Komunikaty PR

Największe centrum biznesowe w Polsce z nowym raportem ESG

2024-09-12  |  08:00
Biuro prasowe
Kontakt

Krzysztof Król
Ultra Relations

Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com

Największe centrum biznesowe w Polsce z nowym raportem ESG

Zdjęcia: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84jYQhsG8r3WB1yDnj2A?e=Rd0jXm 

Wetransfer: https://we.tl/t-JGOXx2gIaO

 

Raport zrównoważonego rozwoju jest opisem podejścia i podsumowaniem zrealizowanych praktyk w zakresie zarządzania relacjami społecznymi, ładu korporacyjnego oraz polityką ekologii w największych przedsiębiorstwach w kraju. Jego publikacja wiąże się z transparentnością działań, a także chęcią inspirowania środowiska biznesowego do podnoszenia standardów prowadzenia działalności biznesowej.

 

Grupa Tonsa, będąca właścicielem Olivia Centre zaprezentowała swój raport ESG po raz trzeci. Dokument zawiera wyczerpujący katalog działań grupy na rzecz realizacji celów społecznych, biznesowych i ekologicznych, rozumianych jako zrównoważony rozwój, poszanowanie najwyższych standardów w zakresie ekologii, relacji z interesariuszami i otoczeniem publicznym oraz biznesowym. Obecnie zaprezentowany raport oparty został o badanie ankietowe istotności wpływu, przeprowadzone na ponad 250 przedstawicielach interesariuszy Grupy Tonsa. Badanie pozwoliło na weryfikację wzajemnych wpływów i aktualizację danych prezentowanych w raporcie w stosunku do poprzednich lat.

 

Pomimo, że powierzchnia biurowa stanowi zdecydowaną większość przestrzeni Olivii, to od wielu lat centrum rozwija swoje funkcje usługowe, edukacyjne, zdrowotne, rozrywkowe, sportowe i kulturalne. Zapewniając istotne dla mieszkańców i pracowników funkcje dąży do wywierania korzystnego wpływu na otoczenie i jej spójność z koncepcją zrównoważonych, 15-minutowych miast. Na jej terenie z roku na rok pojawia się coraz więcej terenów zielonych oraz realizowanych jest szereg ogólnodostępnych wydarzeń kulturalnych, edukacyjnych i rozrywkowych. Wydarzenia te poszerzają działalność obiektów o godziny popołudniowe i wieczorne, wspierając rozwój funkcji mix-use i realizując funkcje istotne dla dzielnicy i miasta, w którym funkcjonuje Olivia Centre.

 

Wspierając stabilny, zrównoważony i inkluzywny wzrost gospodarczy stworzyliśmy przestrzeń dla działalności 100 firm, zatrudniających 15 tys. osób, a w Coworkingu O4 swoją działalność rozwija kolejnych 150 podmiotów gospodarczych – mówi Maciej Grabski, dyrektor zarządzający Grupy TonsaNasza działalność pozytywnie wpływa na wzrost gospodarczy; nie tylko w sposób bezpośredni, ale również pośredni – poprzez wpływ na rozwój wielu powiązanych z nami podmiotów. Wspieramy przy tym przede wszystkim lokalnych dostawców. Wielu z nich to nasi stali partnerzy biznesowi, co jest dowodem zaufania oraz stabilności przy wielu realizowanych w Olivii projektach.

 

Zrównoważony rozwój został określony jako integralna część długoterminowej strategii Grupy Tonsa. Olivia przystąpiła także do globalnej społeczności dążącej do realizacji 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju (Sustainable Development Goals) oraz do największej globalnej inicjatywy skupiającej zrównoważony biznes - United Nations Global Compact (UNGC). 

 

Wśród priorytetów, jakie przyjęła Olivia, znalazły się: realizacja zadań i oddziaływanie na rzecz zrównoważonego wzrostu gospodarczego, tworzenie zrównoważonych miast i społeczności, dążenie do neutralności klimatycznej, gospodarki cyrkularnej, ochrona zasobów wodnych i oszczędność energii. Olivia wspiera także rozwój nowych technologii i ekologię. Na jej terenie powstał szereg rozwiązań wspierających wykorzystanie zeroemisyjnych środków transportu do pracy jak szatnie, prysznice, miejsca ładowania hulajnóg i szafki do ich przechowywania, zadaszone miejsca parkingowe, a korzystanie z udogodnień Olivii możliwe jest dzięki aplikacji na smartfony. Olivia angażuje się także w globalne akcje promujące ekologię i zrównoważony transport jak Międzynarodowy Dzień Ziemi, Światowy Dzień Roweru czy Światowy Dzień bez Samochodu i Światowy Dzień Ochrony Morza Bałtyckiego, odbywający się w ramach Światowego Dnia Wody, ogłoszonego przez ONZ. 

