Komunikaty PR

Nagradzany Kwadrat z pozwoleniem na użytkowanie

2020-01-30  |  15:00
Biuro prasowe
Kontakt
Adriana Kondratowicz
PR Expert

Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl

Zakończyła się budowa drugiego etapu charakterystycznego osiedla Kwadrat przy ul. Inżynierskiej na wrocławskim Grabiszynie. Budynek właśnie dostał pozwolenie na użytkowanie. Jego wyróżniająca się elewacja jest doskonałym przykładem mocnego trendu architektonicznego. Kwadrat ma już na koncie międzynarodową nagrodę.

 

Nowy Kwadrat to kolorystyczny negatyw pierwszego budynku. To, co było grafitowe, jest białe, i odwrotnie. Elewacja jest ciemna, a loggie są jasne. Stworzyły one powtarzalny element kompozycyjny. Wzory, motywy i geometryczne kształty na elewacjach są dziś często wykorzystywane przez architektów.  We Wrocławiu ten trend jest wyraźnie widoczny i rozwija się w szybkim tempie. – Porządkujące przestrzeń patterny były popularne w latach sześćdziesiątych, teraz wracają w wielkim stylu. My przywiązujemy do nich niezwykłą wagę, ponieważ tworzą niebanalne i przyciągające uwagę elewacje. To nasz pomysł na nowoczesną architekturę miejską – przyznaje Artur Szczepaniak, założyciel i projektant główny pracowni AP Szczepaniak, która zaprojektowała Kwadrat.

 

Jednorodne i wyraźne wzory niegdyś były znakiem rozpoznawczym architektury biurowej, dziś coraz częściej pojawiają się na budynkach mieszkalnych i aparthotelowych. Oprócz Kwadratu idealnym przykładem z Wrocławia jest Nowa Manufaktura (ul. Kościuszki) i Starter III (skrzyżowanie ul. Borowskiej i Dyrekcyjnej).
Zainspirowani światowymi trendami zawsze staramy się iść w stronę powtarzalnych elementów, motywów i deseni. To harmonizuje kompozycję – wyjaśnia Artur Szczepaniak.

 

Charakterystyczny wzór przyniósł Kwadratowi rozgłos nie tylko we Wrocławiu, ale także na arenie międzynarodowej. W 2019 roku projekt zdobył nagrodę Award Winner w prestiżowym międzynarodowym konkursie European Property Awards.

 

Z efektu końcowego zadowoleni są nie tylko architekci, lecz także inwestor - Profit Development:  – Kiedy kilka lat temu powstawała koncepcja Kwadratu, można było ją uznać za nowatorską i odważną. Pod względem estetyki wykonania realizacja jest nowoczesna, ponadczasowa i bardzo ciekawa. Za dziesięć lat budynek też będzie się wyróżniał. Dla wielu osób to duży walor. Coraz więcej mieszkańców docenia atuty nieszablonowej architektury – stwierdza Artur Smoleń, dyrektor dział obsługi klienta w Profit Development.

 

Artur Smoleń podkreśla, że grafitowo-biały Kwadrat został zaprojektowany i wykonany z pieczołowitością oraz troską o prostotę formy. Na etapie projektowania ważne było, aby bryła korespondowała z otoczeniem. Należało pamiętać, że w pobliżu osiedla stoi ceglany budynek Centrum Historii Zajezdnia. – Ceramiczne, szkliwione płytki klinkierowe na elewacji nawiązują do industrialnego charakteru Zajezdni oraz budynków mieszkalnych w najbliższym sąsiedztwie – wyjaśnia Artur Szczepaniak. – Z drugiej strony chcieliśmy podkreślić specyfikę tego obszaru. Okolica jest popularną i dynamicznie rozwijającą się częścią Wrocławia. Wobec tego postawiliśmy na monochromatyzm. Grafitowo-biała elewacja, elementy stali i szkła dodały Kwadratowi nowoczesnego wyglądu – tłumaczy.

 

Zdaniem inwestora mocnym akcentem Kwadratu jest przyciemniane szkło, które z jednej strony daje poczucie prywatności, a z drugiej nie ogranicza widoczności. – Stosując to nietypowe rozwiązanie uzyskaliśmy także efekt gry refleksów na elewacji, dzięki czemu budynek prezentuje się jeszcze efektowniej – zauważa Artur Smoleń z Profit Development.

 

W nowym, 5-piętrowym budynku, jest 158 mieszkań o wielkości od 22 do 105 mkw. i liczbie pokoi od 1 do 4. Wszystkie posiadają balkony lub loggie z deską tarasową w standardzie. W halach garażowych przygotowano 168 miejsc postojowych. Na terenie osiedla znajdują się plac zabaw, zielone patio i stojaki na rowery. Drzwi do budynków są w nowoczesnym systemie „hands free”, rozpoznającym mieszkańców i umożliwiającym otwieranie bez użycia klucza.

 

http://www.apsz.com.pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PR Expert
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł

Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek

Polityka

Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– ​Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro.  Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.

Handel

Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.