Komunikaty PR

Nowy etap rozwoju SGI. Deweloper skupi się na Warszawie

2021-05-25  |  13:00

Spółka deweloperska SGI wchodzi w kolejną fazę rozwoju. Firma ma już za sobą okres dywestycji i sprzedaży działek na rynkach regionalnych. Obecnie pracuje nad rozbudową banku ziemi w stolicy i to właśnie na rynku warszawskim zamierza się skupić i realizować swoje nowe inwestycje. Deweloper w ostatnim półroczu pozyskał działki za łączną kwotę 180 mln zł.

SGI rozpoczęło ekspansję na warszawski rynek nieruchomości już kilka lat temu, jednak Warszawa nigdy nie była priorytetem dla firmy ze szczecińskimi korzeniami. Od początku swojej działalności zrealizowała już 48 projektów deweloperskich, w których oddane zostało 5.700 mieszkań, 41.000 m2 powierzchni biurowej i 24.000 m2 powierzchni handlowej. W stolicy deweloper ma na koncie już 10 inwestycji, obejmujących zarówno mieszkania, domy, jak i biurowce. Dziś wszystkie plany firmy skupione są na rozbudowie banku ziemi pod inwestycje premium w różnych punktach Warszawy. To właśnie tutaj SGI aktywnie poszukuje nowych terenów, co pozwoli na rozbudowanie swojej oferty. W kolejnych latach spółka planuje sprzedawać ok. 400-500 mieszkań rocznie.

Prowadzenie kilku procesów negocjacyjnych jednocześnie pozwoliło firmie nabyć kilka nowych działek w przeciągu ostatniego pół roku. Są to tereny zlokalizowane na Dolnym Mokotowie pod ok. 8 tys. mkw. powierzchni użytkowej mieszkania (PUM), w Wilanowie – gdzie zaplanowana jest realizacja 30 domów jednorodzinnych o podwyższonym standardzie, we Włochach na ok. 25 tys. mkw. PUM, na Bemowie pod ok. 14 tys. mkw. PUM, a także na Starej Ochocie, gdzie obecnie znajduje się biurowiec. Spółka w zeszłym roku pozyskała także dwie nowe działki na Siekierkach, w rejonie ul. Bluszczańskiej, gdzie z powodzeniem już od kilku lat realizuje swoje projekty. Powstanie tu ok. 500 mieszkań, a wprowadzenie do oferty sprzedaży pierwszego etapu inwestycji rozpocznie się jeszcze w tym roku.

–  Ostatnie miesiące to dla nas bardzo intensywny czas. Tylko w tym roku udało nam się sfinalizować zakup aż pięciu działek w Warszawie, łącznie pod ok. 65 tys. mkw. PUM, w znakomitych lokalizacjach. Łączna wartość tych transakcji wyniosła 180 mln zł. Nie szukamy działek z dala od centrum. Kierujemy nasze siły na dopracowane, wysokomarżowe projekty obejmujące mieszkania i domy, a także inwestujemy w segment premium, bo właśnie deweloperem premium jesteśmy – mówi Robert Stachowiak, prezes spółki SGI. – Nie zatrzymujemy się, cały czas prowadzimy negocjacje w sprawie zakupów kolejnych działek. Mamy w swoim planie rozbudowę oferty, a w perspektywie – dynamiczny rozwój biznesu – dodaje Robert Stachowiak.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.