 

W budynkach zostały także zainstalowane systemy pozwalające na podniesienie poziomu bezpieczeństwa, troski o zdrowie i monitoringu zanieczyszczeń. Jako pierwsza na świecie wyposażyła centrale wentylacyjne w jonizatory powietrza, które oczyszczają powietrze znajdujące się w budynkach z grzybów, wirusów i alergenów. Dzięki zastosowanym rozwiązaniom umożliwiającym monitoring i analizę danych rzeczywistych o zużyciu zasobów oraz w oparciu o międzynarodowy standard Greenhouse Gas Protocol A Corporate Reporting Standard, analizowany jest ślad węglowy budynków. Dodatkowo, wszystkie budynki są cyklicznie poddawane szczegółowym, indywidualnym analizom zgodności z ustaleniami Porozumienia Paryskiego i globalną ścieżką ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5°C. Do tego celu wykorzystywane jest dostosowane do najlepszych praktyk w zakresie zrównoważonego rozwoju narzędzie CRREM (Carbon Risk Real Estate Monitor). Działania Olivii oparte są także na rekomendacjach TCFD (Task Force on Climate-related Financial Disclosures) i cyklicznie przeprowadzanych analizach ryzyka klimatycznego, pozwalających realizować adekwatne do aktualnej sytuacji działania.

 

Działalność Olivii stale poddawana jest wielokryterialnej ocenie międzynarodowych organizacji, doprowadzając do pozyskania licznych certyfikacji obiektów. Potwierdzają one zgodność działalności grupy z najwyższymi standardami, a nierzadko pozwalają Olivii plasować się na czele rankingów, czego przykładem jest zdobycie maksymalnej oceny jako pierwsze centrum biznesowe na świecie we wszystkich analizowanych obszarach certyfikacji WELL HSR i coroczne utrzymywanie tak wysokiego poziomu dbałości o zdrowie, samopoczucie i bezpieczeństwo. – zauważa Konrad Danecki, Zastępca Dyrektora Nadzoru Inwestorskiego w Olivii. 

 

Certyfikacja przyznawana przez International Well Building Insitute z Nowego Jorku wydawana jest w oparciu o kryteria stworzone przez 600 urzędników państwowych, naukowców, liderów biznesu, medyków, architektów, projektantów, naukowców zajmujących się budownictwem i specjalistów od nieruchomości, a także standardów w budownictwie. Jej głównym celem jest weryfikacja przyjazności obiektów dla użytkowników, troski o ich dobrostan w oparciu o najnowsze technologiczne rozwiązania, ale również bierze pod uwagę tzw. "miękkie kryteria”, jak podnoszenie jakości życia i pracy, promocja zdrowych praktyk i inicjatywy na rzecz budowania aktywnej i współpracującej społeczności rezydentów, wspierania różnorodności i przeciwdziałania wykluczeniom społecznym. 

 

Dbałość o dobrostan rezydentów to nie tylko standardy, systemy i techniczne rozwiązania, ale także odpowiadanie na potrzeby lokalnej społeczności i rezydentów Olivii. W tym celu regularnie przeprowadzane są badania ankietowe, pozwalające badać satysfakcję i pozyskiwać inspiracje do wdrażania kolejnych udogodnień. W oparciu o nie powstała Olivia Garden – egzotyczny ogród, w których rezydenci mogą pracować, relaksować się i spotykać w i poza godzinami pracy. Odpowiedzią na ich zapytanie było także otwarcie sklepu spożywczego oraz liczne wydarzenia, wśród których są koncerty, spotkania, warsztaty i wydarzenia integracyjne. W badaniach aż 63 % rezydentów potwierdziło swój udział w inicjatywach, jakie są realizowane na terenie Olivii. Istotnym czynnikiem integrującym rezydentów są liczne kluby rozwijania pasji, które oferują wspólne wycieczki rowerowe, kursy fotografii i filmowania, pielęgnacji roślin czy kluby sportowe: piłkarski, siatkarski, biegowy, czy cieszący się ogromną popularnością klub żeglarski, który w 2023 roku zorganizował aż 57 rejsów. Specjalny status ma Chór Olivii, skupiający pracowników kilkunastu firm, który ma na swoim koncie już nie tylko uświetnianie wydarzeń na terenie centrum, ale wydał już swój pierwszy album i rozpoczął komercyjne koncerty na terenie kilku regionów kraju. Łącznie liczba wszystkich inicjatyw integrujących społeczność Olivii Centre sięgnęła 673 wydarzeń.

