniejszych dzielnic we Wrocławiu
Kluczowe dla szybkiego znalezienia najemcy jest zaplanowanie, do kogo chcemy dotrzeć ze swoją ofertą. Obok wystroju to właśnie lokalizacja jest dla poszukujących jednym z głównych kryteriów wyboru.
Dla studenta
Zarówno Politechnika Wrocławska, jak i Uniwersytet Wrocławski rokrocznie znajdują się w pierwszej dziesiątce polskich uczelni w rankingu Perspektyw. Wysokie pozycje zdobywa również tutejszy Uniwersytet Medyczny. Miasto stu mostów jest chętnie wybierane przez studentów z uwagi na wysoki poziom nauczania, ale i samą ofertę kulturalno-rozrywkową.
Młodzi poszukujący mieszkania skłaniają się zazwyczaj ku ofertom wynajmu z podziałem na pokoje. To zazwyczaj dwu- lub trzypokojowe mieszkania, koniecznie z oddzielną kuchnią. Udogodnienia takie jak balkon czy taras będą dodatkowym atutem, który przyciągnie zainteresowanych, ale i pozwoli ustalić nieco wyższy czynsz za najem. Pożądane w tej grupie są również kawalerki, jednak te wybierane są rzadziej – głównie z uwagi na wyższe koszty niż w przypadku wynajmowania pojedynczego pokoju.
Największą popularnością cieszą się lokalizacje z dobrym dostępem do komunikacji miejskiej, terenów rekreacyjnych, sklepów i centrów handlowych. Wśród tych, które wybierane są najchętniej, zaliczyć można Grunwald – ze względu na kampusy akademickie oraz Fabryczną – gdzie mieszczą się uczelnie prywatne. Obie lokalizacje są dobrze skomunikowane z pozostałymi częściami miasta.
– Projektując Pixel House przy ulicy Legnickiej, zdawaliśmy sobie sprawę, że dużą część transakcji stanowią zakupy inwestycyjne. Niemałą popularnością w tej inwestycji cieszą się dwupokojowe mieszkania z oddzielną kuchnią. W części z nich do obydwu pokoi przynależą balkony, co z punktu widzenia najemcy będzie niewątpliwie atutem – opowiada Emil Basta z biura sprzedaży WPBM „Mój Dom” S.A.
Dla pracownika
Równie liczną grupą, jak studenci, są ludzie poszukujący pracy. Wrocław jest chętnie wybierany przez biznes – swoje siedziby mają tu firmy takie jak Google, IBM czy Nokia. Pracownicy korporacji chętnie decydują się na wynajem mieszkania – zwłaszcza w pobliżu biura, co pozwala im realnie oszczędzać czas. Dostępność ścieżek rowerowych i komunikacji miejskiej jest dla nich atutem. Równie ważna jest jednak bliskość terenów rekreacyjnych i usług.
Wśród tej grupy równie popularna jest Fabryczna, co Śródmieście. Zapewniają dobry dostęp do handlu i usług, a przy tym są dobrze skomunikowane. – Potrzeby osób wynajmujących samodzielnie są nieco inne. Tu w grę wchodzą już nieco większe mieszkania. W Osiedlu nad Odrą, wybieranym często przez osoby pracujące, zaprojektowaliśmy dużo dwupokojowych mieszkań, często z otwartą kuchnią. Niektóre z nich posiadają również oddzielną garderobę – mówi Emil Basta.
Dla rodziny
Zupełnie innych mieszkań pod wynajem poszukują natomiast rodziny. Największą popularnością cieszą się Krzyki – spokojna dzielnica z dużą ilością terenów zielonych. Dobry dostęp do miejsc rozrywki, placówek edukacyjnych, bibliotek i sklepów sprawia, że od lat okolica ta uchodzi za najbardziej rodzinną.
– Osoby, które zamierzają wynajmować mieszkania rodzinom, zazwyczaj wybierają trzy-, niekiedy dwupokojowe mieszkania. Dobrze, jeśli przynależy do nich ogródek, który może być miejscem zabaw dla dzieci, co jest dodatkowym atutem. W naszym najnowszym osiedlu na Krzykach, Słonecznym Zakątku, w dużej mierze zaprojektowaliśmy większe lokale, często z garderobami. Wynajem rodzinom jest jednak nieco rzadszy w stosunku do ofert dla studentów, par czy singli – dodaje Basta.
W rankingach popularności dzielnic, które rokrocznie powstają w mediach, wśród wrocławskich lokalizacji najwyżej oceniana jest Fabryczna. Nie ulega wątpliwości, że wpływ na to ma dobra dostępność komunikacji miejskiej i usług, a także bliskość biurowców i uczelni – i to właśnie te wyznaczniki są kluczowe dla powodzenia w znalezieniu najemców.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.