Panattoni rozbudowuje City Logistics Wrocław I – pierwsze 36 700 m kw. wynajęte
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, całkowicie wynajął obiekty zrealizowane w ramach pierwszego etapu budowy City Logistics Wrocław I. Na ponad 36 700 m kw. powierzchni ulokowały się przede wszystkim firmy z sektora logistyczno-dystrybucyjnego. Teraz deweloper rusza z budową kolejnych o powierzchni odpowiednio 11 300 i 10 900 m kw. Ich oddanie planowane jest na przełom drugiego i trzeciego kwartału 2020.
Parki miejskie na celowniku najemców. City Logistics Wrocław I to realizacja sześciu hal magazynowo-produkcyjnych o łącznej powierzchni ok 99 000 m kw., zaledwie 8 km od centrum Wrocławia. W pierwszej fazie oddano dwa budynki o łącznej powierzchni 36 700 m kw. Oba obiekty zostały już w całości wynajęte przede wszystkim firmom z sektora logistyczno-dystrybucyjnego, producentom i dostawcom branży motoryzacyjnej, czy firmom w sektorze AGD i RTV. Obecnie startuje budowa dwóch kolejnych hal o powierzchni odpowiednio 11 300 i 10 900 m kw.
- „Podpisane umowy najmu wskazują na niesłabnące zainteresowanie tym regionem kraju. Mimo sporego nasycenia magazynami, popyt na infrastrukturę logistyczną jest nadal bardzo wysoki, co wynika z szybkiego rozwoju e-commerce. Dotyczy to zwłaszcza obiektów zlokalizowanych w obrębie miasta, dobrze skomunikowanych i ułatwiających dostawy tzw. ostatniej mili” - mówi Damian Kowalczyk, Development Director z Panattoni.
Projekt architektoniczny parku może zostać elastycznie dostosowany do potrzeb najemcy zarówno pod kątem specyfikacji technicznej jak i powierzchni poszczególnych pomieszczeń produkcyjnych, magazynowych czy socjalno-biurowych. Park wyposażony został w przestronne place manewrowe oraz wygodne parkingi i ma dostęp do komunikacji miejskiej Wrocławia, co jest dużym udogodnieniem dla pracowników.
Idealna lokalizacja tuż obok obwodnicy Wrocławia. City Logistics Wrocław I to nowoczesny park miejski zlokalizowany przy ulicy Kwiatkowskiego w obrębie przestrzeni miejskiej Wrocławia, pomiędzy trzema ważnymi węzłami: „Bielany Wrocławskie”, „Wrocław Południe” oraz „Wrocław Zachód”. Do centrum Wrocławia jest stąd 8 km, a w niedalekim sąsiedztwie parku krzyżują się autostrady A4 (2 km) i A8 (4 km), co znacznie ułatwia prowadzenie operacji logistycznych zarówno na terenie Polski jak i całej Europy. Ponadto park położony jest do tego zaledwie 13 km od portu lotniczego oraz 160 km od granicy niemieckiej.
City Logistics Wrocław I to kolejna inwestycja dewelopera w okolicy Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Wrocławskie portfolio Panattoni składa się obecnie, poza kompleksami dystrybucyjnymi, również z obiektu typu BTS dla firmy Amazon. Centra logistyczne skupione są w południowej i zachodniej części aglomeracji wrocławskiej. Dolny Śląsk i Wrocław to jedna z pięciu największych i najatrakcyjniejszych lokalizacji logistycznych w kraju. Do tej pory wybudowano tu ok. 2 mln z 18,4 mln m kw. powierzchni w całej Polsce.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.