 

Współpraca z lokalną społecznością realizowana jest m.in. poprzez Oliwski Budżet Sąsiedzki: projekt dofinansowania inicjatyw zgłaszanych przez mieszkańców Trójmiasta, które realizowane są na terenie Oliwy - dzielnicy, w której mieści się to największe w Polsce centrum biznesowe. W tym roku realizowana jest już jego 5 edycja, a w każdym roku dofinansowanie uzyskują takie działania jak remonty infrastruktury publicznej, warsztaty edukacyjne i zajęcia rehabilitacyjne dla dzieci, młodzieży i osób z ograniczeniami ruchowymi bądź ze specjalnymi potrzebami.

 

Zarządzając przestrzenią skupiającą 15 tys. osób co roku mierzymy się nie tylko ze skalą wyzwań, ale także z potrzebą tworzenia nowych, atrakcyjnych i oryginalnych inicjatyw – podkreśla Bogusław Wieczorek, pełnomocnik zarządu Olivia Centre. Wszystko, co robimy, przygotowujemy o określoną przez zarząd strategię. Oparta jest ona o najwyższe międzynarodowe standardy, gdyż właśnie tego wymagają od nas nasi rezydenci. Lata doświadczeń pokazują nam, że jest to jedyna droga do spełnienia oczekiwań największych globalnych przedsiębiorstw. Cieszymy się, że dzięki temu nasza działalność sprzyja także rozwojowi całej aglomeracji, generując nowe miejsca pracy, wpływu z podatków i szereg inicjatyw społecznych, realizowanych na rzecz trójmiejskiej społeczności przez naszych rezydentów. Tak pozytywne wnioski pozwalają nam z równie dużą determinacją myśleć o kolejnych latach i projektach, jakie przygotowujemy.

 

Z pełną treścią Raportu można zapoznać się tutaj: https://www.oliviacentre.com/o-nas/esg/

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ultra Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nowy skład Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej w Krakowie Biuro prasowe
2024-11-05 | 14:30

Nowy skład Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej w Krakowie

W miniony czwartek, 31 października 2024 roku w Krakowie została powołana nowa Miejska Komisja Urbanistyczno-Architektonicznej (MKUA). Jej skład zmienił się znacząco w stosunku do
Neo Natolin już w sierpniu powita pierwszych mieszkańców
2024-06-19 | 11:00

Neo Natolin już w sierpniu powita pierwszych mieszkańców

Real Management S.A. finalizuje budowę pierwszego etapu luksusowego osiedla domów jednorodzinnych Neo Natolin, w ramach którego powstało 84 domów. Przekazywanie lokali
RESTAURACJA Z WIDOKAMI. ROOFTOP PIERWSZYM NAJEMCĄ FERN
2024-06-07 | 10:00

RESTAURACJA Z WIDOKAMI. ROOFTOP PIERWSZYM NAJEMCĄ FERN

RESTAURACJA Z WIDOKAMI. ROOFTOP PIERWSZYM NAJEMCĄ FERN   Autorska kuchnia europejska, świetnie zaopatrzony bar, muzyczne atrakcje i niepowtarzalny widok na centrum Łodzi wprost z

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polityka

Wyniki wyborów w USA kluczowe dla przyszłości NATO i Ukrainy. Ewentualna wygrana Donalda Trumpa będzie bardziej nieprzewidywalna

Wynik wyborów prezydenckich w USA może mieć kluczowe znaczenie dla wojny w Ukrainie. Kamala Harris jest zwolenniczką kontynuacji wsparcia militarnego dla Ukrainy i rozpoczęcia negocjacji z Moskwą tylko przy pełnym zaangażowaniu Kijowa. Donald Trump zapowiada zdecydowane działania na rzecz zakończenia wojny, ale nie wiadomo, w jaki sposób miałoby się to odbyć i czy kosztów nie poniesie Ukraina, a w konsekwencji także Europa. Wiele pytań budzą także jego plany co do NATO.

Handel

Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek

Niemal połowa Polaków kupujących artykuły sportowe ćwiczy kilka razy w tygodniu, a 13 proc. robi to codziennie. Większa aktywność powoduje, że rośnie krajowy rynek artykułów sportowych. W latach 2023–2028 ma to być średnio 6 proc. rocznie – wynika z danych PMR. Polscy konsumenci w coraz większym stopniu zwracają uwagę na technologiczne aspekty i rozwiązania w produktach outdoorowych. Producenci tacy jak Columbia Sportswear inwestują więc coraz więcej w patenty i innowacje. W centrum handlowym Westfield Mokotów w Warszawie został właśnie otwarty drugi w Polsce monobrandowy sklep tej marki.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.