Komunikaty PR

Olivia Prize 2023 rozdane

2024-02-01  |  15:10
Biuro prasowe
Kontakt

Krzysztof Król
Ultra Relations

Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com

Olivia Prize 2023 rozdane

Zdjęcia: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84jLsco2-grsv0X3Bn8g?e=pMChGe

W środę, 31 stycznia odbyła się już czwarta gala wręczenia nagród Olivia Prize. Nagrody za projekty realizowane przez rezydentów Olivia Centre, największego w Polsce centrum biznesowego, już tradycyjnie zostały przyznane w kategoriach Olivia Impact, Olivia Biznes, Olivia Eco i Olivia Pro Bono. Spośród projektów złożonych do połowy stycznia jury wybrało 4 zwycięzców oraz przyznało 5 wyróżnień.
O wyborze zadecydowało jury, składające się z przedstawicieli firm działających na terenie Olivii. W tym roku byli to: Marta Moksa (O4 Coworking), Grzegorz Borowski (Infoshare), Remigiusz Wojciechowski (Bayer) Marcin Perkowski (Capgemini) i Mateusz Kusznierewicz.

Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszone zostały 22 projekty, które zostały zrealizowane przez firmy działające w Olivia Centre w ciągu minionego roku. W kategorii Olivia Business wyróżniane są projekty o największym potencjale biznesowym, cechujące się innowacyjnością oraz odpowiadających na realne zapotrzebowanie rynku. W tym roku w tej kategorii nagroda trafiła w ręce Agencji Rozwoju Pomorza, za projekt Pomorski Broker Eksportowy, którego celem było wsparcie pomorskich przedsiębiorstw w kontaktach biznesowych poza granicami kraju. Projekt objął ponad 6 tys. osób z 2,5 tys. przedsiębiorstw. W jego ramach zrealizowanych zostało 15 misji gospodarczych, 42 wyjazdów na targi i 58 wyjazdów na innego rodzaju międzynarodowe wydarzenia gospodarcze w takich krajach jak Chiny, Stany Zjednoczone, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Australia oraz do wielu innych części świata. Projekt umożliwił także udział pomorskich firm w wybranych wydarzeniach gospodarczych poprzez 614 grantów projektowych oraz 47 indywidualnych, „szytych na miarę” spotkań B2B, przygotowanych z wykorzystaniem specjalistycznych raportów rynkowych z m.in. w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Skandynawii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich lub Kazachstanu.
W kategorii Olivia Business przyznano także wyróżnienie, które w tym roku trafiło w ręce funduszu Black Pearls VC, zajmującego się wspieraniem młodych firm technologicznych, działających w basenie Morza Bałtyckiego. Działalność funduszu polega na wspieraniu finansowym start-up’ów na wczesnym etapie rozwoju oraz poszukiwaniu dla nich inwestorów strategicznych po osiągnięciu silnych pozycji rynkowych. W minionym roku ten poziom osiągnęły spółki Telemedi i Solwit, a w poprzednich dwóch latach proces ten objął 6 innych firm. W 2023 roku fundusz zapewnił swoim inwestorom wzrost zwrotu kapitału o 252% w stosunku do roku poprzedniego. W ramach portfela inwestycyjnego fundusz Black Pearls VC posiada udziały w spółce określanej mianem unicorna, wycenianej na ponad 2 mld euro, a aż 57% najnowszego portfela stanowią startupy zagraniczne. Fundusz zainwestował m.in. w Ondato (Litwa), Autenti (Polska), insly (Estonia), Swotzy (Łotwa), Fluentby (Polska), infoshare Academy (Polska), Enso (Polska/USA), eAgronom (Estonia) czy Heavy Finance (Litwa).  W kategorii Olivia Impact przyznawane są nagrody dla firm i projektów o największej sile oddziaływania w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu. W tej kategorii statuetka przyznana została firmie Energa z Grupy Orlen za dwa projekty zgłoszone w tym roku: wdrożenie szeroko zakrojonego programu ESG oraz wspieranie ważnych inicjatyw w regionie, Polsce i na świecie, w tym poprzez programy Domy Dobrej Energii oraz Planeta Energii. W ramach pierwszego Energa zapewniła 18 placówkom (w tym 15 domom dziecka w Polsce, Domowi dla Bezdomnych i Potrzebujących Towarzystwa Pomocy im św. Brata Alberta w Gdańsku oraz jednej szkole w Sudanie Południowym) dostęp do efektywnych i ekologicznych źródeł energii. Projekt zapewnia czyste i efektywne energetycznie źródła energii, ale także warsztaty, spotkania edukacyjne, wycieczki i wyjazdy wakacyjne. Drugi z projektów to autorski program edukacyjny Energii, obejmujący propagowanie wśród najmłodszych wiedzy o energii elektrycznej, jej źródłach i bezpiecznym i racjonalnym korzystaniu z prądu. W trakcie obrad jury wzięło pod uwagę także liczne inicjatywy, wdrażane przez firmę w czasie trwania wszystkich dotychczasowych edycji konkursu.

