Komunikaty PR

Łódź stawia na rozwój rynku mieszkaniowego [DEBATA]

2022-04-07  |  13:30
Biuro prasowe
Kontakt
Mikołaj Ostrowski
RynekPierwotny.pl

ul. Adama Naruszewicza 27/101
02-627 Warszawa
m.ostrowski|rynekpierwotny.pl| |m.ostrowski|rynekpierwotny.pl
530619988
rynekpierwotny.pl

We wtorek, 5 kwietnia 2022 r. we wnętrzach dawnego Monopolu Wódczanego – na Scenie Monopolis odbyła się największa tegoroczna konferencja mieszkaniowa „Warto zamieszkać w Łodzi”, w której udział wzięli deweloperzy, inwestorzy, eksperci rynkowi oraz przedstawiciele Urzędu Miasta Łodzi.

Podczas wydarzenia, zorganizowanego przez portal RynekPierwotny.pl, m.in. podsumowano obecną sytuację na łódzkim rynku mieszkaniowym. W gronie ekspertów dyskutowano również na temat perspektyw rozwoju lokalnej mieszkaniówki, planów rozwojowych samego miasta oraz budowania projektów mixed-use.

Konferencję otworzyło wystąpienie Wiceprezydenta Łodzi – Adama Wieczorka, który przedstawił perspektywy rozwoju stolicy województwa łódzkiego, jako miasta przyjaznego do życia. Wskazał on na szczególny charakter Łodzi oraz dużą przestrzeń inwestycyjną, z której mogą korzystać inwestorzy i deweloperzy.

O tym, że miasto jest otwarte na biznes, przekonywał również Adam Brzostowski, Dyrektor Biura Rozwoju UM Łodzi. Podczas swojego wystąpienia wskazywał on na szanse jakie stwarza obecnie wynajem lokali spółkom technologicznym i ich pracownikom.

Głównym punktem konferencji była prezentacja raportu „Rynek mieszkaniowy w Łodzi 2019 -2021”, specjalnie przygotowanego na potrzeby wydarzenia. Eksperci portalu RynekPierwotny.pl, wskazali w nim zarówno na wyzwania jakie stoją przed miastem w kontekście poprawy warunków mieszkaniowych, jak i cele, które udało się Łodzi osiągnąć w ciągu ostatnich lat.

Jak się okazuje, łódzki rynek mieszkaniowy przeszedł w ostatnim czasie wielką metamorfozę, co potwierdza liczba zawieranych na nim transakcji. W ciągu dekady zwiększyła się ona niemal trzykrotnie. Co więcej, w tym samym czasie łódzcy deweloperzy zwiększyli produkcję mieszkań o 234%. Było to możliwe dzięki dobrej koniunkturze oraz poprawie sytuacji gospodarczej samego miasta, która uwidoczniła się w malejącym bezrobociu i rosnących zarobkach.

Jak zauważają eksperci, Łódź w 2021 r. była jedynym miastem wśród największych metropolii, w którym wzrosła oferta nowych mieszkań. Liczba wprowadzonych lokali przekroczyła 4,5 tys. i była o 34% większa niż rok wcześniej. Deweloperzy rozpoczęli również budowę 6,4 tys. lokali - 79% więcej niż w 2020 r.  Co więcej, ubiegły rok był rekordowy pod względem liczby wydawanych pozwoleń na budowę. Było ich aż 9,3 tys. co dało miastu trzecią lokatę tuż za Warszawą i Krakowem.

Łódź w dalszym ciągu jest także w czołówce miast, pod względem wskaźnika dostępności mieszkań, czyli relacji między przeciętnym wynagrodzeniem a średnią ceną lokali. Pomimo, iż w ubiegłym roku spadł on z 0,86 do 0,70, to w dalszym ciągu Łódź wyprzedza takie miasta jak: Warszawa, Wrocław, Kraków czy Gdańsk.

Rynek mieszkaniowy w Łodzi od zawsze wyróżniał się również atrakcyjnymi cenami mieszkań. Pomimo, iż w dalszym ciągu jest to najtańsza lokalizacja spośród sześciu największych miast, to w okresie 2019 - 2021 średnia cena metra kwadratowego wzrosła tu z 5728 do 8155 zł czyli aż o 42%. Tylko w ostatnim roku łódzkie lokale zdrożały aż o 21%. Większe podwyżki miały miejsce tylko w Katowicach i Gdańsku.

Prezentacja raportu była punktem wstępu do żywiołowej dyskusji, w której udział wzięli: prowadzący – Marek Wielgo (RynekPierwotny.pl) oraz prelegenci Agnieszka Mikulska (CBRE), Adam Brzostkowski (UM Łódź), dr Michał Sobczak (Uniwersytet Łódzki) i Michał M. Styś (OPG Property Proffessionals, PZFD Łódź).

Ostatnim punktem konferencji był panel „Projekty miastotwórcze Mixed-use”, w którym debatowali prowadzący - Krzysztof Cipiur (Knight Frank), Beata Konieczniak (UM Łódź), Rafał Michaś (OPG), Dawid Wrona (Echo Investment) oraz Anna Celichowska (Virako). Prelegenci dyskutowali o wielofunkcyjnych inwestycjach deweloperskich typu mixed – use, jakie już powstają w Łodzi. Miasto zachęca do tworzenia ambitnych projektów, które wykorzystując potencjał lokalnej tkanki miejskiej, będą oferowały łodzianom nie tylko mieszkania, ale również rozrywkę, czy możliwość zrobienia zakupów.

W konferencji wzięło udział ponad 260 osób. Organizatorem konferencji „Warto zamieszkać w Łodzi” był portal RynekPierwotny.pl. Honorowy patronat nad wydarzeniem objęła Prezydent Miasta Łodzi – Hanna Zdanowska.

Patronami medialnymi byli: Interia.pl, TuŁódź.pl, Real Estate Magazine oraz Investor Real Estate Expert.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: RynekPierwotny.pl
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.