Najnowszy etap poznańskiej inwestycji Fama Jeżyce zachwyca elewacjami
Tremco CPG Poland Sp. z o.o.
ul. Marywilska 34
03-228 Warszawa
agnieszka.bak|tremcocpg.com| |agnieszka.bak|tremcocpg.com
539815964
https://www.tremcocpg.eu/pl-pl/
Spółka Monday Development, część Grupy Unidevelopment, ukończyła niedawno III etap inwestycji mieszkaniowej Fama Jeżyce, która powstaje w jednej z najbardziej urokliwych dzielnic Poznania. Osiedle zostało zrealizowane przez Generalnego Wykonawcę – Unibep S.A. według projektu biura HRA Architekci. Jego najnowszy etap wyróżniają piękne elewacje. W każdym z dwóch budynków tworzących kwartał zabudowy zastosowano indywidualne rozwiązania nawiązujące do historii i klimatu okolicy, a wysoki standard wykończenia uzyskano m.in. dzięki zastosowaniu złożonych systemów izolacji cieplnej ścian zewnętrznych i materiałów elewacyjnych marki Dryvit, wiodącego eksperta od tych technologii.
Fama Jeżyce to jedna z największych inwestycji powstających w centrum poznańskiej dzielnicy Jeżyce, na terenie o powierzchni niemal 8 ha, na którym wcześniej funkcjonował zakład „Wiepofamy” – wiodącego w Wielkopolsce producenta obrabiarek. Atutem osiedla jest atrakcyjna lokalizacja, zapewniająca dostęp do szerokiej oferty gastronomicznej i kulturalnej, ciszę i spokój pobliskich parków oraz dogodny dojazd do centrum miasta.
Zaprojektowaną przez pracownię HRA Architekci inwestycję charakteryzuje wysoki standard wykończenia, w tym przemyślane, funkcjonalne układy pomieszczeń, dobrze doświetlone światłem naturalnym wnętrza oraz staranny dobór materiałów. Każdy z etapów osiedla tworzy osobny kwartał zabudowy i wyróżnia się indywidualnymi rozwiązaniami elewacyjnymi spójnymi z charakterem dzielnicy, m.in. zaokrąglone narożniki budynków nawiązują do okresu międzywojnia.
Najnowszy, III etap osiedla Fama Jeżyce, obejmuje dwa siedmiopiętrowe budynki, oferujące łącznie 369 komfortowych i funkcjonalnych mieszkań oraz 12 lokali usługowych, z miejscami postojowymi w podziemnej hali garażowej. Oba budynki, większy i mniejszy, są już ukończone, a ich elewacje, wykonane przy zastosowaniu m.in. systemów ETICS i materiałów elewacyjnych marki Dryvit, prezentują się doskonale na tle innych osiedli w okolicy.
W większym budynku zastosowano złożony system izolacji cieplnej ścian zewnętrznych Drysulation Pro, a w warstwie wierzchniej – tynk mineralny Drytex, pomalowany na biało oraz barwiony w masie tynk Hybrid w kolorze czarnym. Dzięki wykorzystaniu wysokiej jakości pigmentów Stratatone ciemny i żywy kolor tego tynku pozostaje intensywny w warunkach ekspozycji na promieniowanie UV.
Pas cokołowy został wykończony dekoracyjnym tynkiem Ameristone w ciemnym, grafitowym kolorze. Ta akrylowa wyprawa tynkarska z kruszywem kwarcowym daje efekt naturalnego kamienia, a przy tym jest bardzo odporna na uszkodzenia mechaniczne. Kreacja elewacji zakładała również miejscowe zastosowanie okładziny z cegieł klinkierowych o zróżnicowanej kolorystyce, w matowym wykończeniu.
Mniejszy budynek to przykład bardziej kameralnej zabudowy. Zastosowane w nim rozwiązania elewacyjne nawiązują do większego budynku oraz przemysłowej historii miejsca. Tu także wykonano system ETICS marki Dryvit – Drysulation Pro. W pasie na parterze warstwę wykończeniową stanowi dekoracyjny tynk w ciemnym kolorze, który doskonale współgra z cegłą klinkierową w ciepłych, jasnych odcieniach brązów, co pozwoliło uzyskać klimatyczny efekt architektury loftowej.
„Jesteśmy dumni z tego, jak prezentują się budynki powstałe w ramach III etapu inwestycji Fama Jeżyce. Ich atrakcyjny wygląd sprawia, że z jeszcze większą radością przekazujemy klucze do mieszkań naszym klientom i przyciąga kolejne osoby chcące tu zamieszkać. Uzyskany efekt końcowy wynika z połączenia dopracowanego w szczegółach projektu, zastosowania wysokiej jakości materiałów i technologii oraz starannego wykonania. Warto pamiętać, że poza estetyką zastosowany system izolacji cieplnej ścian zewnętrznych ma również szereg zalet praktycznych. Przede wszystkim korzystnie wpływa na efektywność energetyczną, komfort cieplny w budynku, zarówno zimą, jak i latem, co przekłada się na koszty utrzymania budynku,” – powiedział Michał Idziakowski, Dyrektor Projektu Fama Jeżyce.
III etap inwestycji Fama Jeżyce to przykład nowej zabudowy nawiązującej do historii miejsca, zaprojektowanej i zrealizowanej z dbałością o najwyższą jakość przyjętych rozwiązań.
Dryvit oferuje wysokiej jakości systemy ociepleń i materiały elewacyjne, które w wielu aspektach przewyższają obowiązujące normy. Szeroka gama rozwiązań tej marki daje nieograniczone możliwości architektom i inwestorom. Dryvit wprowadził systemy ociepleń na polski rynek, na podstawie rozwiązań tej marki Instytut Techniki Budowlanej stworzył wytyczne do oceny systemów ociepleń w Polsce. Produkty Dryvit obecne są na rynku polskim od ponad 30 lat.
Tremco Construction Products Group, w skrócie Tremco CPG, regionalny oddział RPM International Inc., łączy czołowe marki produktów budowlanych w Europie, takie jak illbruck, Flowcrete, Nullifire, Tremco, Vandex, Dryvit i Nudura. Firma zatrudnia ponad 1400 osób w Europie oraz ponad 6500 osób na całym świecie i produkuje wysokiej jakości, specjalistyczne materiały budowlane, odpowiadające na złożone wymagania współczesnego budownictwa, takie jak trwałość, energooszczędność, zrównoważony rozwój. Marki skupione w Tremco CPG zaspokajają różnorodne potrzeby budowlane, od uszczelniania, klejenia i termoizolacji, po posadzki żywiczne, bierną ochronę przeciwpożarową, hydroizolacje, systemy do budowy ścian oraz systemy dachowe.
RPM International Inc. to jedna z wiodących na świecie firm oferujących produkty budowlane dla odbiorców komercyjnych i indywidualnych, z siedzibą w Medinie, w stanie Ohio, w USA.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.