Komunikaty PR

Olivia Prize 2023 rozdane

2024-02-01  |  15:10
Biuro prasowe
Kontakt

Krzysztof Król
Ultra Relations

Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com

Olivia Prize 2023 rozdane

Zdjęcia: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84jLsco2-grsv0X3Bn8g?e=pMChGe

W środę, 31 stycznia odbyła się już czwarta gala wręczenia nagród Olivia Prize. Nagrody za projekty realizowane przez rezydentów Olivia Centre, największego w Polsce centrum biznesowego, już tradycyjnie zostały przyznane w kategoriach Olivia Impact, Olivia Biznes, Olivia Eco i Olivia Pro Bono. Spośród projektów złożonych do połowy stycznia jury wybrało 4 zwycięzców oraz przyznało 5 wyróżnień.
O wyborze zadecydowało jury, składające się z przedstawicieli firm działających na terenie Olivii. W tym roku byli to: Marta Moksa (O4 Coworking), Grzegorz Borowski (Infoshare), Remigiusz Wojciechowski (Bayer) Marcin Perkowski (Capgemini) i Mateusz Kusznierewicz.

Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszone zostały 22 projekty, które zostały zrealizowane przez firmy działające w Olivia Centre w ciągu minionego roku. W kategorii Olivia Business wyróżniane są projekty o największym potencjale biznesowym, cechujące się innowacyjnością oraz odpowiadających na realne zapotrzebowanie rynku. W tym roku w tej kategorii nagroda trafiła w ręce Agencji Rozwoju Pomorza, za projekt Pomorski Broker Eksportowy, którego celem było wsparcie pomorskich przedsiębiorstw w kontaktach biznesowych poza granicami kraju. Projekt objął ponad 6 tys. osób z 2,5 tys. przedsiębiorstw. W jego ramach zrealizowanych zostało 15 misji gospodarczych, 42 wyjazdów na targi i 58 wyjazdów na innego rodzaju międzynarodowe wydarzenia gospodarcze w takich krajach jak Chiny, Stany Zjednoczone, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Australia oraz do wielu innych części świata. Projekt umożliwił także udział pomorskich firm w wybranych wydarzeniach gospodarczych poprzez 614 grantów projektowych oraz 47 indywidualnych, „szytych na miarę” spotkań B2B, przygotowanych z wykorzystaniem specjalistycznych raportów rynkowych z m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Skandynawii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich lub Kazachstanu.
W kategorii Olivia Business przyznano także wyróżnienie, które w tym roku trafiło w ręce funduszu Black Pearls VC, zajmującego się wspieraniem młodych firm technologicznych, działających w basenie Morza Bałtyckiego. Działalność funduszu polega na wspieraniu finansowym start-up’ów na wczesnym etapie rozwoju oraz poszukiwaniu dla nich inwestorów strategicznych po osiągnięciu silnych pozycji rynkowych. W minionym roku ten poziom osiągnęły spółki Telemedi i Solwit, a w poprzednich dwóch latach proces ten objął 6 innych firm. W 2023 roku fundusz zapewnił swoim inwestorom wzrost zwrotu kapitału o 252% w stosunku do roku poprzedniego. W ramach portfela inwestycyjnego fundusz Black Pearls VC posiada udziały w spółce określanej mianem unicorna, wycenianej na ponad 2 mld euro, a aż 57% najnowszego portfela stanowią startupy zagraniczne. Fundusz zainwestował m.in. w Ondato (Litwa), Autenti (Polska), insly (Estonia), Swotzy (Łotwa), Fluentby (Polska), infoshare Academy (Polska), Enso (Polska/USA), eAgronom (Estonia) czy Heavy Finance (Litwa).  W kategorii Olivia Impact przyznawane są nagrody dla firm i projektów o największej sile oddziaływania w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. W tej kategorii statuetka przyznana została firmie Energa z Grupy Orlen za dwa projekty zgłoszone w tym roku: wdrożenie szeroko zakrojonego programu ESG oraz wspieranie ważnych inicjatyw w regionie, Polsce i na świecie, w tym poprzez programy Domy Dobrej Energii oraz Planeta Energii. W ramach pierwszego Energa zapewniła 18 placówkom (w tym 15 domom dziecka w Polsce, Domowi dla Bezdomnych i Potrzebujących Towarzystwa Pomocy im św. Brata Alberta w Gdańsku oraz jednej szkole w Sudanie Południowym) dostęp do efektywnych i ekologicznych źródeł energii. Projekt zapewnia czyste i efektywne energetycznie źródła energii, ale także warsztaty, spotkania edukacyjne, wycieczki i wyjazdy wakacyjne. Drugi z projektów to autorski program edukacyjny Energii, obejmujący propagowanie wśród najmłodszych wiedzy o energii elektrycznej, jej źródłach i bezpiecznym i racjonalnym korzystaniu z prądu. W trakcie obrad jury wzięło pod uwagę także liczne inicjatywy, wdrażane przez firmę w czasie trwania wszystkich dotychczasowych edycji konkursu.

