MLP z kolejnym projektem – tym razem do portfela nieruchomości dołącza Łódź
MLP Group właśnie zakupiło nieruchomość gruntową w Łodzi przy ul. Ofiar Terroryzmu 11 września. Nowoczesne centrum logistyczno-dystrybucyjne MLP Łódź zlokalizowane jest w południowo wschodniej części Łodzi, w dzielnicy Widzew, (bliskim sąsiedztwie) zaledwie 4 km od autostrady A1, łączącej Łódź z Trójmiastem oraz ok. 20 km (10 min) od autostrady A2 (Berlin-Poznań-Warszawa).
Nowy projekt powstanie na działce ok. 20 ha, a jego docelowa powierzchnia najmu wyniesie ok. 80 tys. mkw. Dostarczy najnowocześniejsze przestrzenie magazynów wielkopowierzchniowych typu BTS, które będą dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów MLP Group. Nowe centrum powstanie zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju, a obiekty magazynowe Spółki będą zaprojektowane tak, aby spełniać wymagania certyfikacji BREEAM. Kompleks logistyczny MLP Łódź skierowany będzie przede wszystkim do najemców z sektora e-commerce, logistyki, dystrybucji oraz lekkiej produkcji.
Budowa nowego centrum logistycznego ruszy na początku 2021 roku, a wydanie pierwszego gotowego obiektu zaplanowane jest na Q3 2021 roku.
„Cieszymy się, że udało nam się sfinalizować zakup tej nieruchomości. Centralna Polska to jeden z najbardziej obiecujących regionów w kraju, a do tego doskonała lokalizacja naszego nowego projektu, w samym centrum, szybko zyska duże zainteresowanie wśród potencjalnych najemców.” - powiedziała Agnieszka Góźdź, Dyrektor Działu Sprzedaży w MLP Group S.A.
Świetna lokalizacja, wraz z dobrze przygotowaną infrastrukturą transportową (port lotniczy oraz skrzyżowanie transeuropejskich autostrad A1 i A2) oraz dostępność wykwalifikowanej kadry pracowniczej to decydujące czynniki wpływające na rozwój oraz atrakcyjność tego regionu. Nowy projekt MLP Łódź jest pierwszym, ale nie ostatnim parkiem MLP Group w tym województwie, oprócz doskonałej lokalizacji centrum, przyszli najemcy, a w szczególności ich pracownicy będą mieli zapewniony doskonały transport publiczny.
„Celem strategicznym MLP Group jest obecność spółki w kluczowych regionach kraju i dlatego na nich będziemy dokonywać nowych akwizycji działek, co pozwoli nam na zwiększenie naszego zaangażowania na wspomnianych obszarach. W najbliższym czasie możemy spodziewać się znacznego spowolnienia na rynku, wtedy kluczowe znaczenie będą miały lokalizacje w obrębie dużych miast. Dlatego my, jako MLP Group nie obawiamy się tego, właśnie ze względu na obecność Grupy w newralgicznych miejscach w kraju.” - dodała Agnieszka Góźdź Dyrektor Sprzedaży w MLP Group S.A.
Nowoczesne centrum dystrybucyjne MLP Łódź to już 11 park Spółki w Polsce. Pozostałe centra logistyczne wchodzące w skład portfolio MLP Group to MLP Pruszków I, MLP Pruszków II, MLP Teresin, MLP Poznań, MLP Poznań West, MLP Gliwice, MLP Wrocław, MLP Czeladź, MLP Wrocław West, MLP Lublin, MLP UNNA, MLP Business Park Berlin I, MLP Business Park Niederrhein oraz MLP Bucharest West. W tym roku planowane jest także dołączenie do portfela nieruchomości nowego projektu w Austrii w okolicach lotniska we Wiedniu. Grupa posiada również szereg umów rezerwacyjnych na zakup nowych gruntów pod planowane centra logistyczne w Polsce, Niemczech i Austrii. W skład aktualnego i potencjalnego portfela zarządzanych nieruchomości przez Spółkę wchodzi łącznie szesnaście parków zlokalizowanych w Europie na trzech rynkach – Polska, Niemcy i Rumunia.
Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?
Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Zmiany w ustawie wiatrakowej przełożą się na dodatkowe wpływy do budżetów gmin. Do 2030 roku sięgnąć mogą one 935 mln zł
Nowelizacja ustawy wiatrakowej, a szczególnie zmniejszenie wymaganej odległości farm od zabudowań, może zwiększyć potencjał polskiej energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie. Przychody z podatków od takich instalacji mogą wynieść w każdej z gmin nawet kilka milionów złotych rocznie. Na turbinach wiatrowych w gminie zyskają również sami mieszkańcy, ponieważ 10 proc. łącznej mocy zainstalowanej będzie możliwe do objęcia przez mieszkańców na zasadzie tzw. wirtualnego prosumenta. – Wokół energetyki wiatrowej krąży jednak wiele mitów. Konieczna jest edukacja społeczeństwa – podkreśla Anna Kosińska z Res Global Investment.
Problemy społeczne
Ukraińscy uchodźcy w Polsce mają coraz lepszy dostęp do opieki zdrowotnej. Większość z nich zgłasza się do lekarza z chorobami ostrymi
Uchodźcy z Ukrainy, którzy przebywają w Polsce, mają coraz lepszy dostęp do polskiego systemu opieki zdrowotnej i coraz lepiej rozumieją, jak się w nim poruszać. Większość z nich zgłasza się do lekarza z chorobami ostrymi, blisko co piąty korzysta z usług stomatologicznych, a wśród dzieci obserwowany jest wzrost poziomu wyszczepienia. Statystyki zebrane przez GUS i Światową Organizację Zdrowia pokazują też, że wyzwania, z którymi wciąż się mierzą – jak długie kolejki do specjalistów, duże koszty konsultacji i leczenia czy wysokie ceny leków – pokrywają się z tymi, z którymi boryka się również polskie społeczeństwo.
Ochrona środowiska
Średnie i małe firmy mogą mieć problem z gromadzeniem danych do raportów zrównoważonego rozwoju. Bez nich grozi im utrata partnerów biznesowych
Duże podmioty już w 2025 roku będą musiały opublikować swoje raporty zrównoważonego rozwoju w zgodzie z wymogami unijnej dyrektywy CSDR. To pociągnie za sobą zmiany w całym łańcuchu wartości i wpłynie również na MŚP. Ich więksi partnerzy biznesowi zaczną bowiem wymagać od nich dostarczania określonych danych – dotyczących m.in. ich emisji gazów cieplarnianych i wpływu na środowisko – aby móc je uwzględnić w swoich sprawozdaniach. – Mniejsze firmy, które są partnerami czy podwykonawcami dużych koncernów, będą musiały ten wymóg spełnić – podkreśla Dariusz Brzeziński z Meritoros. Jego zdaniem w praktyce mogą jednak mieć z tym duży problem.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.