Nowa lokalizacja w Polsce Centralnej – ruszyła budowa Panattoni Park Pabianice
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, tworzy nowy rynek magazynowy w Centralnej Polsce. Deweloper nabył grunt w Pabianicach, gdzie dostarczy park o łącznej powierzchni 95 000 m kw. Pierwszy budynek zostanie ukończony w czerwcu br. i już został wynajęty przez jedną z czołowych sieci sklepów elektronicznych w Polsce. Panattoni Park Pabianice powstanie w sąsiedztwie drogi S14, zaledwie 35 km od skrzyżowania autostrad A1 i A2, co powoli na sprawną obsługę rynków w całej Polsce. Kompleks trzech budynków przejdzie certyfikację metodą BREEAM na poziomie Excellent.
Różne lokalizacje, ten sam potencjał. Rynek Centralnej Polski od lat stanowi fundament rozwijającego się błyskawicznie sektora nieruchomości przemysłowych z łączną powierzchnią przemysłową na poziomie 3,5 miliona m kw. – 15 proc. wszystkich zasobów. Blisko 2 mln dostarczyło w regionie Panattoni, które tym razem odkrywa potencjał nowej lokalizacji – Pabianic. Deweloper zrealizuje park o powierzchni 95 000 m kw., który doskonale sprawdzi się w obsłudze wszystkich krajowych rynków. Kompleks trzech budynków powstaje przy drodze S14 – Zachodniej Obwodnicy Łodzi – i zaledwie 35 km od skrzyżowania autostrady A1 i A2.
- Są dziesiątki powodów, żeby inwestować w regionie łódzkim, a Pabianice są jednym z nich. Położone przy drodze S14 są dobrze skomunikowane z miastem, a niewielka odległość dwóch autostrad – biegnących zarówno z południa na północ, jak i z ze wschodu na zachód – otwiera drzwi do całej Polski. Pierwsza umowa najmu w ramach Panattoni Park Pabianice już zdradza potencjał nowego parku, a wysoki standard ekologiczny budynków zapewni im długowieczność. Przy rosnącej pozycji Polski, jako hubu dla Europy Zachodniej, a przy tym jej serca – czyli regionu łódzkiego – dziś jest idealny moment, by postawić na Pabianice – mówi Katarzyna Kujawiak, Development Director z Panattoni.
Panattoni Park Pabianice to kompleks 3 budynków, które powstaną na działce o powierzchni ćwierć miliona m kw. Pierwszy obiekt – o powierzchni 44 000 m kw. – zostanie dostarczony w czerwcu br. i już ma najemcę – jedną z największych sieci sklepów elektronicznych w Polsce. Na potrzeby tej inwestycji Panattoni wybudowało około kilometra drogi w Pabianicach, będącej łącznikiem ulic Batalionów Chłopskich oraz Lutomierskiej.
- Po stronie miasta było opracowanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej wraz z decyzjami administracyjnymi, usługa wielobranżowego nadzoru nad inwestycją drogową oraz wypłata odszkodowania za tereny, przez które będzie przebiegać pas drogowy, co zostanie pokryte ze środków uzyskanych w ramach opłaty planistycznej. Ciężar realizacji inwestycji drogowej poniósł inwestor. Po zakończeniu przekaże drogę miastu. Liczymy, że powstanie parku logistycznego da nowy impuls do inwestycji w tym rejonie, co będzie z korzyścią dla rozwoju miasta i jego mieszkańców – mówi prezydent Pabianic Grzegorz Mackiewicz.
Wysoki i zielony standard utrzymany. Wszystkie budynki kompleksu osiągną wysokość dwunastu metrów, a cały park przejdzie certyfikację środowiskową metodą BREEAM na poziomie Excellent. Inwestycja zostanie wyposażona w liczne rozwiązania z zakresu oszczędności energii i wody. Panattoni postawi również na rozwiązania z zakresu wellbeingu użytkowników – m.in. zapewniając zwiększony dostęp światła, czy dostarczając pomieszczenia biurowe zbadane pod kątem akustyki, komfortu termicznego i jakości powietrza. Wysoki poziom certyfikacji Panattoni Park Pabianice pozwoli dobrze przygotować się na coraz bardziej rygorystyczne normy dotyczące wpływu biznesu na środowisko.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.