Panattoni Park Legnica obsłuży Spreadshirt Manufacturing Polska – start budowy 2
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości powierzchni przemysłowych w Europie, rozbudowuje Legnicę - alternatywny rynek sektora obiektów przemysłowych wobec Wrocławia. Deweloper wystartował z budową 25 000 m kw. Panattoni Park Legnica z planowanych 90 000 m kw. Pierwszy obiekt stanie się zakładem produkcyjnym Grupy Spreadshirt – globalnej firmy zajmującej się handlem elektronicznym, która umożliwia konsumentom wyrażanie siebie poprzez spersonalizowane i niestandardowe produkty. W powstającej inwestycji firma wynajęła ponad 11 000 m kw. powierzchni produkcyjno-magazynowej, którą zajmie już w sierpniu 2020 r. W umowie najmu pośredniczyła agencja nieruchomości JLL.
Keep calm and grow with Panattoni. Panattoni kolejny raz stwarza możliwości rozwoju sektora przemysłowego w Legnicy. Po udanych realizacjach obiektów produkcyjnych i dedykowanego centrum logistycznego, deweloper wystartował z budową pierwszej fazy (25 000 m kw.) Panattoni Park Legnica o planowanej powierzchni 90 000 m kw. Do powstającej inwestycji wprowadzi się Spreadshirt Manufacturing Polska - polski zakład produkcyjny globalnej firmy e-commerce Spreadshirt. Umożliwia ona konsumentom wyrażenie siebie dzięki spersonalizowanym, dostosowanym do ich potrzeb produktom. Wszystkie artykuły są drukowane na żądanie i wysyłane z Polski do całej Europy. Przedsiębiorstwo działa w Legnicy ponad 10 lat. Ze względu na planowany rozwój, a także optymalizację i racjonalizację produkcji i logistyki, zdecydowało się zmienić dotychczasowy wieloletni obiekt na nowoczesną powierzchnię magazynową klasy A.
W Panattoni Park Legnica - pierwszym tego typu parku przemysłowym w regionie - Spreadshirt Manufacturing Polska wynajęło ponad 11 000 m kw. Część produkcyjno-magazynowa zajmie ponad 10 000 m kw., zaś biurowa blisko 1000 m kw. Do nowego obiektu, firma przeprowadzi się już w 1 sierpnia 2020 r. Dzięki tej zmianie, Spreadshirt Manufacturing Polska będzie mogło obsłużyć o 20 proc. więcej zamówień niż dotychczas.
Przeniesienie fabryki z centrum miasta do Panattoni Park Legnica komentuje Hanne Dinkel, Dyrektor ds. Dostaw dla Klientów - „Produkujemy w Legnicy od ponad 10 lat z pomocą bardzo zaangażowanego i dobrze wyszkolonego zespołu. Dzięki niemu rośniemy i chcemy robić kolejny krok w rozwoju firmy Spreadshirt Manufacturing Polska. Panattoni Park Legnica będzie naszym centralnym magazynem dla wszystkich naszych lokalizacji w Unii Europejskiej. Zainstalujemy nową technologię drukowania, a tym samym poszerzymy specjalistyczną wiedzę zespołu w takich dziedzinach, jak hafty”.
Ze względu na realizowane przez Spreadshirt Manufacturing Polska procesy, Panattoni odpowiednio dostosuje wynajmowaną powierzchnię. Będą to między innymi: adaptacje związane ze stałymi stanowiskami pracy – część produkcyjna uzyska oświetlenie naturalne na poziomie 12,5 proc., a także zostanie zwiększona liczba wymian powietrza na godzinę - i samymi procesami produkcyjnymi - zainstalowany zostanie system nawilżania adiabatycznego, specjalne odciągi, sprężarkownia, doprowadzony zostanie gaz niskiego ciśnienia i powstaną specjalne instalacje wodne.
Według Macieja Madejaka, Dyrektora Zarządzającego Panattoni Europe – „Obecność Spreadshirt Manufacturing Polska w Panattoni Park Legnica, pokazuje potrzebę rynku legnickiego na tego typu inwestycje, a także potencjał niedostrzegany wcześniej przez dużych instytucjonalnych deweloperów. Legnica to alternatywa dla Wrocławia, jednej z najlepszych lokalizacji logistycznych Polski. Od stolicy Dolnego Śląska znajduje się ok. godzinę drogi, a dzięki autostradzie A4 ma idealne połączenie z Górnym Śląskiem, jak również z Niemcami. Z Wrocławiem konkuruje również ze względu na dostęp do pracowników – w Legnicy poziom bezrobocia jest trzytonie wyższy. Dlatego jest idealnym miejscem dla inwestorów, którzy za relatywnie niższe koszty są w stanie uzyskać porównywalny produkt do powierzchni zlokalizowanych na głównych rynkach”.
„Nasz klient był związany z legnickim rynkiem od lat i mimo, że w procesie wyboru nowej lokalizacji rozważane były różne rynki, na decyzję o pozostaniu w Legnicy wpłynęła między innymi dobra zasobność lokalnego rynku pracy. Ten element staje się jednym ze strategicznych czynników zarówno dla najemców, jak i deweloperów magazynowych w naszym kraju. Ponadto, park Panattoni oferuje naszemu klientowi szereg korzyści. Energooszczędne i nowoczesne rozwiązania, które będą zastosowane w inwestycji to możliwość wygenerowania dodatkowych oszczędności i poprawienia efektywności procesów. Nowa powierzchnia magazynowa oznacza też bardzo komfortowe warunki pracy dla zespołu Spreadshirt, a ten aspekt to kluczowy element dla wszystkich najemców, bez względu na to, jaką branżę reprezentują”, komentuje Konrad Lewiński, Senior Consultant w Dziale Powierzchni Magazynowo-Przemysłowych, JLL.
Panattoni Park Legnica to nowoczesne centrum dystrybucyjno-produkcyjne o docelowej powierzchni ponad 90 000 m kw. w ramach trzech budynków i z modułami o minimalnej powierzchni 1600 m kw. Inwestycja będzie mieć dwa wjazdy. Pierwszy od istniejącej już drogi na ul. Spółdzielczej, wykorzystywanej na potrzeby pobliskich centrów handlowych. Drugi wjazd będzie wspólną inwestycją Panattoni i Miasta, a będzie prowadzić od Ronda Bitwy Legnickiej 1241 r., zlokalizowanego 1,5 km od A4. Park ma charakter miejski i znajduje się naprzeciwko istniejącego w Legnicy obszaru centrów handlowych, dzięki czemu zatrudnieni pracownicy będą mogli korzystać z publicznych środków komunikacji miejskiej.

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.