Nowy wymiar rozwoju zrównoważonego budownictwa: Raport Roczny PLGBC 2020
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC
Konarskiego 18C
44-100 Gliwice
mjasiewicz|plgbc.org.pl| |mjasiewicz|plgbc.org.pl
+48 537 553 936
https://plgbc.org.pl/
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC opublikowało Raport Roczny 2020. Ze względu na pandemię organizacja zmieniła charakter podejmowanych aktywności i wydarzeń. Nowe inicjatywy i pomysły na współpracę poszerzyły grono organizacji o kolejnych członków.
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC przedstawiło Raport Roczny z działalności w 2020 r. Organizacja podsumowała wydarzenia i projekty realizowane we współpracy z członkami oraz partnerami w obszarze zrównoważonego budownictwa.
W 2020 r. odbyło się 50 konferencji i wydarzeń z partnerstwem PLGBC, o nowe firmy powiększyło się też grono członków Stowarzyszenia. To również udział w pięciu międzynarodowych projektach i praca sześciu grup roboczych PLGBC.
W 2020 roku wprowadzono pierwszy polski wielokryterialny certyfikat dla budownictwa mieszkaniowego – ZIELONY DOM, opracowany przez PLGBC we współpracy z uznanymi ekspertami krajowymi i zagranicznymi, uwzględniający obowiązujące przepisy oraz dobre praktyki zrównoważonego budownictwa.
Kolejny rok PLGBC rozwijało propozycje konferencji, spotkań i warsztatów dla profesjonalistów z branży budownictwa i nieruchomości, tym razem w formie wydarzeń online, zwiększając przy tym dostępność dla zainteresowanych i wprowadzając nowe formy aktywności, jak podczas PLGBC Green Building Symposium czy webinarium PLGBC Dzień Ziemi z zielonym budownictwem.
Nowy format przyjęła zaproponowana przez PLGBC Baza Budynków Certyfikowanych w Polsce. Łączy ona informacje o obiektach certyfikowanych we wszystkich obecnych w kraju systemach oceny budynków w podziale na branże office, logistics/industrial, retail, residential, hotel i school.
- Miniony rok postawił przed nami szereg nowych wyzwań, potraktowaliśmy je jak szanse, przenosząc znaczną część swojej aktywności do sieci. Zaktywizowaliśmy członków w ramach naszych projektów. Zaplanowaliśmy już kolejne aktywności. Wymieniamy się nową wiedzą i doświadczeniami w ramach projektów międzynarodowych, wprowadzając dobre praktyki na polskim rynku. Dzięki synergii działań docieramy do kolejnych zainteresowanych firm i szerzymy ideę zrównoważonego budownictwa w Polsce – podsumowuje Alicja Kuczera, Dyrektor Zarządzająca Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego PLGBC.
Raport do pobrania:
https://plgbc.org.pl/wp-content/uploads/2021/01/PLGBC-raport-roczny-2020.pdf
![Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia? Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1995337877,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Strefy wejściowe w hotelach - projektowanie pierwszego wrażenia?
![Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_986254888,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Savills IM podsumowuje udane półrocze Galerii Katowickiej
![Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_834021605,w_225,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Które projekty mieszkaniowe to hity sprzedażowe
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Handel
![](https://www.newseria.pl/files/11111/program-lojalnosciowy-avery-evans-rjqe64nmc-o-unsplash,w_274,_small.jpg)
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
![](https://www.newseria.pl/files/11111/biometan-produkcja-foto,w_133,r_png,_small.png)
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
![](https://www.newseria.pl/files/11111/bojec-budownictwo-foto,w_133,r_png,_small.png)
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.