W kategorii Olivia Impact przyznano także wyróżnienie dla firmy Bayer za stworzenie klimatu dla wdrażania innowacji społecznych i ekologicznych przez pracowników oraz bycie otwartym i zachęcanie do współpracy innych Rezydentów Olivia Centre

Firma Bayer zdobyła także tegoroczną statuetkę w kategorii Olivia Eco, za projekt Eco Floral Edyty Bieniasz - Krzywiec jednej z pracownic firmy, która do firmy przeniosła realizowane w swojej rodzinie codzienne eko aktywności. Opiera się on na zasadzie gospodarki cyrkularnej i edukacji z możliwości ponownego wykorzystania wszystkiego, co pracownicy w biurze i u siebie w domach mają do dyspozycji. Edyta Bieniasz – Krzywiec określa go dewizą Robimy, co możemy, z tego, co mamy, tam, gdzie jesteśmy. W progi Olivia Centre projekt Eco Floral zawitał w ramach wydarzenia Eco Family Days, organizowanego przez i dla pracowników firmy Bayer, kiedy to Edyta Bieniasz - Krzywiec wraz z mężem przywiozła swoją maszynę używaną do przerabiania odpadów z różnych odmian plastiku w domu i przeszkoliła innych pracowników z obszaru gospodarowania odpadami domowymi i tego, jakie produkty można stworzyć z plastikowych odpadów.

W tej kategorii wyróżnienie zdobyła firma EPAM Polska za projekt Green Sweep Gdańsk włączający ponad 30 pracowników z gdańskiego oddziału firmy w ogólnopolską inicjatywę porządkowania dzikich wysypisk odpadów.

Główną nagrodę w kategorii Olivia Pro Bono, przyznawanej projektom prospołecznym, zdobyła Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów za projekt GFKM Masters – Pomorski Turniej Gier Decyzyjnych. Projekt skierowany jest do pomorskich uczniów liceów, techników i szkół zawodowych i obejmuje wspieranie edukacji z zakresu zarzadzania, przedsiębiorczości i pracy zespołowej oraz wspierania młodych talentów w poszukiwaniu ścieżek własnego rozwoju. Projekt opiera się na wykorzystaniu narzędzia służącego do prowadzenia symulacji biznesowych, a zakłada pokazanie młodzieży wyzwań związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej. Program ten zwyczajowo wykorzystywany jest w ramach zajęć z Executive MBA i jest skierowany do przedstawicieli kadry zarządzającej średniego i wyższego szczebla.  Jak podkreśla Krzysztof Jędrzejowski, przedstawiciel Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menedżerów GFKM Masters to projekt, który ma dać szansę młodym ludziom na dogodne warunki rozwoju i zdobywania praktycznych umiejętności zawodowych: Na wszystkich korytarzach szkolnych przewija się wiele liderów i liderek, zarówno obecnych, jak i przyszłych. Potencjał, który drzemie w tych młodych ludziach jest ogromny, a my nie chcemy przegapić szansy na wsparcie ich rozwoju. Staramy się zapewnić im możliwość zdobywania doświadczenia jeszcze przed wkroczeniem na rynek pracy, co ułatwi im dogodny start w karierze. Zdecydowaliśmy się na stworzenie inicjatywy skierowanej wyłącznie w stronę uczniów, wiedząc, że już wkrótce mogą oni pracować w naszym otoczeniu i podejmować kluczowe decyzje. Chcemy wyposażyć ich w kompetencje i umiejętności, które pozwolą im sprostać współczesnym wymaganiom rynkowym.

W kategorii Pro Bono wyróżnienia trafiły do dwóch firm: Bayer i O4 Coworking. Pierwsza z nich została wyróżniona za projekt Jump High for Santa integrujący pracowników z 14 firm wokół charytatywnego turnieju piłki siatkowej, wspierającego Fundację Hospicyjną w Gdańsku, a druga za projekt O4-ianie pomagają, w ramach którego społeczność coworkingu cyklicznie i systemowo angażuje się w akcje społeczno-charytatywne.
Tegoroczna edycja zgłoszeń Olivia Prize objęła projekty na bardzo wysokim poziomie, co cieszy nas, gdyż jego intencją jest wyróżnienie i promocja najbardziej wartościowych projektów we wszystkich kategoriach – mówi Bogusław Wieczorek, pełnomocnik Olivia Centre. Co więcej, nagradzane są projekty, o których firmy najczęściej nie mówią publicznie, a niosą one dużą wartość biznesową, społeczną i ekologiczną, zatem czujemy się w obowiązku podkreślać społeczne korzyści ich realizacji i pomóc autorom projektów w nagłośnieniu korzystnych inicjatyw, jakie prowadzone są na terenie Olivia Centre.

Zwycięzcy poszczególnych kategorii otrzymali statuetki, których autorem jest dr hab. Tomasz Sobisz, Prodziekan Wydziału Rzeźby i Intermediów Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ultra Relations
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Biurowiec firmy WIŚNIOWSKI w II etapie konkursu “Obiekt roku w systemach Aluprof Biuro prasowe
2024-07-23 | 10:20

Biurowiec firmy WIŚNIOWSKI w II etapie konkursu “Obiekt roku w systemach Aluprof

Do 16 sierpnia internauci mogą oddawać głosy na najciekawsze budynki architektoniczne Polski i świata, w plebiscycie „Obiekt Roku w systemach Aluprof”. Nowa siedziba firmy
Nieruchomości Czerwcowe odreagowanie budownictwa mieszkaniowego
2024-07-23 | 08:10

Czerwcowe odreagowanie budownictwa mieszkaniowego

Najnowsza informacja Głównego Urzędu Statystycznego (GUS), prezentująca statystyki budownictwa mieszkaniowego w czerwcu oraz I poł. 2024 roku, zakomunikowała ich dość optymistyczne
Nieruchomości BRAK ZDJĘCIA
2024-07-23 | 08:00

Niski wkład własny - program BK 2% go przywrócił?

Polscy kredytobiorcy mogli już przywyknąć do tego, że bez wkładu własnego wynoszącego co najmniej 10% kosztów zakupu lokum lub budowy domu nie ma co wybierać się do banku. Taki wymóg dotyczący wkładu (10%)

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces

Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.

Bankowość

Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą

Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.

Ochrona środowiska

Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem

Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.