Nowy etap rozwoju SGI. Deweloper skupi się na Warszawie
Spółka deweloperska SGI wchodzi w kolejną fazę rozwoju. Firma ma już za sobą okres dywestycji i sprzedaży działek na rynkach regionalnych. Obecnie pracuje nad rozbudową banku ziemi w stolicy i to właśnie na rynku warszawskim zamierza się skupić i realizować swoje nowe inwestycje. Deweloper w ostatnim półroczu pozyskał działki za łączną kwotę 180 mln zł.
SGI rozpoczęło ekspansję na warszawski rynek nieruchomości już kilka lat temu, jednak Warszawa nigdy nie była priorytetem dla firmy ze szczecińskimi korzeniami. Od początku swojej działalności zrealizowała już 48 projektów deweloperskich, w których oddane zostało 5.700 mieszkań, 41.000 m2 powierzchni biurowej i 24.000 m2 powierzchni handlowej. W stolicy deweloper ma na koncie już 10 inwestycji, obejmujących zarówno mieszkania, domy, jak i biurowce. Dziś wszystkie plany firmy skupione są na rozbudowie banku ziemi pod inwestycje premium w różnych punktach Warszawy. To właśnie tutaj SGI aktywnie poszukuje nowych terenów, co pozwoli na rozbudowanie swojej oferty. W kolejnych latach spółka planuje sprzedawać ok. 400-500 mieszkań rocznie.
Prowadzenie kilku procesów negocjacyjnych jednocześnie pozwoliło firmie nabyć kilka nowych działek w przeciągu ostatniego pół roku. Są to tereny zlokalizowane na Dolnym Mokotowie pod ok. 8 tys. mkw. powierzchni użytkowej mieszkania (PUM), w Wilanowie – gdzie zaplanowana jest realizacja 30 domów jednorodzinnych o podwyższonym standardzie, we Włochach na ok. 25 tys. mkw. PUM, na Bemowie pod ok. 14 tys. mkw. PUM, a także na Starej Ochocie, gdzie obecnie znajduje się biurowiec. Spółka w zeszłym roku pozyskała także dwie nowe działki na Siekierkach, w rejonie ul. Bluszczańskiej, gdzie z powodzeniem już od kilku lat realizuje swoje projekty. Powstanie tu ok. 500 mieszkań, a wprowadzenie do oferty sprzedaży pierwszego etapu inwestycji rozpocznie się jeszcze w tym roku.
– Ostatnie miesiące to dla nas bardzo intensywny czas. Tylko w tym roku udało nam się sfinalizować zakup aż pięciu działek w Warszawie, łącznie pod ok. 65 tys. mkw. PUM, w znakomitych lokalizacjach. Łączna wartość tych transakcji wyniosła 180 mln zł. Nie szukamy działek z dala od centrum. Kierujemy nasze siły na dopracowane, wysokomarżowe projekty obejmujące mieszkania i domy, a także inwestujemy w segment premium, bo właśnie deweloperem premium jesteśmy – mówi Robert Stachowiak, prezes spółki SGI. – Nie zatrzymujemy się, cały czas prowadzimy negocjacje w sprawie zakupów kolejnych działek. Mamy w swoim planie rozbudowę oferty, a w perspektywie – dynamiczny rozwój biznesu – dodaje Robert Stachowiak.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.