Panattoni rozbudowuje City Logistics Wrocław I – pierwsze 36 700 m kw. wynajęte
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, całkowicie wynajął obiekty zrealizowane w ramach pierwszego etapu budowy City Logistics Wrocław I. Na ponad 36 700 m kw. powierzchni ulokowały się przede wszystkim firmy z sektora logistyczno-dystrybucyjnego. Teraz deweloper rusza z budową kolejnych o powierzchni odpowiednio 11 300 i 10 900 m kw. Ich oddanie planowane jest na przełom drugiego i trzeciego kwartału 2020.
Parki miejskie na celowniku najemców. City Logistics Wrocław I to realizacja sześciu hal magazynowo-produkcyjnych o łącznej powierzchni ok 99 000 m kw., zaledwie 8 km od centrum Wrocławia. W pierwszej fazie oddano dwa budynki o łącznej powierzchni 36 700 m kw. Oba obiekty zostały już w całości wynajęte przede wszystkim firmom z sektora logistyczno-dystrybucyjnego, producentom i dostawcom branży motoryzacyjnej, czy firmom w sektorze AGD i RTV. Obecnie startuje budowa dwóch kolejnych hal o powierzchni odpowiednio 11 300 i 10 900 m kw.
- „Podpisane umowy najmu wskazują na niesłabnące zainteresowanie tym regionem kraju. Mimo sporego nasycenia magazynami, popyt na infrastrukturę logistyczną jest nadal bardzo wysoki, co wynika z szybkiego rozwoju e-commerce. Dotyczy to zwłaszcza obiektów zlokalizowanych w obrębie miasta, dobrze skomunikowanych i ułatwiających dostawy tzw. ostatniej mili” - mówi Damian Kowalczyk, Development Director z Panattoni.
Projekt architektoniczny parku może zostać elastycznie dostosowany do potrzeb najemcy zarówno pod kątem specyfikacji technicznej jak i powierzchni poszczególnych pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych czy socjalno-biurowych. Park wyposażony został w przestronne place manewrowe oraz wygodne parkingi i ma dostęp do komunikacji miejskiej Wrocławia, co jest dużym udogodnieniem dla pracowników.
Idealna lokalizacja tuż obok obwodnicy Wrocławia. City Logistics Wrocław I to nowoczesny park miejski zlokalizowany przy ulicy Kwiatkowskiego w obrębie przestrzeni miejskiej Wrocławia, pomiędzy trzema ważnymi węzłami: „Bielany Wrocławskie”, „Wrocław Południe” oraz „Wrocław Zachód”. Do centrum Wrocławia jest stąd 8 km, a w niedalekim sąsiedztwie parku krzyżują się autostrady A4 (2 km) i A8 (4 km), co znacznie ułatwia prowadzenie operacji logistycznych zarówno na terenie Polski jak i całej Europy. Ponadto park położony jest do tego zaledwie 13 km od portu lotniczego oraz 160 km od granicy niemieckiej.
City Logistics Wrocław I to kolejna inwestycja dewelopera w okolicy Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Wrocławskie portfolio Panattoni składa się obecnie, poza kompleksami dystrybucyjnymi, również z obiektu typu BTS dla firmy Amazon. Centra logistyczne skupione są w południowej i zachodniej części aglomeracji wrocławskiej. Dolny Śląsk i Wrocław to jedna z pięciu największych i najatrakcyjniejszych lokalizacji logistycznych w kraju. Do tej pory wybudowano tu ok. 2 mln z 18,4 mln m kw. powierzchni w całej Polsce.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.