Mocna pozycja Panattoni w Bielsku-Białej. Trzy parki wynajęte w całości
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, zwiększa podaż powierzchni magazynowej w Bielsku-Białej, przemysłowym obszarze pogranicza województw śląskiego i małopolskiego. Deweloper rozpoczął budowę kolejnego parku w regionie - Panattoni Park Bielsko Biała IV. Budowane są 3 obiekty o łącznej powierzchni 96 000 m kw. i każdy z nich zostanie ukończony jeszcze w tym roku. Całość zostanie wykonana zgodnie ze zrównoważoną koncepcją Go Earthwise with Panattoni, co przełoży się na certyfikację BREEAM na poziomie Very Good. Kolejny park w Bielsku-Białej to reakcja na niesłabnące zainteresowanie najemców – trzy pozostałe kompleksy w regionie zostały wynajęte w całości.
Bielsko-Biała – bestsellerowa lokacja. Stolica Podbeskidzia to region o ogromnym potencjale biznesowym, dzięki położeniu w obszarze przemysłowym pogranicza województw śląskiego i małopolskiego. Powstawanie i rozwój przedsiębiorstw zwiększa zapotrzebowanie na powierzchnie produkcyjne i magazynowe klasy A, które jako jeden z niewielu deweloperów dostarcza Panattoni. Firma dotychczas zrealizowała trzy parki zajmujące łącznie ok. 134 000 m kw., które zostały wynajęte w całości oraz pierwszą inteligentną fabrykę GE Energy Management w Europie (45 000 m kw.). Teraz deweloper informuje o zwiększeniu zaplecza magazynowego o kolejne 96 000 m kw. dzięki Panattoni Park Bielsko-Biała IV. Na inwestycję składają się trzy budynki, w tym jeden obiekt przygotowany na indywidualne zmówienie najemcy, który dostarcza technologię i komponenty dla świata motoryzacji. Cały park powstanie jeszcze w tym roku i doskonale sprawdzi się w obsłudze produkcji dla kluczowych branż w regionie m.in. maszyn rolniczych, czy automotive.
Jak mówi Marek Dobrzycki, Managing Director z Panattoni: „Branża motoryzacyjna pełni bardzo ważną rolę w mocnej pozycji gospodarczej i przemysłowej Bielska-Białej, ale główną siłą miasta jest proinwestycyjna polityka władz. Takie podejście doprowadziło do tego, że stolica Podbeskidzia może poszczycić się drugim największym wskaźnikiem zarejestrowanych firm na 1000 mieszkańców w całym województwie. W Bielsku-Białej działa ponad 26 600 przedsiębiorstw, a dostarczając kolejne powierzchnie magazynowe i produkcyjne wspieramy ten błyskawiczny rozwój”. I dodaje: „Kiedy wchodziliśmy do miasta z pierwszą inwestycją, zaplecze magazynowe w Bielsku-Białej praktycznie nie istniało. Cieszy nas, że w parze z naszym rozwojem w regionie, rozwija się zarówno rynek, jak i całe miasto – nie tylko w aspekcie gospodarczym i biznesowym, ale też infrastrukturalnym, czy nawet kulturalnym i sportowym.
Okno na środkową Europę. Bielsko-Biała i jej obszar metropolitarny stwarzają idealne warunki dla dystrybucji i handlu na rynek środkowoeuropejski, co wynika z położenia okręgu na skrzyżowaniu międzynarodowych szlaków komunikacyjnych wiodących do Czech i Słowacji. Jednak to nie jedyny atut nowej inwestycji dewelopera. Panattoni Park Bielsko-Biała IV powstaje w bezpośrednim sąsiedztwie drogi ekspresowej S1, której realizowany fragment na odcinku Mysłowice – Bielsko-Biała jest częścią międzynarodowego połączenia Gdańsk – Wiedeń. Ponadto droga zapewni docelowo połączenie autostrady A1 z granicą Słowacką w Zwardoniu. Panattoni Park Bielsko Biała IV jest położony idealnie zarówno wobec aglomeracji Śląskiej, jak i Krakowa, co znacznie ułatwi zatrudnienie wyspecjalizowanych pracowników.
Panattoni Park Bielsko-Biała IV to kompleks trzech budynków klasy A, o docelowej powierzchni 96 000 m kw., dostosowany zarówno do magazynowania jak i produkcji. Obiekty zostały tak zaprojektowane, aby ich moduły można było kształtować elastycznie, zgodnie z indywidualnymi potrzebami najemców. Inwestycja w Bielsku-Białej powstanie zgodnie z koncepcją Go Earthwise with Panattoni, w ramach której każdy park dostarczany przez dewelopera zostaje poddany certyfikacji BREEAM na poziomie Very Good.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.