Nova Królikarnia w całości w portfelu Ronson Development
Ronson Development zrealizował trzecią i ostatnią opcję kupna dotyczącą projektu Nova Królikarnia powstającego na warszawskim Mokotowie, za cenę 9,9 mln zł.
Nova Królikarnia to prestiżowe osiedle o wyjątkowej lokalizacji realizowane przez Ronson Development przy ul. Jaśminowej w willowej części warszawskiego Mokotowa. Projekt znajduje się u podnóża Skarpy Warszawskiej, w pobliżu zabytkowego parku Królikarnia.
W ramach tego projektu zrealizowane i niemal w całości sprzedane zostały już etapy obejmujące w sumie 179 lokali w kameralnej zabudowie wielorodzinnej i jednorodzinnej o łącznej powierzchni użytkowej 16100 m2.
Obecnie w budowie znajduje się 18 domów o łącznej powierzchni użytkowej 3600 m2 oraz 77 apartamentów w willach miejskich o łącznej powierzchni użytkowej 7800 m2.
W przygotowaniu są także kolejne etapy inwestycji zakładające budowę apartamentów i domów o łącznej powierzchni 11 000 m2.
– Mimo zawirowań w życiu społecznym i gospodarczym spowodowanych epidemią koronawirusa, wszystkie nasze projekty realizujemy bez zakłóceń, a bardzo dobra sytuacja finansowa i płynnościowa Ronson Development pozwala nam również myśleć o dalszym rozwoju. W ubiegłym tygodniu zawarliśmy przedwstępną umowę nabycia nowej działki w Poznaniu, a teraz sfinalizowaliśmy zakup ostatniego etapu projektu Nova Królikarnia w Warszawie – powiedział Boaz Haim, prezes Ronson Development.
– Nova Królikarnia to projekt wyjątkowy nie tylko z uwagi na jego unikalną, zatopioną w zieleni lokalizację w sercu Starego Mokotowa, lecz również ze względu na jego znaczenie dla wyników finansowych Spółki. Począwszy od 2018 roku, w miarę oddawania do użytku kolejnych etapów Novej Królikarni, projekt ten ma znaczący udział w przychodach i zyskach Ronson Development – dodał prezes.
Wiosną 2018 roku Ronson Development odkupił od Global City Holdings kilka pierwszych etapów inwestycji wraz z infrastrukturą towarzyszącą za łączną cenę 83,8 mln zł, a ponadto zawarł umowę trzech opcji nabycia pozostałych etapów za łączną cenę 78,9 mln zł. Pierwsze dwie opcje o wartości 33,9 mln zł i 35,1 mln zł zostały zrealizowane odpowiednio w kwietniu i październiku 2019 roku. Płatności zostały przy tym rozłożone na korzystne dla Spółki raty. Teraz Ronson Development zrealizował trzecią i ostatnią opcję o wartości 9,9 mln zł. Spółka jednocześnie zapłaciła ostatnią ratę za opcję drugą i pełną cenę za opcję trzecią. Z całej transakcji, do uregulowania pozostaje jedynie ostatnia rata za opcję pierwszą w wysokości 10 mln zł, płatna w październiku 2020 r.
Ronson Development
Ronson Development jest doświadczonym, dynamicznie rozwijającym się deweloperem prowadzącym inwestycje mieszkaniowe w największych polskich miastach, głównie w Warszawie, a także w Poznaniu, Wrocławiu i Szczecinie.
Od początku swojej działalności w 2000 r. Ronson zdobył zaufanie tysięcy klientów, co daje mu pozycję jednej z wiodących w Polsce firm deweloperskich. Od 2007 r. Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
Ronson tworzy przestrzenie, w których dobrze i wygodnie się mieszka. Obecnie, w ofercie firmy znajdują się mieszkania dopasowane do potrzeb różnych grup klientów – są w niej zarówno apartamenty jak i lokale z segmentu popularnego.
Ronson Development jest członkiem Polskiego Związku Firm Deweloperskich. Dowodem zaufania klientów do firmy są liczne nagrody i certyfikaty, w tym nagroda w kategorii usługi deweloperskie w konkursie Orły Polskiego Budownictwa 2014 oraz godło Deweloper Roku 2013 przyznane przez Centralne Biuro Certyfikacji Krajowej.
Ronson jest również laureatem wielu prestiżowych nagród przyznawanych przez grono analityków i inwestorów giełdowych. W 2013 r. firma zajęła I miejsce w rankingu Giełdowa Spółka Roku w kategorii „Relacje inwestorskie” organizowanym przez dziennik Puls Biznesu. Z kolei w 2017 r. strona internetowa Spółki została nagrodzona tytułem Złota Strona Emitenta w konkursie zorganizowanym przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych.
Zrównoważone budownictwo (w końcu) wkracza “na salony”
Augustowska Vita – nowa rodzinna inwestycja Develii na wrocławskich Maślicach
Wraz z wiosną rośnie zainteresowanie domami
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.