Najnowszy etap poznańskiej inwestycji Fama Jeżyce zachwyca elewacjami
Tremco CPG Poland Sp. z o.o.
ul. Marywilska 34
03-228 Warszawa
agnieszka.bak|tremcocpg.com| |agnieszka.bak|tremcocpg.com
539815964
https://www.tremcocpg.eu/pl-pl/
Spółka Monday Development, część Grupy Unidevelopment, ukończyła niedawno III etap inwestycji mieszkaniowej Fama Jeżyce, która powstaje w jednej z najbardziej urokliwych dzielnic Poznania. Osiedle zostało zrealizowane przez Generalnego Wykonawcę – Unibep S.A. według projektu biura HRA Architekci. Jego najnowszy etap wyróżniają piękne elewacje. W każdym z dwóch budynków tworzących kwartał zabudowy zastosowano indywidualne rozwiązania nawiązujące do historii i klimatu okolicy, a wysoki standard wykończenia uzyskano m.in. dzięki zastosowaniu złożonych systemów izolacji cieplnej ścian zewnętrznych i materiałów elewacyjnych marki Dryvit, wiodącego eksperta od tych technologii.
Fama Jeżyce to jedna z największych inwestycji powstających w centrum poznańskiej dzielnicy Jeżyce, na terenie o powierzchni niemal 8 ha, na którym wcześniej funkcjonował zakład „Wiepofamy” – wiodącego w Wielkopolsce producenta obrabiarek. Atutem osiedla jest atrakcyjna lokalizacja, zapewniająca dostęp do szerokiej oferty gastronomicznej i kulturalnej, ciszę i spokój pobliskich parków oraz dogodny dojazd do centrum miasta.
Zaprojektowaną przez pracownię HRA Architekci inwestycję charakteryzuje wysoki standard wykończenia, w tym przemyślane, funkcjonalne układy pomieszczeń, dobrze doświetlone światłem naturalnym wnętrza oraz staranny dobór materiałów. Każdy z etapów osiedla tworzy osobny kwartał zabudowy i wyróżnia się indywidualnymi rozwiązaniami elewacyjnymi spójnymi z charakterem dzielnicy, m.in. zaokrąglone narożniki budynków nawiązują do okresu międzywojnia.
Najnowszy, III etap osiedla Fama Jeżyce, obejmuje dwa siedmiopiętrowe budynki, oferujące łącznie 369 komfortowych i funkcjonalnych mieszkań oraz 12 lokali usługowych, z miejscami postojowymi w podziemnej hali garażowej. Oba budynki, większy i mniejszy, są już ukończone, a ich elewacje, wykonane przy zastosowaniu m.in. systemów ETICS i materiałów elewacyjnych marki Dryvit, prezentują się doskonale na tle innych osiedli w okolicy.
W większym budynku zastosowano złożony system izolacji cieplnej ścian zewnętrznych Drysulation Pro, a w warstwie wierzchniej – tynk mineralny Drytex, pomalowany na biało oraz barwiony w masie tynk Hybrid w kolorze czarnym. Dzięki wykorzystaniu wysokiej jakości pigmentów Stratatone ciemny i żywy kolor tego tynku pozostaje intensywny w warunkach ekspozycji na promieniowanie UV.
Pas cokołowy został wykończony dekoracyjnym tynkiem Ameristone w ciemnym, grafitowym kolorze. Ta akrylowa wyprawa tynkarska z kruszywem kwarcowym daje efekt naturalnego kamienia, a przy tym jest bardzo odporna na uszkodzenia mechaniczne. Kreacja elewacji zakładała również miejscowe zastosowanie okładziny z cegieł klinkierowych o zróżnicowanej kolorystyce, w matowym wykończeniu.
Mniejszy budynek to przykład bardziej kameralnej zabudowy. Zastosowane w nim rozwiązania elewacyjne nawiązują do większego budynku oraz przemysłowej historii miejsca. Tu także wykonano system ETICS marki Dryvit – Drysulation Pro. W pasie na parterze warstwę wykończeniową stanowi dekoracyjny tynk w ciemnym kolorze, który doskonale współgra z cegłą klinkierową w ciepłych, jasnych odcieniach brązów, co pozwoliło uzyskać klimatyczny efekt architektury loftowej.
„Jesteśmy dumni z tego, jak prezentują się budynki powstałe w ramach III etapu inwestycji Fama Jeżyce. Ich atrakcyjny wygląd sprawia, że z jeszcze większą radością przekazujemy klucze do mieszkań naszym klientom i przyciąga kolejne osoby chcące tu zamieszkać. Uzyskany efekt końcowy wynika z połączenia dopracowanego w szczegółach projektu, zastosowania wysokiej jakości materiałów i technologii oraz starannego wykonania. Warto pamiętać, że poza estetyką zastosowany system izolacji cieplnej ścian zewnętrznych ma również szereg zalet praktycznych. Przede wszystkim korzystnie wpływa na efektywność energetyczną, komfort cieplny w budynku, zarówno zimą, jak i latem, co przekłada się na koszty utrzymania budynku,” – powiedział Michał Idziakowski, Dyrektor Projektu Fama Jeżyce.
III etap inwestycji Fama Jeżyce to przykład nowej zabudowy nawiązującej do historii miejsca, zaprojektowanej i zrealizowanej z dbałością o najwyższą jakość przyjętych rozwiązań.
Dryvit oferuje wysokiej jakości systemy ociepleń i materiały elewacyjne, które w wielu aspektach przewyższają obowiązujące normy. Szeroka gama rozwiązań tej marki daje nieograniczone możliwości architektom i inwestorom. Dryvit wprowadził systemy ociepleń na polski rynek, na podstawie rozwiązań tej marki Instytut Techniki Budowlanej stworzył wytyczne do oceny systemów ociepleń w Polsce. Produkty Dryvit obecne są na rynku polskim od ponad 30 lat.
Tremco Construction Products Group, w skrócie Tremco CPG, regionalny oddział RPM International Inc., łączy czołowe marki produktów budowlanych w Europie, takie jak illbruck, Flowcrete, Nullifire, Tremco, Vandex, Dryvit i Nudura. Firma zatrudnia ponad 1400 osób w Europie oraz ponad 6500 osób na całym świecie i produkuje wysokiej jakości, specjalistyczne materiały budowlane, odpowiadające na złożone wymagania współczesnego budownictwa, takie jak trwałość, energooszczędność, zrównoważony rozwój. Marki skupione w Tremco CPG zaspokajają różnorodne potrzeby budowlane, od uszczelniania, klejenia i termoizolacji, po posadzki żywiczne, bierną ochronę przeciwpożarową, hydroizolacje, systemy do budowy ścian oraz systemy dachowe.
RPM International Inc. to jedna z wiodących na świecie firm oferujących produkty budowlane dla odbiorców komercyjnych i indywidualnych, z siedzibą w Medinie, w stanie Ohio, w USA.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.