W kategorii Olivia Impact przyznano także wyróżnienie dla firmy Bayer za stworzenie klimatu dla wdrażania innowacji społecznych i ekologicznych przez pracowników oraz bycie otwartym i zachęcanie do współpracy innych Rezydentów Olivia Centre

Firma Bayer zdobyła także tegoroczną statuetkę w kategorii Olivia Eco, za projekt Eco Floral Edyty Bieniasz - Krzywiec jednej z pracownic firmy, która do firmy przeniosła realizowane w swojej rodzinie codzienne eko aktywności. Opiera się on na zasadzie gospodarki cyrkularnej i edukacji z możliwości ponownego wykorzystania wszystkiego, co pracownicy w biurze i u siebie w domach mają do dyspozycji. Edyta Bieniasz – Krzywiec określa go dewizą Robimy, co możemy, z tego, co mamy, tam, gdzie jesteśmy. W progi Olivia Centre projekt Eco Floral zawitał w ramach wydarzenia Eco Family Days, organizowanego przez i dla pracowników firmy Bayer, kiedy to Edyta Bieniasz - Krzywiec wraz z mężem przywiozła swoją maszynę używaną do przerabiania odpadów z różnych odmian plastiku w domu i przeszkoliła innych pracowników z obszaru gospodarowania odpadami domowymi i tego, jakie produkty można stworzyć z plastikowych odpadów.

W tej kategorii wyróżnienie zdobyła firma EPAM Polska za projekt Green Sweep Gdańsk włączający ponad 30 pracowników z gdańskiego oddziału firmy w ogólnopolską inicjatywę porządkowania dzikich wysypisk odpadów.

Główną nagrodę w kategorii Olivia Pro Bono, przyznawanej projektom prospołecznym, zdobyła Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów za projekt GFKM Masters – Pomorski Turniej Gier Decyzyjnych. Projekt skierowany jest do pomorskich uczniów liceów, techników i szkół zawodowych i obejmuje wspieranie edukacji z zakresu zarzadzania, przedsiębiorczości i pracy zespołowej oraz wspierania młodych talentów w poszukiwaniu ścieżek własnego rozwoju. Projekt opiera się na wykorzystaniu narzędzia służącego do prowadzenia symulacji biznesowych, a zakłada pokazanie młodzieży wyzwań związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Program ten zwyczajowo wykorzystywany jest w ramach zajęć z Executive MBA i jest skierowany do przedstawicieli kadry zarządzającej średniego i wyższego szczebla.  Jak podkreśla Krzysztof Jędrzejowski, przedstawiciel Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów GFKM Masters to projekt, który ma dać szansę młodym ludziom na dogodne warunki rozwoju i zdobywania praktycznych umiejętności zawodowych: Na wszystkich korytarzach szkolnych przewija się wiele liderów i liderek, zarówno obecnych, jak i przyszłych. Potencjał, który drzemie w tych młodych ludziach jest ogromny, a my nie chcemy przegapić szansy na wsparcie ich rozwoju. Staramy się zapewnić im możliwość zdobywania doświadczenia jeszcze przed wkroczeniem na rynek pracy, co ułatwi im dogodny start w karierze. Zdecydowaliśmy się na stworzenie inicjatywy skierowanej wyłącznie w stronę uczniów, wiedząc, że już wkrótce mogą oni pracować w naszym otoczeniu i podejmować kluczowe decyzje. Chcemy wyposażyć ich w kompetencje i umiejętności, które pozwolą im sprostać współczesnym wymaganiom rynkowym.

W kategorii Pro Bono wyróżnienia trafiły do dwóch firm: Bayer i O4 Coworking. Pierwsza z nich została wyróżniona za projekt Jump High for Santa integrujący pracowników z 14 firm wokół charytatywnego turnieju piłki siatkowej, wspierającego Fundację Hospicyjną w Gdańsku, a druga za projekt O4-ianie pomagają, w ramach którego społeczność coworkingu cyklicznie i systemowo angażuje się w akcje społeczno-charytatywne.
Tegoroczna edycja zgłoszeń Olivia Prize objęła projekty na bardzo wysokim poziomie, co cieszy nas, gdyż jego intencją jest wyróżnienie i promocja najbardziej wartościowych projektów we wszystkich kategoriach – mówi Bogusław Wieczorek, pełnomocnik Olivia Centre. Co więcej, nagradzane są projekty, o których firmy najczęściej nie mówią publicznie, a niosą one dużą wartość biznesową, społeczną i ekologiczną, zatem czujemy się w obowiązku podkreślać społeczne korzyści ich realizacji i pomóc autorom projektów w nagłośnieniu korzystnych inicjatyw, jakie prowadzone są na terenie Olivia Centre.

Zwycięzcy poszczególnych kategorii otrzymali statuetki, których autorem jest dr hab. Tomasz Sobisz, Prodziekan Wydziału Rzeźby i Intermediów Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ultra Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego? Biuro prasowe
2025-02-21 | 11:50

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Inwestowanie w nieruchomości to budowanie majątku na pokolenia, dlatego od zawsze jest ono postrzegane jako pewna i dochodowa forma lokowania kapitału. Nie od dziś wiadomo, że
Nieruchomości Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe
2025-01-30 | 06:00

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Obniżki cen ofertowych mieszkań w najbliższych miesiącach prognozuje 58 proc. przedstawicieli biur nieruchomości. W przypadku domów w taki scenariusz wierzy prawie 50 proc.
Nieruchomości Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
2024-12-30 | 15:00

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów

Rosnące ceny mieszkań skłaniają wiele osób do wyboru mikroapartamentów jako przystępnej cenowo i funkcjonalnej alternatywy. Koszty ich zakupu i utrzymania są niższe, co czyni

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.

Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.

Konsument

Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.

Finanse

UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro.  – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.