Nowa lokalizacja w Polsce Centralnej – ruszyła budowa Panattoni Park Pabianice
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, tworzy nowy rynek magazynowy w Centralnej Polsce. Deweloper nabył grunt w Pabianicach, gdzie dostarczy park o łącznej powierzchni 95 000 m kw. Pierwszy budynek zostanie ukończony w czerwcu br. i już został wynajęty przez jedną z czołowych sieci sklepów elektronicznych w Polsce. Panattoni Park Pabianice powstanie w sąsiedztwie drogi S14, zaledwie 35 km od skrzyżowania autostrad A1 i A2, co powoli na sprawną obsługę rynków w całej Polsce. Kompleks trzech budynków przejdzie certyfikację metodą BREEAM na poziomie Excellent.
Różne lokalizacje, ten sam potencjał. Rynek Centralnej Polski od lat stanowi fundament rozwijającego się błyskawicznie sektora nieruchomości przemysłowych z łączną powierzchnią przemysłową na poziomie 3,5 miliona m kw. – 15 proc. wszystkich zasobów. Blisko 2 mln dostarczyło w regionie Panattoni, które tym razem odkrywa potencjał nowej lokalizacji – Pabianic. Deweloper zrealizuje park o powierzchni 95 000 m kw., który doskonale sprawdzi się w obsłudze wszystkich krajowych rynków. Kompleks trzech budynków powstaje przy drodze S14 – Zachodniej Obwodnicy Łodzi – i zaledwie 35 km od skrzyżowania autostrady A1 i A2.
- Są dziesiątki powodów, żeby inwestować w regionie łódzkim, a Pabianice są jednym z nich. Położone przy drodze S14 są dobrze skomunikowane z miastem, a niewielka odległość dwóch autostrad – biegnących zarówno z południa na północ, jak i z ze wschodu na zachód – otwiera drzwi do całej Polski. Pierwsza umowa najmu w ramach Panattoni Park Pabianice już zdradza potencjał nowego parku, a wysoki standard ekologiczny budynków zapewni im długowieczność. Przy rosnącej pozycji Polski, jako hubu dla Europy Zachodniej, a przy tym jej serca – czyli regionu łódzkiego – dziś jest idealny moment, by postawić na Pabianice – mówi Katarzyna Kujawiak, Development Director z Panattoni.
Panattoni Park Pabianice to kompleks 3 budynków, które powstaną na działce o powierzchni ćwierć miliona m kw. Pierwszy obiekt – o powierzchni 44 000 m kw. – zostanie dostarczony w czerwcu br. i już ma najemcę – jedną z największych sieci sklepów elektronicznych w Polsce. Na potrzeby tej inwestycji Panattoni wybudowało około kilometra drogi w Pabianicach, będącej łącznikiem ulic Batalionów Chłopskich oraz Lutomierskiej.
- Po stronie miasta było opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z decyzjami administracyjnymi, usługa wielobranżowego nadzoru nad inwestycją drogową oraz wypłata odszkodowania za tereny, przez które będzie przebiegać pas drogowy, co zostanie pokryte ze środków uzyskanych w ramach opłaty planistycznej. Ciężar realizacji inwestycji drogowej poniósł inwestor. Po zakończeniu przekaże drogę miastu. Liczymy, że powstanie parku logistycznego da nowy impuls do inwestycji w tym rejonie, co będzie z korzyścią dla rozwoju miasta i jego mieszkańców – mówi prezydent Pabianic Grzegorz Mackiewicz.
Wysoki i zielony standard utrzymany. Wszystkie budynki kompleksu osiągną wysokość dwunastu metrów, a cały park przejdzie certyfikację środowiskową metodą BREEAM na poziomie Excellent. Inwestycja zostanie wyposażona w liczne rozwiązania z zakresu oszczędności energii i wody. Panattoni postawi również na rozwiązania z zakresu wellbeingu użytkowników – m.in. zapewniając zwiększony dostęp światła, czy dostarczając pomieszczenia biurowe zbadane pod kątem akustyki, komfortu termicznego i jakości powietrza. Wysoki poziom certyfikacji Panattoni Park Pabianice pozwoli dobrze przygotować się na coraz bardziej rygorystyczne normy dotyczące wpływu biznesu na środowisko.
Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Jak wygląda rynek najmu w Krakowie?
Deweloperzy nie nadążają za popytem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty
W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.
Problemy społeczne
Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.
Zagranica
Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia
USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.