MLP Business Park Berlin już gotowy
MLP Group, deweloper działający na europejskim rynku nieruchomości magazynowych, oddał do użytkowania pierwsze trzy hale w nowym parku biznesowym zlokalizowanym na terenie aglomeracji berlińskiej. Inwestycja otoczona lasem sosnowym dostarczy blisko 18 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni najmu. MLP Business Park Berlin zostanie objęty certyfikacją DGNB na poziomie Gold.
MLP Group z pełnym powodzeniem prowadzi ekspansję na rynku niemieckim. Nowo zrealizowany projekt położony jest w Ludwigsfelde (Brandenburgia) niedaleko Berlina. Jego budowa ruszyła w październiku minionego roku. MLP Business Park Berlin finalnie utworzą 4 hale różnej wielkości oferujące łącznie ok. 18 tys. mkw. nowoczesnej powierzchni. Trzy z nich zostały już oddane do użytkowania. Pierwsi najemcy mogli uczestniczyć w planowaniu układu powierzchni obejmujących hale, biura i miejsca parkingowe. Dzięki temu mają możliwość korzystania z nieruchomości logistycznej w pełni dostosowanej do swoich potrzeb. Wybudowane obiekty typu City Logistics przeznaczone są pod lekką działalność przemysłową oraz obsługę logistyki miejskiej. W bezpośrednim sąsiedztwie parku działalność prowadzą znane firmy, takie jak Mercedes-Benz, Rolls-Royce, Siemens, Coca-Cola i Thyssen Krupp.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że realizacja projektu przebiegła zgodnie z planem. Przygotowana przez nas oferta spotkała się z bardzo dużym zainteresowaniem najemców. Większość powierzchni została już wynajęta i jest systematycznie przekazywana naszym klientom. Nasza inwestycja spełnia wysokie wymagania w zakresie ochrony środowiska. Została również zrealizowana z pełnym poszanowaniem otaczającej przyrody. Nowy park biznesowy pod Berlinem jest przykładem stosowania najlepszych praktyk i potwierdza naszą konsekwentną strategię rozwoju na rynku niemieckim. W trakcie realizacji i w przygotowaniu mamy kilka kolejnych inwestycji w kluczowych regionach Niemiec. Z naszą ofertą weszliśmy również na rynek austriacki - powiedział Patrick Schumacher-Kurowski, Country Manager w MLP Group odpowiedzialny za działalność spółki w Niemczech i Austrii.
Inwestycja MLP Business Park Berlin była realizowana zgodnie z przyjętą przez MLP Group strategią zielonego rozwoju, której celem jest budowa obiektów w oparciu o energooszczędne i ekologiczne rozwiązania. Obejmują one m.in. strategiczne wykorzystanie dostępnej powierzchni dachowej poprzez montaż paneli fotowoltaicznych. Kluczowe jest także tworzenie punktów ładowania pojazdów elektrycznych i hybrydowych, elastyczne projektowanie powierzchni w halach i biurach w zakresie dostępu do światła dziennego, a także stosowania ochrony przeciwsłonecznej. Priorytetem jest także jak najmniejsza ingerencja w lokalną faunę i florę. Zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju, która zakłada certyfikowanie wszystkich nowo budowanych obiektów, MLP Business Park Berlin będzie posiadał certyfikat DGNB na poziomie Gold.
MLP Business Park Berlin jest doskonale zlokalizowany. Otoczony lasem sosnowym, znajduje się również przy drodze B101, zapewniającej bezpośrednie połączenie z obwodnicą Berlina (A10). Dworzec kolejowy Ludwigsfelde znajduje się w odległości zaledwie kilku minut jazdy samochodem i zapewnia bardzo dobre połączenie z komunikacją publiczną. Przy parku znajduje się także przystanek autobusowy.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.